WTOREK 24.03
1. Bajka muszki– zabawa paluszkowa naśladowcza kształtująca świadomość palców u rąk
(opis zabawy poniedziałek)
2. Poranne zabawy ruchowe-opis poniedziałek
3. „Ogródek na parapecie” – zabawa badawcza.
Rozmowa na temat kwiatów doniczkowych hodowanych w domu i na balkonach. Pokaz rzeczywisty lub na zdjęciu: pelargonia, kwitnący tulipan lub hiacynt, żonkil. Dziecko wyjmuje rośliny z doniczek, rozkrusza ziemię, ogląda łodygi, korzenie, liście, określają wygląd zewnętrzny, wrażenia dotykowe. Z pomocą rodzica nazywa każdą z części rośliny, określa jej przeznaczenie.
4. „Słońce świeci – deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic wyklaskuje rytm do marszu, biegu i podskoków. Na hasło: Pada deszcz! i przerwę w rytmie – dziecko staje wyprostowane przy np. ścianie z plecami przyklejonymi do niej.
5. „Sadzimy cebulę” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje wcześniej kubeczki na wodę lub skrzynki z ziemią, nożyczki, gumki recepturki, torebki foliowe, małe kartki z rysunkiem cebuli. Wspólne ustalenie, co po kolei należy zrobić, by założyć uprawę:
˚ umieszczenie w pojemniku z wodą lub w skrzyneczce z ziemią cebuli;
˚ nałożenie torebki foliowej, by roślinki miały cały czas ciepło i wilgotno; podpisanie, np. za pomocą rysunku, każdego pojemnika;
˚ ustawienie w słonecznym i ciepłym miejscu.
Dziecko wykonuje kolejne etapy prac. Na koniec ustawienie hodowli w wyznaczonym miejscu i wspólne porządkowanie stanowiska.
6. „Cebulka i buraczek” – zabawa muzyczno-ruchowa. (opis zabawy i link do piosenki poniedziałek).
7. „Kwiaty w ogródkach” – oglądanie ilustracji/ zdjęć/filmu wiosennych kwiatów w ogrodzie.
7. „Cebula” – kolorowanie kredkami świecowymi cebuli, doklejanie szczypiorku ze zrolowanej bibuły.