Piątek 5.06      

 

 

1.Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- słuchowo-ruchowej „ Krąg rodzinny”

Przygotuj kartki, kolorowe kredki.

Siedzimy przy stoliku. Wolno wypowiadamy słowa rymowanki, jednocześnie rysując koła. W każdym wersie powinniśmy otrzymać cztery narysowane koła.

Krąg rodzinny”.

Krąg rodzinny każdy ma,

On ci szczęścia wiele da.

Gwarno tutaj i wesoło,

Bo przyjemnie być ze sobą.

 

2. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – słuchowo - słuchowej „ Domek”.

Przygotuj : kartki , kolorowe kredki.

Dziecko siedzi przy stoliku. Wolno wypowiada dwa pierwsze wersy rymowanki, rysując jednocześnie  małe i duże prostokąty, symbolizujące małe i duże domki w tekście ( jedna sylaba w rymowance odpowiada jednej narysowanej linii). Podczas wypowiadania dwóch ostatnich wersów dziecko rytmicznie stuka kredką o blat stołu. Wierszyk powtarzamy kilka razy.

„ Domek”

 Domek mały i dom duży,

Każdy dobrze ludziom służy.           

Ludziom i zwierzętom też,

Tutaj robisz to co chcesz!

 

3.Zabawa rytmiczna „ Domek”.

Siedzicie w siadzie skrzyżnym na dywanie. Mówicie wolno tekst rymowanki jednocześnie: wypowiadając pierwszy wers- prawą reką rysujecie w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając drugi wers-lewą ręką rysujecie w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając trzeci i czwarty wers, maszerujecie w miejscu, a na ostanie słowo wierszyka „ wyrzucacie” do góry obie ręce.

                  

4. Zabawa usprawniająca narządy mowy „ Niejadek” ( patrz opis ćwiczenia 3.06. 2020)

 

5. Zestaw zabaw ruchowych „ Na łące”

Przygotuj: skakankę, kilka małych przytulanek, kolorowa apaszka.

Część wstępna

- „ Łapiemy motylki”- zabawa ożywiająca.

Rodzic daje dziecku kolorową apaszkę- mówi ,że to siatka na motyle. Dziecko biega, udając , że próbuje złapać motyla.

Część główna

- „ Bocian”- zabawa bieżna równowagi. Dziecko swobodnie biega.

Udaje ,że jest bocianem. Na hasło: BOCIAN! Zatrzymuje się i staje na jednej nodze- stara się utrzymać równowagę.

-„ Wesołe biedronki”- zabawa z elementem czworakowania. Dziecko chodzi na czworakach. Na hasło: WESOŁE BIEDRONKI! Kładzie się na plecach- ramiona i nogi wyprostowane.

- „ Żabki na linie”- zabawa skoczna. Rodzic rozkłada skakankę na dywanie. Dziecko ustawia się  na jej końcu. Na sygnał przeskakuje obunóż wzdłuż skakanki, raz z jednej strony, raz z drugiej.

-„ Zbieramy kwiaty”- zabawa z elementem gimnastyki korekcyjnej.

Rodzic rozkłada na dywanie , w rozsypce kilka małych przytulanek. Dziecko spaceruje na bosaka. Na hasło: ZBIERAMY KWIATY! Dziecko podbiega do Przytulanki i podnosi ja stopą.

Część końcowa

- „ odpoczynek na łące”- zabawa uspokajająca. Rodzic włącza spokojna muzykę ( najlepiej z odgłosami lasu, szum drzew). Dziecko kładzie  się na dywanie i odpoczywa.

 

6. Zabawa dydaktyczna „ Wysoko- nisko”.

Przygotuj: książki w dwóch skrajnych kolorach- każdy przynajmniej po 4 sztuki,2 półki narysowane na brystolu.

Prosi dziecko , aby posegregowało książki i położyło wysoko książki koloru np. czerwonego, a nisko książki koloru żółtego. Później przelicza książki na każdej półce. Rodzic zachęca dziecko by operowało pojęciami: wysoko-nisko.

 

7. Spacer po najbliższej okolicy- obserwacja zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu.

 

8. Zabiegi higieniczne przed posiłkami, po zabawie, po spacerze.