Czwartek 16.04
Temat : Wiejskie produkty
- Zabawa na powitanie – przy piosence pt.” Duży skok , mały skok ”
- Zestaw ćwiczeń porannych z poprzedniego dnia
· Obejrzenie filmiku – Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi
- Po wysłuchaniu filmiku rodzic zadaje dziecku pytania :
- jakie korzyści ma człowiek z hodowania krów?
- jakie korzyści mamy z hodowania świń ?
- jakie korzyści mamy z hodowania drobiu i kóz ?
- Wprowadzenie małej i wielkiej litery h, H ( drukowanej i pisanej) na wyrazie podstawowym : hodowla . Rodzic skupia uwagę dziecka na wyrazie podstawowym hodowla i prosi, żeby dziecko:
- podzieliło ten wyraz na sylaby ( ho – do – wla ) za pomocą klaskania
- policzyło głoski w wyrazie (h – o – d – o – w – l – a )
- ułożyło schemat wyrazu z białych cegiełek – 7 kawałków papieru bo z tylu głosek składa się wyraz hodowla
- ułożyło model wyrazu z nakrywek czerwonych i niebieskich przy czym nakrywki czerwone oznaczają samogłoski , które wymawia się długo , a nakrywki niebieskie oznaczają spółgłoski , które wymawia się krótko h – o – d – o – w – l - a
- rodzic korzystając z książki część 4 prezentuje literę h , H małą i wielką drukowaną i pisaną , zadaje pytania :
- Jaki kształt ma litera ?
- Do czego jest podobna ?
- Czym różni się wielka litera od małej ?
- Wymyśliło inne wyrazy rozpoczynające się głoską „h” ( hak , hamak , harfa , hulajnoga )
- Ułożyło np. z klocków kształt litery „h”
- następnie dziecko układa z ruchomego alfabetu - literek napis hodowla
- Zabawa ruchowa - „Spacer po h” – rodzic układa z wełny lub sznurka kształt litery h. Prosi dziecko o zdjęcie kapci i spacer stopa za stopą po sznurku , zgodnie zkierunkiem pisania małej litery h . Dziecko wykonując to zadanie musi pamiętać ,że po napisaniu linii pionowej należy cofnąć rękę, analogicznie trzeba zrobić to samo podczas chodzenia po śladzie.
- Praca z książką część 4.16a – identyfikowanie i zakreślanie liter H, h, rysowanie pętli wokół obrazków, ołówek
- Praca z książką część 4.16b – pisanie liter H, h po śladzie, czytanie zdań metodą sylabową, ołówek
- Praca z książką część 4.20a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter h, H, pisanie zdania po śladzie, ołówek
- Próby czytania krótkich tekstów z nową literą z wykorzystaniem czytanki „ Zabawy z literkami”
- Słuchanie piosenki „ Dziadek fajną farmę miał ” . Po powtórnym wysłuchaniu utworu rodzic zachęca dziecko do naśladowania odgłosów zwierząt występujących w piosence.