CZWARTEK 25.06
1.Zabawa muzyczno ruchowa do piosenki pt. “Idziemy do ZOO”
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
2.Zabawa pt. „Kot i myszka”. Rodzic rysuje lub układa ze sznurka linię przez całą
szerokość pokoju, naprzeciwko linii ustawia „mysią norkę” (obręcz lub koło), w której siada dziecko – „myszka”. Rodzic – „kot” staje za linią. „Myszka” zasłania oczy rękami, wtedy „kot” biega, aby ją złapać. Gdy „myszka” odsłania oczy, „kot” zastyga w bezruchu; jeśli się poruszy, wraca za linię.
3.Zabawa ćwicząca spostrzegawczość pt. “Co zniknęło?”. Układamy na dywanie cztery zabawki lub obrazki np. : zebra, żyrafa, słoń, lew. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic ukrywa jedną z zabawek lub ilustracji. Dziecko odwraca się i odgaduje, co zniknęło.
4.Rysowanie wymyślonych zwierząt pt. „Zwierzozwierz” – swobodna aktywność plastyczna dziecka z wykorzystaniem kredek świecowych i kolorowego papieru, wymyślanie nazwy dla narysowanego zwierzęcia. Dziecko rysuje wyobrażone zwierzęta i nazywa je.
5.Zabawa pt. “Posłuszne kociaki” – ćwiczenia orientacji przestrzennej oraz orientacji w schemacie własnego ciała. Dziecko otrzymuje kłębek włóczki i rozpoczyna się zabawa w małe kotki. Rodzic wydaje komunikaty, które dziecko wykonuje, np.: Kładziemy kłębuszek na lewej/prawej dłoni. Kładziemy kłębuszek na lewej/prawej stopie. Kładziemy kłębuszek na lewym/prawym ramieniu, na głowie, z przodu, z tyłu.
6.Zabawa z elementem czworakowania pt. Przejście przez tunel”. Rodzic staje w rozkroku, a dziecko przechodzi na czworakach, po chwili zamieniamy się rolami.
7..Zabawa ruchowa dźwiękonaśladowcza pt. “Wąż, mucha, konik polny. Rodzic prezentuje trzy obrazki przedstawiające zwierzęta, nazywa je, wydaje dźwięki kojarzące się z tymi zwierzętami oraz prezentuje sposoby poruszania się: wąż – sss… (złożenie dłoni w strzałkę i faliste ruchy); mucha – zzz… (machanie dłońmi jak skrzydełkami); konik polny – cyk, cyk cyk (podskakiwanie). Dziecko biega po pokoju. Kiedy rodzic uniesie w górę jeden z trzech obrazków, dziecko zatrzymuje się i naśladuje odgłosy oraz sposób poruszania się odpowiedniego zwierzątka.
8.Puzzle, wytnij ułóż i przyklej.
https://drive.google.com/open?id=1CBUPbhbdyOMmC3UIS3n98s9ePDDdRCd0