ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
1.Jak powstaje książka - poznanie różnego rodzaju książek; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego podczas układania historyjki obrazkowej, poznawanie zawodów związanych z powstawaniem książki, ; kształcenie zainteresowania czytaniem
2. Na łące - poszerzanie doznań sensorycznych podczas wycieczki na łąkę; doskonalenie umiejętności dokonywania obserwacji przyrodniczych; rozwijanie wyobraźni plastycznej oraz improwizacji muzyczno-plastyczne, ; poznawanie ekosystemu łąkowego, utrwalanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące, : wzbogacenie wiedzy przyrodniczej na temat rozwoju żaby; rozwijanie myślenia przy[1]czynowo-skutkowego.
3. Mama i tata - poznanie roli i wartości rodziny; rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania; „Tajemnicza mama, tajemniczy tata” – rozmowa z dziećmi na temat zawodów wykonywanych przez rodziców, przełamywanie lęku przed publicznym wystąpieniem; doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
4. Moje zwierzątko - zapoznanie z nazwami i wyglądem zwierząt domowych oraz sposobami opiekowania się nimi; kształtowanie wartości dotyczącej miłości do zwierząt; poznanie sposobów opieki nad zwierzętami domowymi; wdraża[1]nie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do sklepu zoologicznego, wdrażanie do właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
POJĘCIA MATEMATYCZNE
- rozwijanie umiejętności klasyfikowanie przedmiotów wg podanego kryterium
- segregowanie książek wg rodzaju. Określają kryteria klasyfikacji, czytanie tytułów książek
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;
- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 9 w trzech aspektach
- rozwijanie umiejętności posługiwania się monetami
- rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami przy pomocy narzędzi do mierzenia
- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 0 w trzech aspektach
- rozwijanie umiejętności liczenia; rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- rozpoznawanie i podawanie nazw podstawowych figur geometrycznych (układanie rytmów z figur); rozwijanie spostrzegawczości
- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby 10 w trzech aspektach;
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA
- labirynt – rozwijanie percepcji wzrokowej.
- „Zagadkowa osoba” – zabawa słownikowa – poszerzanie słownika czynnego dziecka
- kreślenie szlaczków i poznanych liter w wąskiej liniaturze
- układanie z ruchomego alfabetu prostych zdań
- rozwiązywanie prostych rebusów i krzyżówek
- doskonalenie techniki czytania prostych tekstów
Śpiewam na łące sł. Małgorzata Strzałkowska, muz. Krzysztof Marzec
Jest złoto i błękitnie, a wokół łąka kwitnie,
po łące sobie hasam i trawę mam do pasa.
Ref.: Tu motylek, a tam dzwonek, tu stokrotka,
tam skowronek, szumi trawa,
pachnie ziółko, a ja śpiewam sobie w kółko
Nad łąką lecą muchy i trzmiele jak poduchy,
i wielkie, straszne osy, bzyczące wniebogłosy!
Ref.: Tu motylek…
Na łące rosną trawki, kaczeńce, osty, babki,
pokrzywa, kilka mleczy i mnóstwo innych rzeczy.
Ref.: Tu motylek…
Po łące łażą stonki i żuczki, i biedronki, ślimaki,
mrówki, świerszcze i nie wiem sama co jeszcze.
Ref.: Tu motylek…