ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1. Mikołaj już jedzie: rozwijanie mowy dziecka poprzez zabawy słowne, ortofoniczne i ćwiczenia logorytmiczne związane z tematem ( marzenia, prezenty) , klasyfikowanie zabawek na półkach wg. przeznaczenia ( samochody, lalki, klocki itp.)rozwijanie słuchu muzycznego poprzez rozróżnianie dźwięków niskich i wysokich oraz wesołej i smutnej melodii, rozwijanie wyobraźni poprzez różnorodne zabawy ruchowe i muzyczne
2. Urządzenia techniczne w moim domu: poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego ( żelazko, odkurzacz), kształtowanie umiejętności tworzenia liczby mnogiej rzeczowników ( np. łyżka- łyżki, garnek- garnki), doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg kolorów i liczebności, przeliczanie w zakresie trzech i czterech, uwrażliwianie dzieci na zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych
3. Nadchodzą święta-musimy się do nich przygotować: poznaje zwyczaje i symbole związane świętami, segreguje ozdoby choinkowe wg. wielkości i utrwala pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni ( u góry, na dole, duże, małe, większe, mniejsze), aktywnie uczestniczy w zabawach plastycznych przygotowując niespodzianki dla rodziców
4. Spotkanie przy choince- potrafi opanować emocje i prezentować swoje umiejętności muzyczne i recytatorskie szerszej widowni, odtwarza rytm piosenki za pomocą prostych elementów ruchu, przestrzega ustalonych zasad postępowania
Nauka wiersza ilustrowanego ruchem „Idzie Mikołaj”
Idzie Mikołaj – tup, tup,tup
Paczki podrzuca- siup, siup, siup.
Śmieje się głośno- ho, ho, ho,ho.
W okna zagląda- o, o, o, o.
Saniami sunie – wiu, wiu, wiu, wiu.
Na dłonie hucha – hu, hu, hu, hu.
Idzie mikołaj - tup, tup,tup.
I do drzwi puka – puk, puk,puk,puk.