Wtorek  7.04    

 

 

 Z wizytą u kurki Czubatki

 

 Pomoce – 5 narysowanych dużych jaj kurzych, kredki, farby, plastelina; drewniane łyżki, pałeczki …do gry.

 

1.Utrwalenie piosenki” Pisanki” połączone z grą na nietypowych instrumentach niemelodycznych wystukując rytm np. drewnianymi łyżkami po pudełkach, po klockach…wg pomysłu dzieci -  mogą być pokrywki, odwrócone garnki ……

 

2. Zabawa ruchowa „ Kogucik” połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – dzieci swobodnie poruszają się po pokoju  naśladując

 

 

koguciki- trzepią skrzydełkami, wołają kuku-ryku.

Na  hasło – kogucik szuka ziarenek – ściągają usta w dziobek i naśladują ruchem głowy wydziobywanie z ziemi ziaren,

na hasło -kogucik znalazł dżdżownicę – układają usta w kółeczko i wciągają powietrze,

na hasło – kogucik pije wodę – dziecko odchyla głowę do tyłu

 

3. Z wizytą u kurki Czubatki Kurka Czubatka 5 jajek w kurniku zebrała do koszyczka włożyła  i przyszła pokazać mamie Kurze i tacie Kogutowi. Zaśpiewała im piosenkę (zaśpiewajmy piosenkę pt .Pisanki.) Zabrała się do kolorowania pisanek zgodnie z tekstem piosenki. Ma dobre serduszko więc jedną dała mamie , drugą tacie , trzecią bratu Czupurkowi i czwartą cioci Kokoszce .Ile pisanek zostało Czubatce ?  Do Czubatki w odwiedziny przyszła koleżanka Pstrokata, która dostała piątą pisankę w prezencie . Ile pisanek ma teraz Czubatka?  Nic czyli zero.  Brawo ! zdolne dzieci !  A teraz można pobawić się jajkami wyciętymi z papieru. Spróbujcie dodawać np.  dwa jajka i dwa jajka  to razem ……. jajka ( dzieci układają przed sobą sylwety jajek zgodnie z treścią) , 3 jajka i 2 jajka  to …….jajek; Kurka miała 4 jajka dała koleżance 2 jajka. Ile jajek jej zostało? Itd., Brawo ! J

 

A teraz ozdobimy papierowe jajka pięknymi wzorami .Gotowe pisanki możecie przykleić do wstążeczki i przypiąć na oknie jako wielkanocną girlandę.

 

4.Relaksik strzepujemy palce , mocno ściskamy piąstki, kręcimy  dłońmi kółeczka w prawo i lewo , piszemy wskazującym palcem w powietrzu kółeczka w prawo i lewo . A teraz witają się kciuki i kolejne paluszki od jednej i drugiej dłoni. Witają się palce prawej ręki dziecka z palcami rodzica  i lewej ręki dz. z palcami lewej ręki rodzica. Rodzic podaje hasło, które palce się witają. A teraz zamiana ról.   Super !

 

5.Myjemy ręce , czas na przekąskę.

 

6.Zapraszam do swobodnej zabawy.

 

Życzę miłego tygodnia.