PIĄTEK 27.03.

 

1„Mniej – więcej” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje liczmany(przedmioty) w dwóch kolorach: np. żółtym i zielonym oraz dwa   papierowe lub plastikowe talerzyki dla każdego dziecka. Prosi dzieci, aby wzięły dwa liczmany jednego koloru i położy­ły je na pierwszy talerzyk. Następnie prosi, aby wzięły liczmany drugiego koloru i położyły je na drugi talerzyk, ale ma być ich więcej niż liczmanów na pierwszym talerzyku. Zabawę powtarza kilka razy, za każdym razem zmieniając podaną wcześniej liczbę (1 lub 2) lub kolor liczmanów. N. za każdym razem sprawdza poprawność wykonania zadania prze dzieci.

 

2. Zestaw zabaw ruchowych.

Część wstępna

– „Sprzątanie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic daje dziecku chusteczkę. Dzieci swobodnie maszerują. Na hasło: Sprzątamy! biegają i machają chusteczą tak, jakby wycierały kurz.

Część główna

– „Ogrodnik” – zabawa bieżna. Rodzic to drzewko. Drzewka stoją nieruchomo. Dziecko swobodnie biega. Na hasło rodzica Idzie ogrodnik! dzieci muszą scho­wać się za drzewkami. Później następuje zamiana.

–  „Lisie ogonki” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach. Dzieci zacze­piają chusteczki za ubranie ( to lisie ogony), chodzą na czwora­kach i udają lisy.

–   „Kurczaczki” – Dzieci skaczą po całej sali, udając kurczaczki. Na sygnał rodzica zatrzymuje się i przykuca a palcami dłoni stuka o podłogę, naśladując dziobanie ziarna.

– „Śmigus-dyngus” – zabawa z elementem biegu. Rodzic ma chusteczkę – wodę. Dzieci uciekają przed wodą. Rodzic próbuje dotknąć chusteczką dziecko. Po dotknięciu zamiana ról.

Część końcowa

–  „Kulki” – zabawa uspokajająca. Dzieci siadają skrzyżnie. Rodzic przed dzieckiem kładzie stronę z gazety. Na sygnał dziecko ma ją uformować na kształt kulki

 

3.„Kolorowe kanapki” – wykonywanie i ozdabianie wg pomysłu dzieci.

    Zwrócenie uwagi na konieczność spożywania warzyw – źródło witamin.

zgromadzenie produktów – szczególnie „nowalijek” – pomidory, sałata, rzod­kiewka, szczypiorek, ogórek;

zgromadzenie wszystkich potrzebnych narzędzi;

rozmowa na temat higieny i bezpieczeństwa podczas pracy;

zabezpieczenie ubrania i włosów;

wykonanie kolejnych etapów pod nadzorem rodzica

ozdabianie kanapek wg pomysłów dzieci z wykorzystaniem dowolnych produk­tów spożywczych;

degustacja kanapek.

SMACZNEGO!!!!