WRZESIEŃ 

 

I. JA I MOJA RODZINA

Dziecko: zna imiona dzieci z grupy, wie, że w przedszkolu czuje się bezpiecznie.  Zna imiona członków rodziny i ich stopnie pokrewieństwa.  Potrafi nazwać różnice pomiędzy sobą a innymi dziećmi. Nazywa i wskazuje wymienione części ciała.

 

II. MOJA GRUPA

Dziecko: zna pomieszczenia w przedszkolu. Potrafi współdziałać w zabawie. Wie, co znaczy słowo “przyjaciel”. Rozumie, że aby żyć, bawić się, pracować z innymi ludźmi, potrzebne są wspólne ustalenia i reguły.

 

III. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

Dziecko: wie, że przez ulicę przechodzi się przy zielonym świetle sygnalizatora. Zna różne środki lokomocji. Potrafi śpiewać piosenkę. Wie, jak wygląda koło. Wie, na czym polega praca policjanta.

 

IV. NADESZŁA JESIEŃ

Dziecko: zna wybrane charakterystyczne oznaki jesieni. Wie, jak wyglądają kolory: żółty, brązowy, czerwony i zielony. Rozpoznaje wybrane drzewa po owocach i liściach. Zna nazwy wybranych grzybów. Zna jesienne zwyczaje jeża i wiewiórki.

 

 

„KOLCZASTY JEŻ”

 

1. A w ogrodzie jeżyk śpi. Zbudź się, jeżu, zbudź.

Lecz nie podam ręki ci, bo mnie będziesz kłuć.

 

Refren: Chociaż na grzbiecie jeżyk kolce ma

to każde z dzieci lubi go jak ja.

 

2. Mój jeżyku, odwiedź nas, do przedszkola spiesz,

był już kotek gościem raz, może być i jeż.

 

Refren: Chociaż na grzbiecie...