PIĄTEK 19.06
1. Praca plastyczna- rysowanie kredkami pastelowymi „ Wesoły świat dzieci”.
Rodzic opowiada dziecku o tym, jak poleciało zaczarowaną rakietą do świata, w którym wszystko jest wesołe, kolorowe. Dzieci tam są roześmiane i szczęśliwe. Poproś dziecko narysowało to , co tam zobaczyło, gdy wysiadło z rakiety.
2. Poranne zabawy ruchowe:
- „ Wycieczka w góry”. Dziecko swobodnie maszeruje. Rodzic opowiada o górach. Kiedy usłyszy hasło GÓRY! Dziecko udaje, że wspina się na górę- wysoko unosi kolana.
- „ Ciepło-zimno”. Rodzic chowa zabawkę na określonym obszarze. Zadaniem dziecka jest by odszukać zabawkę. Rodzic pomaga dziecku używając pojęcia –ciepło-jak dziecko zbliża się do zabawki oraz –zimno- gdy dziecko się oddala od zabawki.
- „ Rzuty papierowa piłką”. Dziecko najpierw odszykuje papierowe piłki a potem rzuca do kosza. Rodzic wyznacza wcześniej linię , na której staje dziecko rzucając do kosza.
3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych przed posiłkami i po spacerze.
4. Zabawa rytmiczna-słuchowa „ Rytmiczne echo”
Przygotuj: dwa instrumenty perkusyjne dla rodzica i dziecka.
Rodzic podaje rytm na swoim instrumencie , a zadaniem dziecka jest go powtórzyć.
5. Rytmizowanie tekstu wierszyka „ Zając Tup” Z. Dymitroca
„ ZAJĄC TUP”
JESTEM TUP- WESOŁY ZAJĄC,
WSZYSTKIE DZIECI MNIE KOCHAJĄ,
CHĘTNIE CHODZĘ DO PRZEDSZKOLA,
TAK JAK JULKA, JAŚ I JOLA.
A WPRZEDSZKOLU JEST CIEKAWIE,
CAŁY CZAS SIĘ Z DZIECMI BAWIĘ,
TAŃCZĘ, ŚPIEWAM, KLASZCZĘ W RĘCE,
CO DZIEŃ UMIEM CORAZ WIĘCEJ.
-klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu,
-równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu,
- równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.
6. Zabawa rozwijająca ekspresję „ Bańki mydlane”
Przygotuj: słomkę do robienia baniek, pojemnik z wodą oraz mydło w płynie.
Dziecko (pod opieka dorosłego) samodzielnie przygotowuje roztwór, którym później w dowolny sposób bawi się.
7. Zabawa dydaktyczna „ Ile zwierzaków?”.
Przygotuj: sylwety zwierząt z zoo-po 4 sztuki.
Rodzic układa rytmy 2-3 elementowe. Zadaniem dziecka jest kontunuowanie rytmu rozpoczętego przez rodzica. Następnie dziecko klasyfikuje zwierzęta wg rodzaju i stara się je przeliczyć. Rodzic zadaje pytanie: ILE JEST….?