PONIEDZIAŁEK 15.06
PRZYJACIELE Z RÓŻNYCH STRON
1. Zabaw paluszkowa do wiersza M. Barańskiej „ Lwy”.
„ LWY”
TU JEST DOBRA MAMA LWICA ( dziecko zaciska dłoń w pięść),
OBOK WIELKI TATA LEW ( zaciska w pięść drugą dłoń).
MAMA Z TATĄ TULĄ LWIĄTKA,
LEŻĄC SOBIE W CIENIU DRZEW ( splata razem palce obu dłoni i lekko nimi kołysze ).
2. Zabawa parateatralna „ Bawimy się w teatr”.
Zabawy parateatralne z wykorzystaniem pacynek-kukiełek. Rodzic z dzieckiem wspólnie wydzielają miejsce w pomieszczeniu na widownię i scenę. Aranżują tetr z wykorzystanie mebli np. krzesła to widownia, kij od szczotki z przewieszonym materiałem to kurtyna. Dziecko odgrywa krótkie dowolne scenki z wykorzystaniem pluszaków , kukiełek paluszkowych. Zaprasza na przedstawienie pozostałych domowników.
3. poranne zabawy ruchowe
- „ Radosny dzień”. Dziecko maszeruje ze smutna miną. Na hasło WESOŁY DZIEŃ! Zaczyna biegać i skakać.
- „ Skok przez rzeczkę”. Układamy na dywanie dwie równoległe linie np. ze skakanek, w odległości 0,5 m od siebie. Linie maja imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę.
-„ Dzikie zwierzęta”. Rodzic opowiada o zwierzętach , które można spotkać w zoo. Dziecko stara się naśladować ruchy i odgłosy zwierząt, o których opowiada rodzic, np. słoń-dziecko wykonuje powolne ruchy i udaje trąbienie słonia, lew-dziecko chodzi na czworakach i udaje ryczenie lwa.
4. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
5. Słuchanie opowiadania D. Niewoli „ Chcę mieć przyjaciela”.
( tekst opowiadania zamieszczony jest w Galerii zdjęć)
Po wysłuchaniu opowiadania rodzic zadaje pytania dotyczące treści:
KTO TO JEST NOSALEK?
GDZIE MIESZKA MISIO-KRZYSIO?
DALCZEGO MISIO-KRZYSIO BYŁ SMUTNY?
KTO ZOASTAŁ JEGO PRZYJACIELEM?
6. Zabawa słownikowa „ Mój przyjaciel”.
Rodzic zadaje dziecku pytania :
CZY MASZ PRZYAJCIELA?
JAK WYGLĄDA TWÓJ PRZYJACIEL?
JAKI ON JEST?
JAK WSPÓLNIE Z PRZYJACIELEM SPEDZACIE CZAS?
7. Zabawa naśladowcza „ Lusterka”.
Rodzic z dzieckiem stoją do siebie przodem. Najpierw rodzic pokazuje wymyślony przez siebie ruch , dziecko naśladuje go tak , jakby widziało go w lusterku. Potem następuje zmiana. np. mruganie powiekami, szeroki uśmiech, mlaskanie, kląskanie, przysiady, skłony itd.
8. Rysowanie kredkami nt „ Mój przyjaciel”( portret)
Rodzic rysuje owal głowy, zadaniem dziecka jest dorysowywanie postaci elementów twarzy i włosów. Rodzic zwraca szczególna uwagę na sposób trzymania kredki przez dziecko, koryguje błędy.
Pliki do pobrania: