PONIEDZIAŁEK  6.04   

 

 

Wielkanocne porządki.

 

Witam wypoczęte dzieci po weekendzie.  Miłego poniedziałku.  Zaczynamy.

 

 

Potrzebne pomoce to:  stare widokówki wielkanocne, klej, farby, kredki, kartka z bloku, kolorowe kartki. Gdy nie mamy starych widokówek rysujemy piękną pisankę w różne wzorki.

 

1 Zabawa tematyczna – porządki – kształtująca przynależność członków rodziny . Dziecko naśladuje  gestami czynności porządkowe jakie wykonujemy w domu przed świętami , a rodzic odgaduje co to za czynność. Zamieniamy się rolami….. ha-ha .Uświadamiamy dzieciom jak korzystny wpływ na nasze zdrowie ma sprzątanie kurzu, zmywanie podłogi, odkurzanie dywanów ….a czyste pomieszczenie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie.

Przy tej okazji prowadzimy z dziećmi  rozmowę na temat utrzymania ładu, porządku w ich zabawkach, w szafie, na półce z rzeczami. Dziecko uświadamia sobie korzyści płynące z robienia codziennie porządku w swoim otoczeniu .Pozwólmy na swobodne wypowiedzi w tym temacie. Uświadamiamy dzieciom o utrzymaniu porządku nie tylko od święta.

 

2 Nauka piosenki  „Pisanki”( z podanego wcześniej linku) Na początku prowadzimy z dzieckiem rozmowę na temat : co to są pisanki, jak wyglądają. Zachęcamy do wspólnie wysłuchanego utworu. Po uważnym wysłuchaniu piosenki dzieci opowiadają kiedy maluje się pisanki, co było namalowane na każdej pisance, ile było pisanek…. Spróbujmy razem nauczyć się tekstu powtarzając każdą frazę ( teks wcześniej wysłany e-mailem).a teraz powtarzamy tekst rytmizując – np. tupiąc rytm  raz prawą, raz lewą nogą; wg pomysłu dzieci. Na zakończenie spróbujmy zaśpiewać z podkładem muzycznym.

 

3 Zabawa ruchowa -Baranie skoki dziecko naśladuje baranka, który podskakuje, bodzie rogami, skubie trawkę – rodzic podpowiada co robi baranek.

 

4 Pocztówkowe układanki układanie w całość pociętych starych pocztówek wielkanocnych doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej. W zamian można narysować pisankę, kurczaczka, pociąć na puzzle a dziecko układa części w całość i przykleja na kartkę z bloku, bądź szary papier, gazetę i koloruje według uznania – farby, plastelina, kredki … Może być wydzieranka z kolorowych kawałków papieru. Porządkujemy swoje miejsce pracy. Podpisujemy pracę.

 

5 Czas na relaks- myjemy ręce, uzupełniamy płyny w organizmie.

 

6 Zabawa ruchowa- „Wesołe kurczaczki”- z ćwiczeniami ortofonicznymi- dzieci swobodnie poruszają się po pokoju naśladując kurczaki, które trzepią skrzydełkami. Na hasło „ kurczaki uczą się latać’ dzieci zatrzymują się, wykonują głęboki wdech nosem i podnoszą ramiona do linii barków. Przy wydechu poruszają ramionami, naśladując ruch ptasich skrzydeł. Na hasło ”kurczaki biegają” – dzieci ponownie swobodnie poruszają się, na hasło „kurczaki jedzą” dzieci paluszkiem dziobią trawę, piją wodę. Zabawę najpierw omawiamy by dziecko zapamiętało co ma wykonywać gdy usłyszy dane hasło.

 

Możecie potańczyć przy piosence „ kaczuszki” z youtube