PONIEDZIAŁEK 30 .03
1. Zabawa ruchowa „ Słońce świeci , deszcz pada”
Rodzic wyjaśnia zasady zabawy. Na hasło: Słonko świeci-dziecko chodzi , biega, podskakuje po pokoju. Na hasło : Deszcz pada – dziecko wraca „do domu” ( miejsce wybrane przez rodzica np.staje przy ścianie). Zabawę należy powtórzyć kilka razy.
2. „ Jaka dziś pogoda?”- rozmowa rodzica z dzieckiem na temat aktualnych warunków pogodowych.
Rodzic zaprasza dziecko , aby podeszło do okna w celu obserwacji pogody. Dziecko obserwuje a następnie wspólnie z rodzicem rozmawiają o panujących warunkach pogodowych.
3. Rozmowa z dzieckiem na temat zwiastunów wiosny( zmiana pogody, powracające ptaki, budzenie się zwierząt ze snu zimowego, zielone listki na krzewach.
Następnie rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki oznaczające zjawiska atmosferyczne ( deszcz, śnieg, słońce , zachmurzenie). Dziecko nazywa każde z nich. Na koniec rodzic wyjaśnia dziecku znaczenie przysłowia „ W marcu jak w garncu”.
4.Zabawa badawcza na powietrzu „ Pada deszcz”.
Rodzic wychodzi z dzieckiem na zewnątrz w celu przeprowadzenia symulacji opadów deszczu przy użyciu konewki. Podczas prezentacji rodzic zwraca uwagę na różny rodzaj opadów( kapuśniaczek, ulewny deszcz, słaby deszczyk, mżawka). Podczas zabawy badawczej rodzic zadawać pytania:
-Co to jest deszcz?
-Czy dreszcz jest potrzebny? Jeśli tak to dlaczego jest potrzebny?
3. https://www.youtube.com/watch?v=2VMSJ7Pfqes&t=11s Rysowane wierszyki- Kot i Parasol.
4. https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o
5. Zabawa ruchowa „ Koty pod parasol”.
Dziecko chodzi po pokoju na czworakach, miaucząc jak kotek. Na sygnał : Deszcz!- dziecko robi nad głową daszek. Następnie rodzic mówi: Koty wyciągają łapkę i sprawdzają, czy jeszcze pada deszcz . Dziecko wykonuje polecenie. Kiedy rodzic uderzy np. drewniana łyżką w pokrywkę- wszystkie „ łapki” chowają się. Potem „ kotek” wystawia kolejno nos, łokieć, ucho, bo przestało padać i można wyjść na spacer. Zabawę można powtórzyć.
6. Zagadki słuchowe z użyciem gazety „ Jaki do deszcz?”.
Rodzic za pomocą gazety i opuszków palców demonstruje nasilenie deszczu, dziecko odgaduje nazywając różny rodzaj opadów (mżawka, ulewny deszcz, słaby deszcz).
7. Zbiegi higieniczne po zabawie, spacerze i przed posiłkami.