WTOREK 16.06.
1.Poranne zabawy ruchowe ( patrz opis zabaw 15.06.2020)
2. Zabawy paluszkowe do wiersza m. Barańskiej ( patrz opis zabawy 15.06.2020)
3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. Rozwiązywanie zagadek słownych.
Rodzic może wykorzystać pacynkę i powiedzieć dziecku, że np. jeżyk ma wielu przyjaciół , którzy mieszkają w zoo.
ON JEST KRÓLEM DŻUNGLI CAŁEJ,
SŁYNIE Z GRZYWY OKAZAŁEJ.
KOT NA ZEBRY TEN POLUJE.
TEN, KTO WIE, NIECH OBGADUJE. ( lew)
SPOTKASZ JĄ NA CZARNYM LĄDZIE. PODOBNA DO KONIA,
KOLEŻANKĄ JEST ŻYRAFY, TYGRYSA I SŁONIA.
CAŁA W CZARNO-BIAŁE PASY, TRAWĘ GŁÓWNIE JADA.
JEŚLI ZGADŁEŚ , CO TO JEST, NO TO ODPOWIADAJ. ( zebra)
NA SAWANNIE , GDZIEŚ W AFRYCE ONA SOBIE ŻYJE.
JEST BARDZO WYSOKA I MA DŁUGA SZYJĘ.
CAŁA W PLAMKI JEST BRĄZOWE, LUBI LIŚCIE ZJADAĆ.
JAKIE TO ZWIERZĄTKO? PROSZĘ ODPOWIADAĆ. ( żyrafa)
Po rozwiązaniu zagadek rodzic zadaje pytania:
JAKIE ZWIERZATKA SPOTKAŁ JEŻYK?
A TY PAMIETASZ JAKIE ZWIERZĄTKA SPOTKAŁAŚ (ŁEŚ) W ZOO?
5. Zabawa dydaktyczna „ Duże-małe”.
Przygotowanie: rodzic przygotowuje szablony zwierząt, które można spotkać w zoo, np. lwy, żyrafy, zające, małpy w dwóch rozmiarach mały-duży.
Dziecko najpierw nazywa zwierzęta, później wyklaskuje ich nazwy, dzieląc na sylaby, a na końcu klasyfikuje zwierzęta pod względem wielkości, używając pojęć: duży, mały.
6. Pomysły na zmysły „ Stemple i linie”.
Przygotuj: różne materiały, których można użyć do pisania i robienia stempli ( patyki, kamyki, kawałki gąbki), farby.
Poproś dziecko , żeby wykonało obrazek na określony temat za pomocą farb i wyżej wymienionych materiałów. Zachęć dziecko do opowiedzenia o swojej pracy. Dziecko powinno używać sformułowań: na górze strony, na dole strony, z prawej strony, z lewej strony. Zwróć uwagę na kształtowanie się właściwego chwytu pisarskiego.