ŚRODA  25.03

 

1. Bajka muszki-opis poniedziałek

 

2. Zabawy ruchowe poranne- opis poniedziałek

 

3. Zabawy muzyczno-ruchowe:

  • Przy dowolnej muzyce rodzic wydaje polecenia: tańczą same ręce, tańczą same nogi, tańczy tylko głowa, tańczą same dłonie, tańczy tylko brzuszek itp.
  • Instrumentalizacja piosenki ''Cebulka i buraczek” -dziecko wystukuje rytm do piosenki (można wykorzystać łyżki, pokrywki, klocki itp)
  • iosenki „Cebulka i buraczek” dziecko przekłada rytmicznie fasolkę ze swojej dłoni na dłoń rodzica i odwrotnie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=fw9_roEJVOs

 

4. „Fasola” – rozmowa dotycząca wyglądu i  przeznaczenia tego warzywa. Dziecko ogląda nasiona fasoli, dotyka, podaje kolor. Rodzic wyjaśnia przeznaczenie tego warzywa.

 

5. „Fasolowy obrazek” – praca plastyczna.

Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje masę solną: warto założyć rękawiczki żeby nie zabarwić skóry dłoni.

składniki: mąka i sól w proporcji :1 (mąka) do 1/2 (sól) , wymieszać mąkę z solą, dodać parę kropel oleju i wodę w takiej ilości by masa miała konsystencję ciasta. Można dodać barwnik spożywczy lub odrobinę farby plakatowej. Wyrobić masę aby zmieszały się wszystkie składniki. Z masy solnej dziecko formuje placek i wciska w niego różnorodne nasiona fasoli. Pracę zostawiamy do wyschnięcia (dwa, trzy dni i można polakierować aby była trwała).

 

6. Zabawa ruchowa „fasola rośnie”- dziecko przy muzyce chodzi po pokoju, rodzic wycisza muzykę a dziecko przykuca. Przy co raz większej głośności „fasolka rośnie” czyli dziecko z przysiadu wolno podnosi się, staje i wyciąga ręce w górę.

 

7. „Fasolowy ogródek – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje: kubeczek na wodę, gazę, nożyczki, gumki recepturki, to­rebki foliowe, małe karteczki z rysunkiem fasoli. Wspólnie z dzieckiem ustala, co po kolei należy zrobić, by założyć uprawę:

    -nałożenie gazy na kubeczek i umocowanie jej gumką recepturką, nalanie wody do kubeczka

umieszczenie nasion fasoli na gazie tak by była zanurzona w wodzie

nałożenie torebki foliowej, by roślinki miały cały czas ciepło i wilgotno;

podpisanie, np. za pomocą rysunku, każdego pojemnika;

ustawienie pojemników w słonecznym i ciepłym miejscu.

- dolewanie wody w najbliższych dniach aby fasola była zamoczona w wodzie.

Po ustaleniu czynności, dzieci wykonują kolejne etapy prac. Na koniec zanoszą przygotowane pojemniki na wyznaczone miejsce i porządkują po pracy.