PONIEDZIAŁEK 15.06

 

PRZYJACIELE  Z  RÓŻNYCH STRON

 

1. Zabaw paluszkowa do wiersza M. Barańskiej „ Lwy”.

„ LWY”

TU JEST DOBRA MAMA LWICA ( dziecko zaciska dłoń w pięść),

OBOK WIELKI TATA LEW ( zaciska w pięść drugą dłoń).

MAMA Z TATĄ TULĄ LWIĄTKA,

LEŻĄC SOBIE W CIENIU DRZEW ( splata razem palce obu dłoni i lekko nimi kołysze ).

 

2. Zabawa parateatralna „ Bawimy się w teatr”.

Zabawy parateatralne z wykorzystaniem pacynek-kukiełek. Rodzic z dzieckiem wspólnie wydzielają miejsce w pomieszczeniu na widownię i scenę. Aranżują tetr z wykorzystanie mebli np. krzesła to widownia, kij od szczotki z przewieszonym materiałem to kurtyna. Dziecko odgrywa krótkie dowolne scenki  z wykorzystaniem pluszaków , kukiełek paluszkowych. Zaprasza na przedstawienie pozostałych domowników.

 

3. poranne zabawy ruchowe

- „ Radosny dzień”. Dziecko maszeruje ze smutna miną. Na hasło WESOŁY DZIEŃ! Zaczyna biegać i skakać.

- „ Skok przez rzeczkę”. Układamy na dywanie dwie równoległe linie np. ze skakanek, w odległości 0,5 m od siebie. Linie maja imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę.

-„ Dzikie zwierzęta”. Rodzic opowiada o zwierzętach , które można spotkać w zoo. Dziecko stara  się naśladować ruchy i odgłosy zwierząt, o których opowiada rodzic, np. słoń-dziecko wykonuje powolne ruchy i udaje trąbienie słonia, lew-dziecko chodzi na czworakach i udaje ryczenie lwa.

 

4. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.

 

5. Słuchanie opowiadania D. Niewoli „ Chcę mieć przyjaciela”.

( tekst opowiadania zamieszczony jest w Galerii zdjęć)

Po wysłuchaniu opowiadania  rodzic zadaje pytania dotyczące treści:

KTO TO JEST NOSALEK?

GDZIE MIESZKA MISIO-KRZYSIO?

DALCZEGO MISIO-KRZYSIO BYŁ SMUTNY?

KTO ZOASTAŁ JEGO PRZYJACIELEM?

 

6. Zabawa słownikowa „ Mój przyjaciel”.

Rodzic zadaje dziecku pytania :

CZY MASZ PRZYAJCIELA?

JAK WYGLĄDA TWÓJ PRZYJACIEL?

JAKI ON JEST?

JAK WSPÓLNIE Z PRZYJACIELEM SPEDZACIE CZAS?

 

7. Zabawa naśladowcza „ Lusterka”.

Rodzic z dzieckiem stoją do siebie przodem. Najpierw rodzic pokazuje wymyślony przez siebie ruch , dziecko naśladuje go tak , jakby widziało go w lusterku. Potem następuje zmiana. np. mruganie powiekami, szeroki uśmiech, mlaskanie, kląskanie, przysiady, skłony itd.

 

8.  Rysowanie kredkami nt „ Mój przyjaciel”( portret)

Rodzic rysuje owal głowy, zadaniem dziecka jest dorysowywanie postaci elementów twarzy i włosów. Rodzic zwraca szczególna uwagę na sposób trzymania kredki przez dziecko, koryguje błędy.