ŚRODA 17.06.
1.Zabawa dźwiękonaśladowcza z wierszem E. Szwajkowskiej „ Piesek”
Rodzic czyta wierszyk ze szczególnym uwzględnieniem słów dźwiękonaśladowczych- dziecko je powtarza.
„PIESEK”
WARCZY PIESEK WRRRR!
BRZMI TO STRASZNIE BRRRR!
NIECH JUŻ TAK NIE WARCZY,
WARCZENIA WYSTARCZY
PSY SKOWYCZĄ, UJADAJĄ
WYJĄ, SKOMLĄ LUB SZCZEKAJĄ.
GDY SA PSY ZADOWOLONE,
KAŻDY MACHA SWYM OGONEM.
2. Poranne zabawy ruchowe:
-„ Czerwcowy deszczyk”. Dziecko biega swobodnie. Na hasło PADA DESZCZYK! Kuca i zakrywa głowę-chowa się przed deszczem.
-„ Kot i myszka”. Dziecko to myszka, rodzic kot. Dziecko chodzi na czworakach. Na hasło IDZIE KOT! Kuli się i nie rusza. Jeśli się poruszy następuje zmiana ról.
- „ Papugi”. Rodzic rozkłada na dywanie woreczki lub inne miękkie przedmioty. Dziecko staje na woreczkach, dwoma stopami. Na sygnał rodzica, schodzi z woreczków i biega, macha ramionami –naśladując lot papugi.
- „ Króliczki”. Dziecko robi przysiad podparty. Na sygnał rodzica skacze i udaje królika.
3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie, przed posiłkami.
4.Rozmowa przy obrazkach „ Różne strony świata”
Przygotowanie: Trzy obrazki przedstawiające : Eskimosa przy igloo, Indianina przy wigwamie, Japonkę przy tradycyjnym domu japońskim.
Rodzic opowiada dziecku o wyglądzie i tradycjach związanych z zamieszkaniem w różnych częściach świata. Można zwrócić uwagę na wygląd dzieci zamieszkujących różne kontynenty.
5. Słuchanie wiersza H. Łochockiej „ Ona i ja”.
„ ONA I JA”
ONA MA CZARNE OCZY
BRWI I WARKOCZYK,
JA RUDĄ GRZYWKĘ,
NIEBIESKIE OCZY.
ONA ROZSĄDNIE
ZAWSZE COŚ POWIE,
A O MNIE MÓWIĄ ,
ŻE MAM PSTRO W GŁOWIE.
ONA CHCE ŚPIEWAĆ,
ROZMAWIAĆ, CZYTAĆ,
A JA BYM W PIŁKĘ
GRAŁA I KWITA.
WIĘC CÓŻ WSPÓLNEGO
JEST MIĘDZY NAMI?
CHYBA TO , ŻESMY
PRZYJACIÓŁKAMI.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:
KIM BYŁY DZIEWCZYNKI Z WIERSZA?
CO TO ZNACZY PRZYJACIÓŁKA?
6. Wspólne rysowanie postaci z jednoczesna recytacją wiersza- należy uwzględnić wygląd zewnętrzny obu dziewczynek.
7. Zabawa rozwijająca logiczne myślenie „ Prawda czy plotka”.
Przygotowanie: emblematy „buziek”, jedna smutna, druga wesoła.
Rodzic mówi, że za chwile zostanie zaczarowany w srokę, która lubi mówić różne rzeczy prawdziwe i nieprawdziwe. Umawia się z dzieckiem, że jeżeli „sroka” będzie mówiła prawdę to dziecko podniesie emblemat wesołej buźki, a jeżeli „ sroka” powie kłamstwo, to dziecko podnosi emblemat smutnej buźki.
NIEBIESKA JEST STOKROTKA.
JASKÓŁKA ZJADA ŻABY.
W PIASKOWNICY CHODZĄ KRABY.
NA GRUSZY ROSNĄ GRUSZKI.
MAMA Z MAKI ROBI KLUSKI.
SÓL JEST BARDZO SŁODKA.
BOCIAN MOŻE PIĆ ZE SPODKA.
WODA W MORZU JEST SŁONA.
POCIĄG JEDZIE PO SZYNACH.
KROWA DAJE MLEKO.
SŁOŃCE TYLKO LATEM SWIECI.