ŚRODA  3.06

 

1.Zabawa usprawniająca narządy mowy wg G.Wasilewicz „ Niejadek”.

 

Uparł się Grześ- nie będę jeść.

( nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę)

Zacisnął usta, wydął policzki.

(wciągamy wargę do jamy ustnej, nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy)

Nie zadowolą mnie nawet pierniczki. Język  zamlaskał, był rozzłoszczony.

(mlaskamy językiem, marszczymy brwi, robimy rozzłoszczona minę)

Jestem już bardzo wyposzczony. Dreptał nerwowo po całej buzi.

(przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta)

Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi. Chcę jeść i basta- tak się wysilił

(ściągamy i wysuwamy zaciśnięte wargi, wypychamy językiem dolną wargę  wewnątrz jamy ustnej)

Że się przecisnął.

(przeciskamy język przez wargi na zewnątrz)

I usta rozchylił.

(wysuwamy do przodu rozchylone wargi)

 

2.Ćwiczenia w uważnym słuchaniu utworów z literatury dziecięcej, np. J. Tuwim, J. Brzechwa i inni autorzy „ Ulubione wiersze”.

 

3.Zabawa ruchowa  „ Żabka na łące”.

Dziecko naśladuje skoki żabki. Na sygnał ( słowny lub dźwiękowy), dziecko siada w siadzie skrzyżnym  i naśladuje rechot żab.

 

4. Zabawa ruchowa „ Biedronki”.

Dziecko chodzi na czworakach po pokoju-udaje biedronkę. Na sygnał kładzie się na plecach- macha rękoma i nogami.

 

5.„ Różne książki”- prezentacja różnego rodzaju książek dla dzieci, dla dorosłych, albumów, podręczników, e-booków itp.

Dziecko ogląda wszystkie te książki, następnie rodzic zadaje pytania:

- Dla kogo przeznaczone są te książki?

- Jak wyglądają te wszystkie książki?

- Czym one się różnią?

- Dlaczego należy czytać książki?

 

6. Zabawa dydaktyczna „ Duże-małe książki”.

Przygotowanie: książki w dwóch skrajnych  rozmiarach- duże i małe, przynajmniej po 4 sztuki, narysowane  dwie półki, oznaczone dwoma kółeczkami.

Rodzic prosi aby dziecko posegregowało książki  i położyło na właściwą półkę. Później dziecko przelicza książki na każdej półce.

 

7. Zabawa dydaktyczna „ Z jakiej bajki?”.

Rodzic przygotowuje sylwety z różnych bajek. Zadaniem dziecka jest odgadnąć a jakiej bajki pochodzi dana postać.

Inna wersja- rodzic czyta fragment bajki.

 

8. Spacer do księgarni ( jeżeli jest to możliwe) i zakupienie książki dla dziecka.

 

9. Zabiegi higieniczne przed posiłkami , po spacerze, po zabawie.