Wtorek 14.04
DZIEŃ W GOSPODARSTWIE
- „Powitanka” – zabawa przy piosence „ Najpierw skłon ” https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ
- Zestaw ćwiczeń porannych
1.Dzieci przygotowują się do ćwiczeń, maszerując przy dowolnej muzyce.
2. „Wiosenny deszczyk” – dziecko rozkłada na podłodze szalik tworząc koło zaczyna rytmicznie poruszają się po pokoju ( uważnie biegać na paluszkach ). Na hasło rodzica.: pada deszcz, dziecko ustawia się w środku szalika – w domku
3. „Tęcza” – dziecko siada w siadzie skrzyżnym i trzymają szalik za końce w prostowanych rękach uniesionych nad głową ( ręce wyprostowane w łokciach ). Wykonują skłony na boki, raz w prawo, raz w lewo.
4. „Nie wpadnij do kałuży” – dziecko stoi przed kałużą - rozłożonym szalikiem na sygnał słowny rodzica – hop dziecko przeskakuje przez kałużę do przodu i w tył obunóż ( stopy złączone )
5. „Krecik wychodzi z kretowiska” – dziecko chodzi na czworakach ( całe dłonie oparte o podłogę , głowa uniesiona do góry )w różne strony przez chwilę na przerwę wyprost dziecko stoi prosto , ręce wzdłuż tułowia )
6. „Obserwujemy bociana” – dziecko kładzie się na brzuchu, nogi złączone - stopy razem na podłodze, z palców dłoni robią „lornetkę”, podnosi łokcie unosząc na chwilę klatkę piersiową do góry i udaje, że obserwuje bociana spacerującego po łące.
7. „Wąchamy kwiaty” – Dziecko leży na podłodze w dowolnej pozycji i wdycha powietrze wolno i spokojnie nosem, a wydycha ustami.
- Co jedzą wiejskie zwierzęta? - Zwierzęta dla dzieci - Odgłosy zwierząt – Farma https://youtu.be/2LOpSLZe2RA ( utrwalenie nazw zwierząt wiejskich )
- Rozmowa z dzieckiem na temat pt.”Miasto – wieś ” w oparciu o obrazki .( obrazki w załącznikach )
Rodzic zadaje dziecku pytania :
- czym różni się miasto od wsi ?
- czego nie ma na wsi ,a jest w mieście ?
- co zobaczymy ma wsi , a na pewno nie spotkamy w mieście ?
- Słuchanie wiersza pt. „Rozmowy zwierząt ”czytanego przez rodzica .Dziecko w trakcie słuchania wiersza wykonuje ćwiczenia logopedyczne – naśladuje odgłosy zwierząt.
Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową
Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka.
Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.
Źrebię w stajni mamy szuka Rży,
kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.
Po wysłuchaniu wiersza rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:
Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
O czym rozmawiały zwierzęta?
Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?
Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?
- Praca plastyczna „ zwierzęta w zagrodzie”
Wykonanie z rolek po papierze toaletowym zwierzątek wiejskich. Propozycje : http://dobrzesiebaw.pl–konik z rolki papieru.
Po wykonaniu zwierzątka można zachęcić dziecko do budowania z klocków zagrody
- Praca z książką część 3. 44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku, ołówek
- Praca z książką część 3. 44b – przeliczanie figur, zabawy ruchowo-słuchowe, odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkiem, ołówek
- Praca z książką część 3. 48a – kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie, ołówek
- Zadanie dla chętnych – jeżeli jest taka możliwość można wydrukować obrazki miasta i wsi , rodzic może z tyłu każdego obrazka narysować szachownicę tak , aby dziecko wycięło poszczególne kwadraty , złożyło obrazek i przykleiło na kartkę składając zrobione puzzle.
- Codzienne czytanie prostych tekstów na poznane litery z wykorzystaniem czytanki.
Pliki do pobrania: