WTOREK 16.06.

 

1.Poranne zabawy ruchowe ( patrz opis zabaw  15.06.2020)

 

2. Zabawy paluszkowe do wiersza m. Barańskiej ( patrz opis zabawy 15.06.2020)

 

3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych  po zabawie i przed posiłkami.

 

4. Rozwiązywanie zagadek słownych.

Rodzic może wykorzystać pacynkę i powiedzieć dziecku, że np. jeżyk ma wielu przyjaciół , którzy mieszkają w zoo.

ON JEST KRÓLEM DŻUNGLI CAŁEJ,

SŁYNIE Z GRZYWY OKAZAŁEJ.

KOT NA ZEBRY TEN POLUJE.

TEN, KTO WIE, NIECH OBGADUJE. ( lew)

 

SPOTKASZ JĄ NA CZARNYM LĄDZIE. PODOBNA DO KONIA,

KOLEŻANKĄ JEST ŻYRAFY, TYGRYSA I SŁONIA.

CAŁA W CZARNO-BIAŁE PASY, TRAWĘ GŁÓWNIE JADA.

JEŚLI ZGADŁEŚ , CO TO JEST, NO TO ODPOWIADAJ. ( zebra)

 

 NA SAWANNIE , GDZIEŚ W AFRYCE ONA SOBIE ŻYJE.

JEST BARDZO WYSOKA I MA DŁUGA SZYJĘ.

CAŁA W PLAMKI JEST BRĄZOWE, LUBI LIŚCIE ZJADAĆ.

JAKIE TO ZWIERZĄTKO? PROSZĘ ODPOWIADAĆ. ( żyrafa)

 

 

Po rozwiązaniu zagadek rodzic zadaje pytania:

JAKIE ZWIERZATKA SPOTKAŁ JEŻYK?

A TY PAMIETASZ JAKIE ZWIERZĄTKA SPOTKAŁAŚ (ŁEŚ) W ZOO?

 

5. Zabawa dydaktyczna  „ Duże-małe”.

Przygotowanie: rodzic przygotowuje szablony zwierząt, które można spotkać w zoo, np. lwy, żyrafy, zające, małpy w dwóch rozmiarach mały-duży.

Dziecko najpierw nazywa zwierzęta, później wyklaskuje ich nazwy, dzieląc na sylaby, a na końcu klasyfikuje zwierzęta pod względem wielkości, używając pojęć: duży, mały.

 

6. Pomysły na zmysły „ Stemple i linie”.

Przygotuj: różne materiały, których można użyć do pisania i robienia stempli ( patyki, kamyki, kawałki gąbki), farby.

Poproś dziecko , żeby wykonało obrazek na określony temat za pomocą farb i wyżej wymienionych materiałów. Zachęć dziecko do opowiedzenia o swojej pracy. Dziecko powinno używać sformułowań: na górze  strony, na dole strony, z prawej strony, z lewej strony. Zwróć uwagę na kształtowanie się właściwego chwytu pisarskiego.