CZWARTEK 2.04
1.Zabawa ruchowa „ Ptaszek do gniazda”
Rodzic wyznacza w pomieszczeniu miejsce na „gniazdko”, może użyć do tego kilka poduszek. Dziecko „ ptaszek” siedzi w gniazdku. Na hasło słowne „ ptaszek z gniazdka” dziecko naśladując ruchy ptaka porusza się po pokoju. Na hasło „ ptaszek do gniazda” szybko wraca w wyznaczone miejsce. Powtórzyć kilka razy.
2. Zabawa na spostrzegawczość „ Co się zmieniło, czego brakuje?”
Przygotowanie- kilka kartek A4 od 3-5 sztuk i tyle zabawek ile kartek.
Stawiamy każdą zabawkę na jednej kartce, w zabawie to „domek” dla zabawek. Dziecko siada przed domkami z zabawkami i dotykając nazywa je po kolei( od lewej do prawej). Robi to kilka razy, by zapamiętać kolejność. Następnie zakrywa oczy, a rodzic w tym czasie zmienia kolejność zabawek w domkach. Zadaniem dla dziecka jest ustalenie początkowej kolejności.
Inna wersja- dziecko zakrywa oczy, a rodzic zmienia kolejność i chowa jedną zabawkę. Dziecko musi ustalić kolejność i wskazać brakującą zabawkę i odszukać ją stosując zasadę „ciepło-zimno”.
3. „ Burza mózgów” na temat „ Kto ma futerko, kto ma piórka?”
Ustalenie listy zwierząt, które mają futro, a które mają pióra.
Rodzic rozkłada na dywanie dwa arkusze papieru, w różnych kolorach. Następnie prosi dziecko aby sobie przypomniało czym jest pokryte ciało ptaka? Po uzyskaniu odpowiedzi pyta: Jak myślisz, czy wszystkie zwierzęta mają pióra? Czym jeszcze może być pokryte ciało zwierząt? Czy znasz jakieś zwierzęta , mają futro? Dziecko podaje nazwy zwierząt. Rodzic rozkłada przed dzieckiem fotografie różnych zwierząt. Dziecko wybiera te, które mają futro, i przykleja je na jednym z arkuszy, a te które maja pióra na drugim. W ten sposób powstaną dwa plakaty, które wspólnie z rodzicem zawieszają w wyznaczonym miejscu.
4. Zabawa oddechowa z piórkami.
Dziecko otrzymuje puchowe piórko i kładzie sobie je na ustach ( głowa jest przechylona w strone sufitu). Na sygnał słowny dziecko zaczyna dmuchać w piórko, tak aby się uniosło. Stara się przy tym aby piórko nie upadło na podłogę.
5. Space po njbliższej okolicy i obserwacja ptaków.
6.Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania „ Latające jaśki”.
Rodzic i dziecko ustawiają się naprzeciwko siebie. Dziecko ma małą poduszkę-jasiek i próbuje rzucić poduszką do rodzica, tak aby można było złapać. Natepnie rodzic próbuje rzucic poduszką tak, aby złapało dziecko.
7. Zabiegi higieniczne po zabawie , spacerze i przed posiłkami.