ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT
Dziecko: opisuje, jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury, dzieli się z innymi dziećmi swoją wiedzą na temat dinozaurów, z zainteresowaniem słucha podawanych przez nauczyciela informacji o dinozaurach, podaje kolejne etapy powstawania węgla, wypowiada się na temat pracy górnika, wyjaśnia znaczenie pojęć, np.: chodniki, lasy tropikalne, torf, metoda odkrywkowa, geolog, liczy elementy w zbiorach; wskazuje, gdzie jest mniej elementów, gdzie więcej elementów, a gdzie – tyle samo.
2.IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM
Dziecko: obserwuje zimowy krajobraz, wymienia charakterystyczne cechy zimy, dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy, bada i wymienia właściwości fizyczne wody, śniegu i lodu, liczy słowa w wypowiadanych zdaniach.
3.IDĄ ŚWIĘTA
Dziecko: wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia w tym m.in.: zapraszania na wigilię osób samotnych, składania sobie życzeń, ustawia zastawę stołową według przyjętych zasad, pamięta o dodatkowym nakryciu dla nieoczekiwanego gościa; wypowiada się na temat wyglądu świątecznego stołu, wymienia nazwy tradycyjnych potraw wigilijnych, śpiewa kolędy , ubiera choinkę, w wypowiedziach odwołuje się do własnych przeżyć, łączy paski papieru tworząc łańcuch
4.WITAMY NOWY ROK
Dziecko: zna nazwy wszystkich miesięcy, wymieni ich nazwy po kolei ze zrozumieniem, wypowiada się nt. zwyczajów powitania Nowego Roku, zna pory roku i je wymieni wg kolejności, wie co to jest kalendarz.
IDĄ ŚWIĘTA
Na dworze śnieg już spadł,
na dworze szczypie mróz,
a w domu ciepło tak,
bo święta przyszły już.
Ref: Biały opłatek na stole,
i potraw świątecznych dwanaście,
dzisiaj gwiazdka na niebie,
dla wszystkich świeci jaśniej.
Płyną świąteczne życzenia,
w mroźny, zimowy świat.
A pod choinką prezenty,
to piękny, radosny czas.
Choinka błyszczy, lśni
tysiącem różnych barw,
w świetle świec
i pachnie tak jak las.
Ref: Biały opłatek na stole,