Piątek 17.04
Maszyny rolnicze
- Piosenka na powitanie pt. „ Ręce do góry ” https://youtu.be/EuCip5y1464
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Witamy się : rodzic podaje dziecku hasło jaką częścią ciała witamy się np. dłonią lewą, dłonią prawą, stopą lewą, stopą prawą, kolanem lewym, prawym, podobnie : biodrami, łokciami, ramionami, uszkami.
- Rosną kwiatki : dziecko w przysiadzie, powoli prostuje się, aż do wspięcia na palce, wyciągając w górę ramiona. Kwiatki więdną : powrót do przysiadu. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Skaczące żabki : dziecko w przysiadzie podskakuje po dywanie.
- Bociany: dziecko chodzi z wysokim unoszeniem kolan z ramionami w bok, na hasło „ żaba”, dziecko – bocian zatrzymuje się i stojąc na jednej nodze , rozgląda się.
- Jajko na łyżce : dziecko otrzymuje łyżkę z piłeczką lub kulką z papieru i przenosi ją na wyznaczoną przez rodzica odległość. Rodzic może utrudnić zadanie podając dodatkowe polecenia np. zrób dwa przysiady tak ,aby piłka nie spadła.
- Ćwicz tak jak ja: rodzic wykonuje ciąg ruchów które dziecko musi zapamiętać i powtórzyć np: a)podskocz obunóż, stań na jednej nodze, klaśnij, obróć się dookoła b)przysiad, podskok, skok pajaca, zeskok „w głąb” do przysiadu.
- Wałkujemy ciasto : dziecko w siadzie płaskim, dłonie oparte z tyłu na podłodze, pod stopy wkładamy butelkę plastikową po napoju, dziecko wałkuje stopami w przód i do tyłu , bez pomocy rąk.
- Skakanie z plastikowa butelką między kolanami
- Spacer z plastikową butelką: Dziecko przy dowolnej muzyce spaceruje, przekładając butelke plastikową z ręki do ręki wokół własnego ciała.
- „Co to jest farma?” – rodzic rozmawia z dzieckiem:
Co to jest farma?
Czym zajmuje się rolnik?
Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście?
Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, w jaki sposób się nimi opiekuje?
Jakie prace rolnik wykonuje rano, w południe i wieczorem?
Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie?
- „Maszyny rolnicze”− rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie ( załączniki ): kombajn, traktor, siewnik , pług , narzędzia rolnicze. Rodzic podaje ich nazwy, dziecko dzieli ich nazwy na sylaby, określając pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie. Następnie rodzic pyta:
Jakich maszyn potrzebuje rolnik podczas swojej pracy?
Do jakich czynności wykorzystuje te maszyny i narzędzia?
- „Różne zboża” – rodzic daje dziecku książkę zabaw z literkami . Dziecko przez chwilę uważnie ogląda ilustracje KZ s. 62–63, zastanawia się, co jest na nich przedstawione. Na podstawie ilustracji opowiada, czym różnią się od siebie różne zboża i jakie mają cechy podobne, zastanawia się, do czego wykorzystuje się zboża. Rodzic zachęca dziecko by spróbowało przeczytać tekst w KZ s. 63.
- Obejrzenie filmu pt.” Jak produkowany jest chleb ? ”https://youtu.be/kWq3VMWJ9MA
- Praca z książką część 3.47a – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki. ołówek, kredki
- Zabawa matematyczna - klasyfikowanie - „ Rok w przyrodzie ” rodzic rysuje dziecku na kartce 4 duże koła i każde z nich podpisuje nazwą jednej pory roku , zadaniem dziecka jest wymyślenie i dorysowanie elementów pasujących do określonej pory roku np.
- wiosna : słońce pierwsze kwiaty wiosenne , powroty ptaków , pąki na drzewach
- jesień : grzyby , kolorowe liście deszcz , parasol , jarzębina , kasztany ,warzywa
- lato : słońce , kolorowe kwiaty , owady , tęcza , owoce
- zima : śnieg , sanki , bałwan , drzewa bez liści itp.
- Praca z książką część 3.47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie nazwy pory roku, ołówek
- Praca z książką część 3.48b – kącik grafomotoryczny - uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru, kolorowanie sekwencji kwadratów.