PIĄTEK 3.04
przygotowanie dziecku dwa szablony :koła i owalu, zwracając uwagę na różnice w kształcie. Dziecko ponownie szuka przedmiotów przykładając do nich szablon koła i owalu. Próbuje jak najwięcej odszukać przedmiotów w tym kształtach.
1. Kolorowanie dowolnego ptaka. Rodzic koryguje chwyt kredki podczas kolorowania oraz umiejętność utrzymywania się w liniaturze
2. Wspólnie z dzieckiem zawiesza pracę w wyznaczonym miejscu.
3. Lepienie z plasteliny (modeliny) owalnych kulek w kształcie ptasich jaj i umieszczenie ich w gniazdkach z krepiny.
4. Rodzic zachęca do obejrzenia fragmentu filmu przyrodniczego, w którym jest pokazane , jak dany gatunek ptaków buduje gniazdo, składa jaja, wysiaduje je., wykluwają się pisklęta i ptasi rodzice je karmią.
5. Zestaw zabaw ruchowych z rolkami po ręcznikach papierowych.
Przygotowanie: rolki po ręczniku papierowym, kosz.
- Dotknij rolką podłogi –dziecko chwyta rolkę za jej końce i wykonuje skon w przychód, próbując dotknąć rolką do podłogi (4x)
-Koło młyńskie- dziecko trzyma rolkę za końce. Wyprostowane ręce wyciąga przed siebie. Zatacza koła, przyciągając i odsuwając ręce od tułowia (10x)
-Utrzymaj rolkę- dziecko siedzi w siadzie prostym (nogi wyprostowane w kolanach), umieszcza rolkę między stopami, ręce opiera za plecami na podłodze. Na sygnał unosi proste nogi do góry. Stara się, żeby rolka nie wypadła spomiędzy stóp. (4x)
- Przekładaniec-dziecko siedzi w siadzie prostym, trzyma rolkę w jednej dłoni. Unosi przeciwną nogę i przekłada rolkę pod kolanem do drugiej ręki i zmiana (4x)
-Toczymy rolkę-dziecko siedzi na piętach. Dłonie opiera przed sobą na rolce. Na sygnał turla rolkę przed sobą i rozciąga się, pilnując , aby pośladki nie odrywały się od pięt (4x)
- Patrzymy prze lunetę- dziecko kładzie się na brzuchu. W rękach trzyma rolkę. Na sygnał odrywa ręce od podłogi i lekko unosi tułów, patrzy przez rolkę jak przez lunetę.
- Turlanie rolki stopą- dziecko stoi prosto. Kładzie prawą stopę na rolce i próbuje przesuwać ją w przód i w tył. To samo ćwiczenie wykonuje po zmianie nogi (5x na każdą stopę)
- Przeskoki przez rolki- rodzic rozkłada kilka rolek na podłodze. Na sygnał dziecko przeskakuje nad rolkami z nogi na nogę ( lub obunóż) Przesuwając się do przodu.
- Dowolna zabawa rolkami- rodzic zachęca dziecko do wymyślenia i swobodnej zabawy rolką, czas swobodnej zabawy można wyznaczyć na przykład długością dowolnego utworu muzycznego.
7.Spacer- obserwacja zmian w przyrodzie.
8. Zabiegi higieniczne po zabawie, spacerze i przed posiłkami.