WTOREK 24.03

 

1. Bajka muszki zabawa paluszkowa naśladowcza kształtująca świadomość pal­ców u rąk

                               (opis zabawy poniedziałek)

2. Poranne zabawy ruchowe-opis poniedziałek

 

3. „Ogródek na parapecie – zabawa badawcza.

Rozmowa na temat kwiatów doniczkowych hodowanych w domu i na balkonach. Pokaz rzeczywisty lub na zdjęciu: pelargonia, kwitnący tulipan lub hiacynt, żonkil. Dziecko wyjmuje rośliny z doniczek, rozkrusza ziemię, ogląda łodygi, korzenie, liście, określają wygląd zewnętrzny, wrażenia dotykowe. Z pomocą rodzica nazywa każdą z części rośliny, określa jej przeznaczenie.

 

4. Słońce świeci – deszczyk pada – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic wyklaskuje rytm do marszu, biegu i podskoków. Na hasło: Pada deszcz! i przerwę w rytmie – dziecko staje wyprostowane przy np. ścianie z plecami przyklejonymi do niej.

 

5. „Sadzimy cebulę” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje wcześniej kubeczki na wodę lub skrzynki z ziemią, nożyczki, gumki recepturki, torebki foliowe, małe kartki z rysunkiem cebuli. Wspólne ustalenie, co po kolei należy zrobić, by założyć uprawę:

˚ umieszczenie w pojemniku z wodą lub w skrzyneczce z ziemią cebuli;

˚ nałożenie torebki foliowej, by roślinki miały cały czas ciepło i wilgotno; pod­pisanie, np. za pomocą rysunku, każdego pojemnika;

˚ ustawienie w słonecznym i ciepłym miejscu.

Dziecko wykonuje kolejne etapy prac. Na koniec ustawienie hodowli w wyznaczonym miejscu i wspólne porządkowanie stanowiska.

 

6. „Cebulka i buraczek – zabawa muzyczno-ruchowa. (opis zabawy i link do piosenki poniedziałek).

 

7. „Kwiaty w ogródkach – oglądanie ilustracji/ zdjęć/filmu  wiosennych kwiatów w ogrodzie.

 

 

7. „Cebula” kolorowanie kredkami świecowymi cebuli, doklejanie szczypiorku ze zrolowanej bibuły.