CZWARTEK 25.06

 

1.Zabawa muzyczno ruchowa do piosenki pt. “Idziemy do ZOO”

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

2.Zabawa pt. „Kot i myszka”. Rodzic rysuje lub układa ze sznurka linię przez całą

szerokość pokoju, naprzeciwko linii ustawia „mysią norkę” (obręcz lub koło), w której siada dziecko – „myszka”. Rodzic – „kot” staje za linią. „Myszka” zasłania oczy rękami, wtedy „kot” biega, aby ją złapać. Gdy „myszka” odsłania oczy,  „kot” zastyga w bezruchu; jeśli  się poruszy, wraca za linię.

 

3.Zabawa ćwicząca spostrzegawczość pt. “Co zniknęło?”. Układamy na dywanie cztery zabawki lub obrazki np. : zebra, żyrafa, słoń, lew.  Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic ukrywa jedną z zabawek lub ilustracji. Dziecko odwraca się i odgaduje, co zniknęło.

 

4.Rysowanie wymyślonych zwierząt pt. „Zwierzozwierz” – swobodna aktywność plastyczna dziecka z wykorzystaniem kredek świecowych i kolorowego papieru, wymyślanie nazwy dla narysowanego zwierzęcia. Dziecko rysuje wyobrażone zwierzęta i nazywa je. 

 

5.Zabawa pt. “Posłuszne kociaki” – ćwiczenia orientacji przestrzennej oraz orientacji w schemacie własnego ciała.  Dziecko otrzymuje kłębek włóczki i rozpoczyna się zabawa w małe kotki. Rodzic wydaje komunikaty, które dziecko  wykonuje, np.: Kładziemy kłębuszek na lewej/prawej dłoni. Kładziemy kłębuszek na lewej/prawej stopie. Kładziemy kłębuszek na lewym/prawym ramieniu, na głowie, z przodu, z tyłu. 

 

6.Zabawa z elementem czworakowania pt.  Przejście przez tunel”. Rodzic staje w rozkroku, a dziecko przechodzi na czworakach, po chwili zamieniamy się rolami.

 

7..Zabawa ruchowa dźwiękonaśladowcza pt. “Wąż, mucha, konik polny. Rodzic prezentuje trzy obrazki przedstawiające zwierzęta, nazywa je, wydaje dźwięki kojarzące się z tymi zwierzętami oraz prezentuje sposoby poruszania się: wąż – sss… (złożenie dłoni w strzałkę i faliste ruchy); mucha – zzz… (machanie dłońmi jak skrzydełkami); konik polny – cyk, cyk cyk (podskakiwanie). Dziecko biega po pokoju. Kiedy rodzic uniesie w górę jeden z trzech obrazków, dziecko zatrzymuje się i naśladuje odgłosy oraz sposób poruszania się odpowiedniego zwierzątka.

 

8.Puzzle,  wytnij ułóż i przyklej.

https://drive.google.com/open?id=1CBUPbhbdyOMmC3UIS3n98s9ePDDdRCd0