ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

1. Mikołaj już jedzie: rozwijanie mowy dziecka poprzez zabawy słowne, ortofoniczne i ćwiczenia logorytmiczne związane z tematem ( marzenia, prezenty) , klasyfikowanie zabawek na półkach wg. przeznaczenia ( samochody, lalki, klocki itp.)rozwijanie słuchu muzycznego poprzez rozróżnianie dźwięków niskich i wysokich oraz wesołej i smutnej melodii, rozwijanie wyobraźni poprzez różnorodne zabawy ruchowe i muzyczne

 

2. Urządzenia techniczne w moim domu: poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego ( żelazko, odkurzacz), kształtowanie umiejętności tworzenia liczby mnogiej rzeczowników ( np. łyżka- łyżki, garnek- garnki), doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów wg kolorów i liczebności, przeliczanie w zakresie trzech i czterech, uwrażliwianie dzieci na  zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych

 

3. Nadchodzą święta-musimy się do nich przygotować: poznaje zwyczaje i symbole związane  świętami,  segreguje  ozdoby choinkowe wg. wielkości i utrwala pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni ( u góry,  na dole, duże,  małe, większe, mniejsze),  aktywnie uczestniczy w zabawach plastycznych przygotowując niespodzianki dla rodziców

 

4. Spotkanie przy choince- potrafi opanować emocje i prezentować swoje umiejętności muzyczne i recytatorskie szerszej widowni, odtwarza rytm piosenki za pomocą prostych elementów ruchu, przestrzega ustalonych zasad postępowania

 

Nauka wiersza ilustrowanego ruchem „Idzie Mikołaj”

Idzie Mikołaj – tup, tup,tup

Paczki podrzuca- siup, siup, siup.

Śmieje się głośno- ho, ho, ho,ho.

W okna zagląda- o, o, o, o.

Saniami sunie – wiu, wiu, wiu, wiu.

Na dłonie hucha – hu, hu, hu, hu.

Idzie mikołaj -  tup, tup,tup.

I do drzwi puka – puk, puk,puk,puk.