CZWARTEK 18.06.

 

1.Zabawy parateatralne z użyciem pacynek-kukiełek.

 

2. Poranne zabawy ruchowe: patrz opis ze środy.

 

3. Zabawa paluszkowa wg. M. Barańskiej „ Płynie rzeczka”

„ PŁYNIE RZECZKA”

PŁYNIE, PŁYNIE SOBIE RZECZKA. ( dorosły rysuje palcem wskazującym rzeczkę na wewnętrznej stronie przedramienia dziecka)

IDĄ MISIE DO ŁÓŻECZKA.(palcem wskazującym i środkowym kroczy wzdłuż  przedramienia, od łokcia do dłoni dziecka)

PIERWSZY MIŚ ZASNIE DZIŚ, (dziecko kładzie na otwartej dłoni dorosłego- na łóżeczku- kciuk)

DRUGI MIŚ ZAŚNIE DZIŚ ( kładzie palec wskazujący)

TRZECI MIŚ ZAŚNIE DZIŚ (umieszcza w łóżeczku środkowy palce)

CZWARY MIŚ ZAŚNIE DZIŚ ( dokłada palec serdeczny)

NO, A PIĄTY? TEN POSŁUCHA, (dorosły chwyta mały palec  i delikatnie nim porusza)

CO WYSZEPCZĘ MU DO UCHA……..

 

4. Zestaw zabaw ruchowych

Przygotowanie: mała parasolka, zastępująca laskę gimnastyczną

CZĘŚĆ WSTĘPNA

-„ Gipsowe figurki”- zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko maszeruje lub biega. Na sygnał  rodzica zatrzymuje się, staje bez ruchu- zamienia się w gipsową figurkę wymyśloną przez siebie.

 CZĘŚĆ GŁÓWNA

- „ Dzień i noc”- zabawa z elementem równowagi. Dziecko maszeruje. Na hasło NOC! Zatrzymuje się i staje na jednej nodze. Na hasło DZIEŃ!  Maszeruje dalej.

-„ Rycerze”- zabawa bieżna. Dziecko trzyma między nogami parasolkę. Na sygnał zaczyna galopować, udając konika.

- „ Prehistoryczne żółwie”- zabawa z elementem czworakowania.

Dziecko robi ukłon japoński-dłonie na wysokości głowy, na sygnał dziecko powoli zaczyna się poruszać , udając żółwia.

- „ Żabki”- zabawa skoczna. Rodzic rozkłada na dywanie skakanki lub szaliki, formułuje z nich małe stawy. Na hasło: ŻABKA SKACZE! Dziecko wyskakuje ze „ stawu” i skacze obunóż pomiędzy „ stawami”. Na hasło: ŻABKA DO STAWU! Dziecko wskakuje do najbliższego „stawu”.

CZĘŚĆ KOŃCOWA

- „ Węgielki”- zabawa uspokajająca. Dziecko robi siad skulny, po czym kładzie się na plecach, mocno trzymając kolana. Na sygnał dziecko wykonuje ruchy kołyski w przód i w tył.

 

5. zabawa sensoryczna „ Magiczne pudełko”

Przygotuj: pudełko lub woreczek, włóż do niego drobne przedmioty z gospodarstwa domowego, zabawki, mała książeczka itp.

Zadaniem dziecka jest rozpoznać po dotyku jaki to przedmiot i do czego służy.

 

6. Kształtowanie nawyków higienicznych przed posiłkami i po zabawie.

 

7. Zabawa dydaktyczna „ Największa-najmniejsza”

Przygotuj: szablony piłek różnej wielkości, koloru, przynajmniej po dwie z każdego rodzaju, koszyk.

Rodzic prosi  dziecko:

- Ułóż piłki tak, by do siebie pasowały.

- Najmniejsze pili połóż na stole.

- Największe piłki połóż w koszyku.

- Żółte piłki połóż obok krzesła itd. Wg możliwości dziecka.