PIĄTEK 19.06

 

1. Praca plastyczna- rysowanie kredkami pastelowymi „ Wesoły świat dzieci”.

 

Rodzic opowiada dziecku o tym, jak poleciało zaczarowaną rakietą do świata, w którym wszystko jest wesołe, kolorowe. Dzieci tam są roześmiane i szczęśliwe. Poproś dziecko narysowało to , co tam zobaczyło, gdy wysiadło z rakiety.

 

2. Poranne zabawy ruchowe:

- „ Wycieczka w góry”. Dziecko swobodnie maszeruje. Rodzic opowiada o górach. Kiedy usłyszy hasło GÓRY! Dziecko udaje, że wspina się na górę- wysoko unosi kolana.

- „ Ciepło-zimno”. Rodzic chowa zabawkę na określonym obszarze. Zadaniem dziecka jest by odszukać zabawkę. Rodzic pomaga dziecku  używając pojęcia –ciepło-jak dziecko zbliża się do zabawki oraz –zimno- gdy dziecko się oddala od zabawki.

- „ Rzuty papierowa piłką”. Dziecko najpierw odszykuje papierowe piłki a potem rzuca do kosza. Rodzic wyznacza wcześniej linię , na której staje dziecko rzucając do kosza.

 

3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych przed posiłkami i po spacerze.

 

4. Zabawa rytmiczna-słuchowa „ Rytmiczne echo”

Przygotuj: dwa instrumenty perkusyjne dla rodzica i dziecka.

Rodzic podaje rytm na swoim instrumencie , a zadaniem dziecka jest go powtórzyć.

 

5. Rytmizowanie tekstu wierszyka „ Zając Tup” Z. Dymitroca

 „  ZAJĄC TUP”

JESTEM TUP- WESOŁY ZAJĄC,

WSZYSTKIE DZIECI MNIE KOCHAJĄ,

CHĘTNIE CHODZĘ DO PRZEDSZKOLA,

TAK JAK JULKA, JAŚ I JOLA.

 

A WPRZEDSZKOLU JEST CIEKAWIE,

CAŁY CZAS SIĘ Z DZIECMI BAWIĘ,

TAŃCZĘ, ŚPIEWAM, KLASZCZĘ W RĘCE,

CO DZIEŃ UMIEM CORAZ WIĘCEJ.

 

-klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu,

-równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu,

- równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.

 

6. Zabawa rozwijająca ekspresję „ Bańki mydlane”

Przygotuj: słomkę do robienia baniek, pojemnik z wodą oraz mydło w płynie.

Dziecko (pod opieka dorosłego) samodzielnie przygotowuje roztwór, którym później w dowolny sposób bawi się.

 

7. Zabawa dydaktyczna „ Ile zwierzaków?”.

Przygotuj: sylwety zwierząt z zoo-po  4 sztuki.

Rodzic układa rytmy 2-3 elementowe. Zadaniem dziecka jest kontunuowanie rytmu rozpoczętego przez rodzica. Następnie dziecko klasyfikuje zwierzęta wg rodzaju i stara się je przeliczyć. Rodzic zadaje pytanie: ILE JEST….?