WRZESIEŃ
I. JA I MOJA RODZINA
Dziecko: zna imiona dzieci z grupy, wie, że w przedszkolu czuje się bezpiecznie. Zna imiona członków rodziny i ich stopnie pokrewieństwa. Potrafi nazwać różnice pomiędzy sobą a innymi dziećmi. Nazywa i wskazuje wymienione części ciała.
II. MOJA GRUPA
Dziecko: zna pomieszczenia w przedszkolu. Potrafi współdziałać w zabawie. Wie, co znaczy słowo “przyjaciel”. Rozumie, że aby żyć, bawić się, pracować z innymi ludźmi, potrzebne są wspólne ustalenia i reguły.
III. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Dziecko: wie, że przez ulicę przechodzi się przy zielonym świetle sygnalizatora. Zna różne środki lokomocji. Potrafi śpiewać piosenkę. Wie, jak wygląda koło. Wie, na czym polega praca policjanta.
IV. NADESZŁA JESIEŃ
Dziecko: zna wybrane charakterystyczne oznaki jesieni. Wie, jak wyglądają kolory: żółty, brązowy, czerwony i zielony. Rozpoznaje wybrane drzewa po owocach i liściach. Zna nazwy wybranych grzybów. Zna jesienne zwyczaje jeża i wiewiórki.
„KOLCZASTY JEŻ”
1. A w ogrodzie jeżyk śpi. Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci, bo mnie będziesz kłuć.
Refren: Chociaż na grzbiecie jeżyk kolce ma
to każde z dzieci lubi go jak ja.
2. Mój jeżyku, odwiedź nas, do przedszkola spiesz,
był już kotek gościem raz, może być i jeż.
Refren: Chociaż na grzbiecie...