Piątek 17.04

 

Maszyny rolnicze

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Witamy się : rodzic podaje dziecku hasło jaką częścią ciała witamy się np. dłonią lewą, dłonią prawą, stopą lewą, stopą prawą, kolanem lewym, prawym, podobnie : biodrami, łokciami, ramionami, uszkami.

- Rosną kwiatki : dziecko w przysiadzie, powoli prostuje się,  aż do wspięcia na palce, wyciągając  w górę  ramiona. Kwiatki więdną :  powrót do przysiadu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

- Skaczące żabki : dziecko w przysiadzie podskakuje po dywanie.

- Bociany: dziecko chodzi z wysokim unoszeniem kolan z ramionami w bok, na hasło „ żaba”, dziecko – bocian  zatrzymuje się i stojąc na jednej nodze , rozgląda się.

- Jajko na łyżce : dziecko otrzymuje łyżkę z piłeczką lub kulką z papieru i przenosi ją na  wyznaczoną przez rodzica odległość. Rodzic może utrudnić zadanie podając dodatkowe polecenia np. zrób dwa przysiady tak ,aby piłka nie spadła.

- Ćwicz tak jak ja: rodzic wykonuje ciąg ruchów które dziecko musi zapamiętać i  powtórzyć  np:  a)podskocz obunóż, stań na jednej nodze, klaśnij, obróć się dookoła   b)przysiad, podskok, skok pajaca, zeskok „w głąb” do przysiadu.

- Wałkujemy ciasto : dziecko w siadzie płaskim, dłonie oparte z tyłu na podłodze, pod stopy wkładamy butelkę plastikową po napoju, dziecko wałkuje stopami w przód i do tyłu , bez pomocy rąk.

Skakanie z plastikowa butelką  między kolanami

Spacer z plastikową butelką: Dziecko przy dowolnej muzyce spaceruje, przekładając butelke plastikową z ręki do ręki wokół własnego ciała.  

  • „Co to jest farma?” – rodzic rozmawia z dzieckiem:

Co to jest farma?

Czym zajmuje się rolnik?

Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście?

Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, w jaki sposób się nimi opiekuje?

Jakie prace rolnik wykonuje  rano, w południe i wieczorem?

Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie?

 

  • Maszyny rolnicze”− rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie ( załączniki ): kombajn, traktor, siewnik , pług , narzędzia rolnicze. Rodzic podaje ich nazwy, dziecko dzieli ich nazwy na sylaby, określając pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie. Następnie rodzic pyta:

Jakich maszyn potrzebuje rolnik podczas swojej pracy?

Do jakich czynności wykorzystuje te maszyny i narzędzia?

 

  • „Różne zboża” – rodzic daje dziecku książkę zabaw z literkami . Dziecko przez chwilę uważnie ogląda ilustracje KZ s. 62–63, zastanawia się, co jest na nich przedstawione. Na podstawie ilustracji opowiada, czym różnią się od siebie różne zboża i jakie mają cechy podobne, zastanawia  się, do czego wykorzystuje się zboża. Rodzic  zachęca dziecko  by spróbowało przeczytać tekst w KZ s. 63.
  • Obejrzenie filmu  pt.” Jak produkowany jest chleb ?https://youtu.be/kWq3VMWJ9MA 
  •  Praca z książką  część 3.47aukładanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki. ołówek, kredki
  • Zabawa matematyczna  - klasyfikowanie  - „ Rok w przyrodzie ” rodzic rysuje dziecku na kartce 4 duże koła i każde z nich podpisuje nazwą jednej pory roku , zadaniem dziecka jest wymyślenie i dorysowanie elementów pasujących do określonej pory roku np.

             - wiosna : słońce pierwsze kwiaty wiosenne , powroty ptaków , pąki na drzewach

             - jesień : grzyby , kolorowe liście deszcz , parasol , jarzębina , kasztany ,warzywa

             - lato : słońce ,  kolorowe kwiaty , owady , tęcza , owoce

             - zima : śnieg , sanki , bałwan , drzewa bez liści itp.

  • Praca z książką część 3.47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie nazwy pory roku, ołówek
  • Praca z książką część 3.48b – kącik grafomotoryczny - uzupełnianie tabeli symbolami  według wzoru, kolorowanie sekwencji kwadratów.