Wtorek 7.04
Z wizytą u kurki Czubatki
Pomoce – 5 narysowanych dużych jaj kurzych, kredki, farby, plastelina; drewniane łyżki, pałeczki …do gry.
1.Utrwalenie piosenki” Pisanki” połączone z grą na nietypowych instrumentach niemelodycznych wystukując rytm np. drewnianymi łyżkami po pudełkach, po klockach…wg pomysłu dzieci - mogą być pokrywki, odwrócone garnki ……
2. Zabawa ruchowa „ Kogucik” połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – dzieci swobodnie poruszają się po pokoju naśladując
koguciki- trzepią skrzydełkami, wołają kuku-ryku.
Na hasło – kogucik szuka ziarenek – ściągają usta w dziobek i naśladują ruchem głowy wydziobywanie z ziemi ziaren,
na hasło -kogucik znalazł dżdżownicę – układają usta w kółeczko i wciągają powietrze,
na hasło – kogucik pije wodę – dziecko odchyla głowę do tyłu
3. Z wizytą u kurki Czubatki – Kurka Czubatka 5 jajek w kurniku zebrała do koszyczka włożyła i przyszła pokazać mamie Kurze i tacie Kogutowi. Zaśpiewała im piosenkę (zaśpiewajmy piosenkę pt .Pisanki.) Zabrała się do kolorowania pisanek zgodnie z tekstem piosenki. Ma dobre serduszko więc jedną dała mamie , drugą tacie , trzecią bratu Czupurkowi i czwartą cioci Kokoszce .Ile pisanek zostało Czubatce ? Do Czubatki w odwiedziny przyszła koleżanka Pstrokata, która dostała piątą pisankę w prezencie . Ile pisanek ma teraz Czubatka? Nic czyli zero. Brawo ! zdolne dzieci ! A teraz można pobawić się jajkami wyciętymi z papieru. Spróbujcie dodawać np. dwa jajka i dwa jajka to razem ……. jajka ( dzieci układają przed sobą sylwety jajek zgodnie z treścią) , 3 jajka i 2 jajka to …….jajek; Kurka miała 4 jajka dała koleżance 2 jajka. Ile jajek jej zostało? Itd., Brawo ! J
A teraz ozdobimy papierowe jajka pięknymi wzorami .Gotowe pisanki możecie przykleić do wstążeczki i przypiąć na oknie jako wielkanocną girlandę.
4.Relaksik – strzepujemy palce , mocno ściskamy piąstki, kręcimy dłońmi kółeczka w prawo i lewo , piszemy wskazującym palcem w powietrzu kółeczka w prawo i lewo . A teraz witają się kciuki i kolejne paluszki od jednej i drugiej dłoni. Witają się palce prawej ręki dziecka z palcami rodzica i lewej ręki dz. z palcami lewej ręki rodzica. Rodzic podaje hasło, które palce się witają. A teraz zamiana ról. Super !
5.Myjemy ręce , czas na przekąskę.
6.Zapraszam do swobodnej zabawy.
Życzę miłego tygodnia.