CZWARTEK 18.06.
1.Zabawy parateatralne z użyciem pacynek-kukiełek.
2. Poranne zabawy ruchowe: patrz opis ze środy.
3. Zabawa paluszkowa wg. M. Barańskiej „ Płynie rzeczka”
„ PŁYNIE RZECZKA”
PŁYNIE, PŁYNIE SOBIE RZECZKA. ( dorosły rysuje palcem wskazującym rzeczkę na wewnętrznej stronie przedramienia dziecka)
IDĄ MISIE DO ŁÓŻECZKA.(palcem wskazującym i środkowym kroczy wzdłuż przedramienia, od łokcia do dłoni dziecka)
PIERWSZY MIŚ ZASNIE DZIŚ, (dziecko kładzie na otwartej dłoni dorosłego- na łóżeczku- kciuk)
DRUGI MIŚ ZAŚNIE DZIŚ ( kładzie palec wskazujący)
TRZECI MIŚ ZAŚNIE DZIŚ (umieszcza w łóżeczku środkowy palce)
CZWARY MIŚ ZAŚNIE DZIŚ ( dokłada palec serdeczny)
NO, A PIĄTY? TEN POSŁUCHA, (dorosły chwyta mały palec i delikatnie nim porusza)
CO WYSZEPCZĘ MU DO UCHA……..
4. Zestaw zabaw ruchowych
Przygotowanie: mała parasolka, zastępująca laskę gimnastyczną
CZĘŚĆ WSTĘPNA
-„ Gipsowe figurki”- zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko maszeruje lub biega. Na sygnał rodzica zatrzymuje się, staje bez ruchu- zamienia się w gipsową figurkę wymyśloną przez siebie.
CZĘŚĆ GŁÓWNA
- „ Dzień i noc”- zabawa z elementem równowagi. Dziecko maszeruje. Na hasło NOC! Zatrzymuje się i staje na jednej nodze. Na hasło DZIEŃ! Maszeruje dalej.
-„ Rycerze”- zabawa bieżna. Dziecko trzyma między nogami parasolkę. Na sygnał zaczyna galopować, udając konika.
- „ Prehistoryczne żółwie”- zabawa z elementem czworakowania.
Dziecko robi ukłon japoński-dłonie na wysokości głowy, na sygnał dziecko powoli zaczyna się poruszać , udając żółwia.
- „ Żabki”- zabawa skoczna. Rodzic rozkłada na dywanie skakanki lub szaliki, formułuje z nich małe stawy. Na hasło: ŻABKA SKACZE! Dziecko wyskakuje ze „ stawu” i skacze obunóż pomiędzy „ stawami”. Na hasło: ŻABKA DO STAWU! Dziecko wskakuje do najbliższego „stawu”.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
- „ Węgielki”- zabawa uspokajająca. Dziecko robi siad skulny, po czym kładzie się na plecach, mocno trzymając kolana. Na sygnał dziecko wykonuje ruchy kołyski w przód i w tył.
5. zabawa sensoryczna „ Magiczne pudełko”
Przygotuj: pudełko lub woreczek, włóż do niego drobne przedmioty z gospodarstwa domowego, zabawki, mała książeczka itp.
Zadaniem dziecka jest rozpoznać po dotyku jaki to przedmiot i do czego służy.
6. Kształtowanie nawyków higienicznych przed posiłkami i po zabawie.
7. Zabawa dydaktyczna „ Największa-najmniejsza”
Przygotuj: szablony piłek różnej wielkości, koloru, przynajmniej po dwie z każdego rodzaju, koszyk.
Rodzic prosi dziecko:
- Ułóż piłki tak, by do siebie pasowały.
- Najmniejsze pili połóż na stole.
- Największe piłki połóż w koszyku.
- Żółte piłki połóż obok krzesła itd. Wg możliwości dziecka.