Piątek 5.06
1.Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- słuchowo-ruchowej „ Krąg rodzinny”
Przygotuj kartki, kolorowe kredki.
Siedzimy przy stoliku. Wolno wypowiadamy słowa rymowanki, jednocześnie rysując koła. W każdym wersie powinniśmy otrzymać cztery narysowane koła.
„ Krąg rodzinny”.
Krąg rodzinny każdy ma,
On ci szczęścia wiele da.
Gwarno tutaj i wesoło,
Bo przyjemnie być ze sobą.
2. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – słuchowo - słuchowej „ Domek”.
Przygotuj : kartki , kolorowe kredki.
Dziecko siedzi przy stoliku. Wolno wypowiada dwa pierwsze wersy rymowanki, rysując jednocześnie małe i duże prostokąty, symbolizujące małe i duże domki w tekście ( jedna sylaba w rymowance odpowiada jednej narysowanej linii). Podczas wypowiadania dwóch ostatnich wersów dziecko rytmicznie stuka kredką o blat stołu. Wierszyk powtarzamy kilka razy.
„ Domek”
Domek mały i dom duży,
Każdy dobrze ludziom służy.
Ludziom i zwierzętom też,
Tutaj robisz to co chcesz!
3.Zabawa rytmiczna „ Domek”.
Siedzicie w siadzie skrzyżnym na dywanie. Mówicie wolno tekst rymowanki jednocześnie: wypowiadając pierwszy wers- prawą reką rysujecie w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając drugi wers-lewą ręką rysujecie w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając trzeci i czwarty wers, maszerujecie w miejscu, a na ostanie słowo wierszyka „ wyrzucacie” do góry obie ręce.
4. Zabawa usprawniająca narządy mowy „ Niejadek” ( patrz opis ćwiczenia 3.06. 2020)
5. Zestaw zabaw ruchowych „ Na łące”
Przygotuj: skakankę, kilka małych przytulanek, kolorowa apaszka.
Część wstępna
- „ Łapiemy motylki”- zabawa ożywiająca.
Rodzic daje dziecku kolorową apaszkę- mówi ,że to siatka na motyle. Dziecko biega, udając , że próbuje złapać motyla.
Część główna
- „ Bocian”- zabawa bieżna równowagi. Dziecko swobodnie biega.
Udaje ,że jest bocianem. Na hasło: BOCIAN! Zatrzymuje się i staje na jednej nodze- stara się utrzymać równowagę.
-„ Wesołe biedronki”- zabawa z elementem czworakowania. Dziecko chodzi na czworakach. Na hasło: WESOŁE BIEDRONKI! Kładzie się na plecach- ramiona i nogi wyprostowane.
- „ Żabki na linie”- zabawa skoczna. Rodzic rozkłada skakankę na dywanie. Dziecko ustawia się na jej końcu. Na sygnał przeskakuje obunóż wzdłuż skakanki, raz z jednej strony, raz z drugiej.
-„ Zbieramy kwiaty”- zabawa z elementem gimnastyki korekcyjnej.
Rodzic rozkłada na dywanie , w rozsypce kilka małych przytulanek. Dziecko spaceruje na bosaka. Na hasło: ZBIERAMY KWIATY! Dziecko podbiega do Przytulanki i podnosi ja stopą.
Część końcowa
- „ odpoczynek na łące”- zabawa uspokajająca. Rodzic włącza spokojna muzykę ( najlepiej z odgłosami lasu, szum drzew). Dziecko kładzie się na dywanie i odpoczywa.
6. Zabawa dydaktyczna „ Wysoko- nisko”.
Przygotuj: książki w dwóch skrajnych kolorach- każdy przynajmniej po 4 sztuki,2 półki narysowane na brystolu.
Prosi dziecko , aby posegregowało książki i położyło wysoko książki koloru np. czerwonego, a nisko książki koloru żółtego. Później przelicza książki na każdej półce. Rodzic zachęca dziecko by operowało pojęciami: wysoko-nisko.
7. Spacer po najbliższej okolicy- obserwacja zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu.
8. Zabiegi higieniczne przed posiłkami, po zabawie, po spacerze.