Czwartek 16.04

 

Temat : Wiejskie produkty

  • Zabawa na powitanie – przy piosence pt.” Duży skok , mały skok ”

           https://youtu.be/InxomdEHL8M 

  • Zestaw ćwiczeń porannych z poprzedniego dnia

   · Obejrzenie filmiku – Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi

           https://youtu.be/xrgowwp1V-U

  • Po wysłuchaniu filmiku rodzic zadaje dziecku pytania :

- jakie korzyści ma człowiek z hodowania krów?

- jakie korzyści mamy z hodowania świń ?

- jakie korzyści mamy z hodowania drobiu i kóz ?

 

  • Wprowadzenie małej i wielkiej litery  h, H ( drukowanej i pisanej) na wyrazie podstawowym :  hodowla . Rodzic skupia uwagę dziecka na wyrazie podstawowym hodowla  i prosi, żeby dziecko:
  • podzieliło ten wyraz na sylaby ( ho – do – wla  ) za pomocą klaskania
  • policzyło głoski  w wyrazie (h – o – d – o – w – l – a )
  • ułożyło schemat wyrazu z białych cegiełek – 7 kawałków papieru  bo z tylu głosek składa się wyraz  hodowla
  • ułożyło model wyrazu z nakrywek czerwonych i niebieskich przy czym nakrywki czerwone oznaczają samogłoski , które wymawia się długo , a nakrywki niebieskie oznaczają spółgłoski , które wymawia się krótko  h – o – d – o – w – l - a
  • rodzic korzystając z książki część 4 prezentuje literę  h , H małą i wielką drukowaną i pisaną , zadaje pytania :
  • Jaki kształt ma litera ?
  • Do czego jest podobna ?
  • Czym różni się wielka litera od małej ?
  • Wymyśliło inne wyrazy rozpoczynające się głoską „h” ( hak , hamak , harfa ,   hulajnoga )
  • Ułożyło np.  z klocków kształt litery „h”
  • następnie dziecko układa z ruchomego alfabetu - literek napis  hodowla
  • Zabawa ruchowa - „Spacer po h” – rodzic  układa z wełny lub sznurka kształt litery h.  Prosi dziecko o zdjęcie kapci i spacer stopa za stopą po sznurku , zgodnie zkierunkiem pisania małej  litery h . Dziecko wykonując to zadanie musi pamiętać ,że  po napisaniu linii pionowej należy cofnąć rękę, analogicznie trzeba zrobić to samo podczas chodzenia po śladzie.
  • Praca z książką część 4.16a – identyfikowanie i zakreślanie liter H, h, rysowanie pętli wokół obrazków, ołówek
  • Praca z książką część 4.16b – pisanie liter H, h po śladzie, czytanie zdań metodą sylabową, ołówek
  • Praca z książką część 4.20a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter h, H, pisanie zdania po śladzie, ołówek
  • Próby czytania krótkich tekstów z nową literą z wykorzystaniem czytanki „ Zabawy z literkami”
  • Słuchanie piosenki „ Dziadek fajną farmę miał ” . Po powtórnym wysłuchaniu utworu rodzic zachęca dziecko do naśladowania odgłosów zwierząt występujących w   piosence.

          https://youtu.be/fUX5kYzzi5Q