WTOREK 23.06
1. Słuchanie piosenka pt. “Małpia przygoda”
https://drive.google.com/open?id=1boIZTNE8kPZjisHfF05OD5J_iqwbWmdu
1. W dżungli, w dalekim kraju,
w małpim, zielonym gaju;
mieszkały cztery małpki śmieszne,
małe, rude i pocieszne.
2. Pierwsza – podskakiwała,
druga – trzecią drapała,
gdy trzecia smaczny orzech jadła,
czwarta małpa z drzewa spadła.
3. O! Rety, rety! Co za los! (chlip)
Małpka potłukła sobie nos! (ojoj!)
A pod drzewem tygrys zły
szczerzy ostre kły! (chrr!)
4. Małpko, proszę, nie zwlekaj!
Małpko, szybko uciekaj!
Małpka wysoko podskoczyła,
w wielkich liściach się ukryła.
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat piosenki:
– Jaki nastrój ma piosenka?
– O czym opowiada?
Rodzic prezentuje fragmenty piosenki – dziecko je powtarza, a następnie śpiewa poznaną część piosenki, np. całą zwrotkę. Następnie wspólnie prostymi ruchami, gestami i mimiką ilustrujecie jej treść.
2.Zabawa ruchowa z elementami pantomimy pt. „Jakie to zwierzę?”. Dziecko udaje jakieś zwierzę. Zadaniem rodzica jest odgadnąć, jakie to zwierzę. Następnie zamieniamy się rolami.
3.Ćwiczenia oddechowe pt. „Zwisające liany” – dmuchanie na zawieszone nici, włóczki, sznurki różnej grubości. Prowadzący rozwiesza w różnych miejscach w pokoju – wyżej, niżej, między stołami, sprzętami – różnej długości i grubości nitki, tasiemki, sznurki. Proponuje dziecku zabawę w figlarne zwierzęta z dżungli. Zwierzątka skaczą, bawią się, ale na hasło: Liany się kołyszą! – zatrzymują się i szukają najbliższych lian. Zaczyna się dmuchanie. Rodzic mówi: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha z coraz większą siłą. Na hasło prowadzącego: Zwierzęta bawią się! – dziecko przerywa dmuchanie i znowu bawi się, skacze. Na koniec rodzic pyta: Które liany jeszcze się nie kołysały?. Dziecko szuka tych sznureczków, tasiemek itp., i stara się wprawić je w ruch.
4.Praca plastyczno-techniczne pt.„Rajstopowy wąż”. Do wykonania pracy potrzebna będzie nogawka rajstopy. Dziecko wypycha je watą. Na końcu nogawki rodzic zawiązuje supeł, który będzie imitował język węża. Dziecko dokleja oczy i rajstopowy wąż jest gotowy. Można także pozwolić dziecku pomalować węża mazakami, np. dorysować zygzaki.
5.Zabawa ruchowa pt. „Węże” – Dziecko maszeruje po pokoju. Rodzic informuje je, że będzie naśladowało węża. Na klaśnięcie – kładzie się na dywanie i porusza się jak wąż (pełza), i syczy: ssss... Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
Połącz zwierzę z jego cieniem
https://drive.google.com/open?id=1qrWKk32tHwZKs-702sqYbJU0fMO9RWuS