e-Twinning National Quality Label (Krajowa Odznaka Jakości)

e-Twinning National Quality Label (Krajowa Odznaka Jakości)

Nasz udział w projekcie "In nature" w roku szkolnym 2023/24 został
nagrodzony przyznaniem Krajowej Odznaki Jakości.

Czytaj więcej!

"WSPÓŁPRACA GRUPY 3 Z PRZEDSZKOLEM W RUMUNII - KORESPONDENCJA MIĘDZY PLACÓWKAMI"

W roku szkolnym 2023/24 w ramach realizacji międzynarodowego projektu e-twinningowego
grupa 3 nawiązała współpracę z dziećmi i nauczycielką Verą Stancu z przedszkola
Gradinita cu Program Prelungit w miejscowości Ploiestiori w Rumunii.
W I semestrze wysłaliśmy 2 listy do naszych małych przyjaciół. Naszą korespondencyjną
znajomość rozpoczęliśmy od przedstawienia grupy oraz zaprezentowania najpiękniejszych
zakątków naszego miasta Bydgoszcz.

Czytaj więcej!

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT E-TWINNINGOWY „IN NATURE” („W NATURZE”) GRUPA 2

międzynarodowy projekt e-twinningowy „in nature” („w naturze”)

W roku szkolnym 2023/24 grupa 2 bierze udział w międzynarodowym projekcie e-twinningowym „In Nature” („W naturze”). Oprócz naszej placówki w projekcie uczestniczą również szkoły i przedszkola z następujących krajów: Turcja, Bułgaria, Włochy, Rumunia, Północna Macedonia, Słowenia, Grecja, Litwa. Projekt ten ma na celu zapewnienie przedszkolakom możliwości bliskiej interakcji z przyrodą, rozwijania świadomości ekologicznej i rozwijania umiejętności współpracy. Dzieci mają możliwość poznania środowiska naturalnego, zrozumienia jego wartości i bezpośredniego odniesienia swoich doświadczeń edukacyjnych do swojego otoczenia. Poprzez comiesięczne tematy badamy i poznajemy przyrodę, a także realizujemy zadania zarówno poprzez zabawę, jak i działania artystyczne.

Czytaj więcej!

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT E-TWINNINGOWY „FROM SEED TO CROP” („OD ZIARNA DO PLONU”) GRUPA3

W roku szkolnym 2023/24 grupa 3 bierze udział w międzynarodowym projekcie e-twinningowym „From Seed to Crop” („Od ziarna do plonu”). Oprócz naszej placówki w projekcie uczestniczą również szkoły i przedszkola z następujących krajów: Turcja, Grecja, Portugalia, Jordania, Łotwa, Rumunia, Litwa, Gruzja, Hiszpania, Serbia. Projekt ma na celu umożliwienie uczniom doświadczenia transformacji od nasion do roślin uprawnych i skorzystania z doświadczeń swoich rówieśników w innych warunkach klimatycznych.

Czytaj więcej!

PIECZEMY PIERNIKI

Ostatnie zadanie projektowe to upieczenie pierniczków. Dzieci zaopatrzone w fartuszki bardzo poważnie podeszły do tego działania. Starannie mieszały składniki, wyrabiały ciasto, a następnie wykrawały kształty serca foremkami. Po upieczeniu z wielką radością dekorowały pyszne pierniczki. Najwspanialszym momentem była ich degustacja, gdyż nic tak nie smakuje, jak samodzielnie przygotowany przysmak!

Czytaj więcej!

WIRTUALNA PODRÓŻ PO TORUNIU

Dzięki zdobyczom cywilizacji i wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej nasze przedszkolaki bez opuszczania swojego przedszkola zwiedziły Toruń, a szczególnie zainteresowane były domem, w którym kiedyś żył Mikołaj Kopernik. Film udostępniony przez toruńskie muzeum przybliżył dzieciom wyposażenie, ubrania i warunki życia w czasach Kopernika

Czytaj więcej!

TWORZYMY MODEL UKŁADU SŁONECZNEGO

Jako podsumowanie zajęć o planetach dzieci stworzyły wspólnie model Układu Słonecznego, który zawisł w sali grupy 1. Przedszkolaki z najmłodszej grupy bardzo starannie kolorowały poszczególne planety oraz wykonały firmament niebieski. Na końcu z zaciekawieniem obserwowały swoje dzieło, a zwłaszcza delikatny ruch planet poruszanych powietrzem.

Czytaj więcej!

POZNAJEMY PLANETU UKŁADU SŁONECZNEGO

Kolejne zadanie projektowe to poznanie planet Układu Słonecznego. Dzieci nie tylko zapoznały się z ich nazwami i podstawowymi cechami, ale także podczas zabaw badawczych obserwowały zjawisko powstawania dnia i nocy oraz odbijania światła przez Księżyc. Słuchały również piosenki „W Układzie Słonecznym”, która od razu wpadła nam wszystkim w ucho.

Czytaj więcej!

TWORZYMY LOGO PROJEKTU

Dużym wyzwaniem było dla nas stworzenie logo projektu. Powinno ono jak najwierniej odzwierciedlać nazwę i zadania, które mamy do wykonania. Dzieci z wielkim zapałem malowały i naklejały poszczególne elementy dzieła. Pod koniec realizacji projektu nasze logo weźmie udział w głosowaniu podczas zdalnego połączenia z innymi uczestnikami projektu z całej Polski.

Czytaj więcej!

PORTRET MIKOŁAJA KOPERNIKA

Po zapoznaniu się z postacią Mikołaja Kopernika dzieci z grupy 3-latków przygotowały jego portrety, wykorzystując w pracy plastycznej technikę rozcierania pasteli suchych. Wszyscy starali się jak najpiękniej i najstaranniej pokolorować portret sławnego astronoma

Czytaj więcej!