WTOREK  31.03

 

1. Zabawa naśladowcza „Marcowe koty”. Dziecko –kotek biega po pokoju.

    Na hasło- Koci grzbiet- dziecko przykuje pozycję na czworakach z wyprostowanymi nogami i wysoko uniesionymi biodrami. Na hasło- Kotek zwija się w kłębek-dziecko kładzie się na podłodze, ugina nogi w kolanach i przyciąga je do tułowia.          Na hasło-Kotek przeciąga się-dziecko i rodzic siada tyłem do siebie, z nogami wyprostowanymi. Trzymają się za wyciągnięte ręce. Rodzic wykonuje skłon tułowia w przód, „ciągnąc” dziecko na swoje plecy. Można powtórzyć zabawę kilka razy.

 

2. Słuchanie wiersza „ Wiosna wita nas” wraz z pokazywaniem:

Płynie, płynie woda ( dziecko faluje rękami)

Szumi , szumi las (ręce nad głowę, poruszają się jak gałęzie na wietrze)

Rośnie, rośnie trawa ( ręce wznosi do góry coraz wyżej, przekładając ręka nad rękę)

Wiosna wita nas! ( kłania się)

Lecą, lecą ptaki (machają rękami jak skrzydłami)

Wracają do gniazd ( j.w)

Rozkwitają kwiaty. ( powoli unosi ręce nad głowę i rozkłada jak kielichy kwiatów)

Wiosna wita nas! ( kłania się)

 

3. Wspólne oglądanie wiosennych krajobrazów w internecie jako inspiracja do działalności plastycznej

 

4. Malowanie farbami plakatowymi na dużym arkuszu papieru na temat „ Wiosna”. Wspólne omawianie pracy dziecka, nadanie mu tytułu.

 

5. Spacer z obserwacja przyrody „ Wiosenny spacer”.

   Podczas spaceru dziecko szuka oznak świadczących o zmianie pory roku w najbliższym otoczeniu ( osiedlowe trawniki, przydomowe ogródki, klomby). Rodzic zwraca uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie( kiełkowanie trawy, pąki na           gałęziach drzew i krzewów, nazywanie budzących się do życia kwiatów-krokusy, forsycje). Można zebrać również materiał przyrodniczy do domu tj gałązki drzew( leszczyny, bazi, forsycji ) w celu dalszej obserwacji.

 

6. Zabawa ruchowa w domu „ Idź po śladach”

    rodzic wycina z papieru odcisk swojej stopy i rozkłada je na dywanie, tworząc kreta dróżkę. Zadanie polega na tym aby dziecko przeszło po tych samych śladach.potem może nastąpić zmiana i dziecko „tworzy” inną drogę, po której ma przejść      rodzic.

 

7. Zabiegi higieniczne po zabawie, spacerze, przed posiłkami.