PONIEDZIAŁEK  1.06       

                  

1.Zabwa ruchowa „ Na leśną polanę”- zabawa przy muzyce.

Wyznaczamy dowolny punkt w pokoju. Podczas muzyki idą w stronę tego punktu w ściśle określony sposób., np. podskoki z nogi na noge, skoki na jednej nodze, małymi kroczkami itd.

 

2. Zabawa „ U wodopoju”.

Przygotowanie: papierowe kulki ( kilkanaście).       

Dziecko w zabawie jest „strażnikiem”, siedzi na środku pokoju, dookoła rozsypujemy papierowe kulki- „ krople wody”, które strażnik musi pilnować. Związujemy mu oczy. Rodzic i rodzeństwo są spragnionymi wody zwierzętami. Skradają się , aby zabrać papierową kulkę. Zadaniem „ strażnika” jest wskazanie , z którego kierunku zbliża się zwierzę. Jeżeli kierunek jest dobry, przyłapane zwierzę zostaje strażnikiem.

 

3.„ Na całym świecie są dzieci”- słuchanie krótkich fragmentów wypowiedzi w obcych językach. Dziecko słucha krótkich nagrań mowy lub piosenek z różnych kontynentów i stara się wskazać , które z dzieci przedstawionych na obrazkach mogło nagrać swój głos. Jeśli są to proste słowa , dziecko może spróbować je powtórzyć.

 

4.Scenki dramowe „ Jak miło cię widzieć”.

Rodzic pyta dziecko, o czym mogły ze sobą rozmawiać dzieci z różnych stron świata, gdyby się spotkały i znały wspólny język lub w co mogłyby się pobawić. Zachęca dziecko do przedstawienia krótkich scenek z użyciem sylwet (wcześniej przygotowanych). Zachęca również do zabawy w porozumiewanie się językiem  „ jumbo, jumbo”, bazujących na wskazanych dwóch słowach oraz na mimice.

 

5. Improwizacja ruchowe przy muzyce „ Afrykański taniec”.

Przed rozpoczęciem zabawy rodzic demonstruje z You Tube tańce plemienne i zachęca dziecko by swobodnie improwizowało taniec afrykański.

 

6.Spacer po najbliższej okolicy. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

 

7. Zabawa rozwijająca myślenie „ Zgadnij o kim mowa”.

Przygotowanie : sylwety dzieci z różnych kontynentów.

Przed dzieckiem rozkładamy sylwety dzieci. Prowadzący opisuje jedno dziecko z sylwety. Zaczyna od najogólniejszych cech i przechodzi do bardziej szczegółowych. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie o kim mowa i podniesienie sylwety.

 

8. Zabawa logarytmiczna „ Dzieci”.

Rodzic recytuje rymowankę w równym tempie. Po kilkukrotnym powtórzeniu zmienia rytm, zachęca do wymyślania własnych rytmów.

Żółte, białe i brązowe:

Buzie ładne , kolorowe.

 

9. Zabiegi higieniczne przed posiłkami i spacerze i zabawie.