WTOREK 23.06

 

1. Słuchanie piosenka pt. “Małpia przygoda”

https://drive.google.com/open?id=1boIZTNE8kPZjisHfF05OD5J_iqwbWmdu

1. W dżungli, w dalekim kraju,

w małpim, zielonym gaju;

mieszkały cztery małpki śmieszne,

małe, rude i pocieszne.

2. Pierwsza – podskakiwała,

druga – trzecią drapała,

gdy trzecia smaczny orzech jadła,

czwarta małpa z drzewa spadła.

3. O! Rety, rety! Co za los! (chlip)

Małpka potłukła sobie nos! (ojoj!)

A pod drzewem tygrys zły

szczerzy ostre kły! (chrr!)

4. Małpko, proszę, nie zwlekaj!

Małpko, szybko uciekaj!

Małpka wysoko podskoczyła,

w wielkich liściach się ukryła.

 

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat piosenki:

– Jaki nastrój ma piosenka?

– O czym opowiada?

Rodzic prezentuje fragmenty piosenki – dziecko je powtarza, a następnie śpiewa poznaną część piosenki, np. całą zwrotkę. Następnie wspólnie prostymi ruchami, gestami i mimiką ilustrujecie jej treść.

 

2.Zabawa ruchowa z elementami pantomimy pt. „Jakie to zwierzę?”.  Dziecko udaje jakieś zwierzę. Zadaniem rodzica jest odgadnąć, jakie to zwierzę. Następnie zamieniamy się rolami.

 

3.Ćwiczenia oddechowe pt.  „Zwisające liany” – dmuchanie na zawieszone nici, włóczki, sznurki różnej grubości. Prowadzący rozwiesza w różnych miejscach w pokoju – wyżej, niżej, między stołami, sprzętami – różnej długości i grubości nitki, tasiemki, sznurki. Proponuje dziecku zabawę w figlarne zwierzęta z dżungli. Zwierzątka skaczą, bawią się, ale na hasło: Liany się kołyszą! – zatrzymują się i szukają najbliższych lian. Zaczyna się dmuchanie. Rodzic mówi: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha z coraz większą siłą. Na hasło prowadzącego: Zwierzęta bawią się! – dziecko przerywa dmuchanie i znowu bawi się, skacze. Na koniec rodzic pyta: Które liany jeszcze się nie kołysały?. Dziecko szuka tych sznureczków, tasiemek itp., i stara się wprawić je w ruch.

 

4.Praca  plastyczno-techniczne pt.„Rajstopowy wąż”. Do wykonania pracy potrzebna będzie nogawka rajstopy. Dziecko  wypycha je watą. Na końcu nogawki rodzic zawiązuje supeł, który będzie imitował język węża. Dziecko  dokleja oczy i rajstopowy wąż jest gotowy. Można także pozwolić dziecku pomalować węża mazakami, np. dorysować zygzaki.

 

5.Zabawa ruchowa pt. „Węże” – Dziecko maszeruje po pokoju. Rodzic  informuje je, że będzie naśladowało  węża. Na klaśnięcie – kładzie się na dywanie i porusza się jak wąż (pełza), i syczy: ssss... Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.

Połącz zwierzę z jego cieniem

https://drive.google.com/open?id=1qrWKk32tHwZKs-702sqYbJU0fMO9RWuS