ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE 

 

1.Jak powstaje książka -  poznanie różnego rodzaju książek; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego podczas układania historyjki obrazkowej, poznawanie zawodów związanych z powstawaniem książki, ; kształcenie zainteresowania czytaniem

 

2. Na łące - poszerzanie doznań sensorycznych podczas wycieczki na łąkę; doskonalenie umiejętności dokonywania obserwacji przyrodniczych; rozwijanie wyobraźni plastycznej oraz improwizacji muzyczno-plastyczne, ; poznawanie ekosystemu łąkowego, utrwalanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące, : wzbogacenie wiedzy przyrodniczej na temat rozwoju żaby; rozwijanie myślenia przy[1]czynowo-skutkowego.

 

3. Mama i tata - poznanie roli i wartości rodziny; rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania; „Tajemnicza mama, tajemniczy tata” – rozmowa z dziećmi na temat zawodów wykonywanych przez rodziców, przełamywanie lęku przed publicznym wystąpieniem; doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.

 

4. Moje zwierzątko - zapoznanie z nazwami i wyglądem zwierząt domowych oraz sposobami opiekowania się nimi; kształtowanie wartości dotyczącej miłości do zwierząt; poznanie sposobów opieki nad zwierzętami domowymi; wdraża[1]nie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do sklepu zoologicznego, wdrażanie do właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

 

POJĘCIA MATEMATYCZNE

- rozwijanie umiejętności klasyfikowanie przedmiotów wg podanego kryterium

- segregowanie  książek  wg rodzaju. Określają kryteria klasyfikacji,  czytanie tytułów książek

- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;

- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 9 w trzech aspektach

- rozwijanie umiejętności posługiwania się monetami

- rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami przy pomocy narzędzi do mierzenia

- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 0 w trzech aspektach

- rozwijanie umiejętności liczenia; rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi

- rozpoznawanie i podawanie nazw podstawowych figur geometrycznych (układanie rytmów z figur); rozwijanie spostrzegawczości

- rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby 10 w trzech aspektach;

 

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA

- labirynt – rozwijanie percepcji wzrokowej.

- „Zagadkowa osoba” – zabawa słownikowa – poszerzanie słownika czynnego dziecka

- kreślenie szlaczków  i  poznanych liter w wąskiej liniaturze

- układanie z ruchomego alfabetu prostych zdań

- rozwiązywanie  prostych rebusów  i krzyżówek

- doskonalenie techniki czytania prostych tekstów

 

Śpiewam na łące sł. Małgorzata Strzałkowska, muz. Krzysztof Marzec

Jest złoto i błękitnie, a wokół łąka kwitnie,

 po łące sobie hasam i trawę mam do pasa.

 

 Ref.: Tu motylek, a tam dzwonek, tu stokrotka,

          tam skowronek, szumi trawa,

         pachnie ziółko, a ja śpiewam sobie w kółko

 

Nad łąką lecą muchy i trzmiele jak poduchy,

 i wielkie, straszne osy, bzyczące wniebogłosy!

 

Ref.: Tu motylek…

 

Na łące rosną trawki, kaczeńce, osty, babki,

pokrzywa, kilka mleczy i mnóstwo innych rzeczy.

 

 Ref.: Tu motylek…

 

 Po łące łażą stonki i żuczki, i biedronki, ślimaki,

mrówki, świerszcze i nie wiem sama co jeszcze.

 

 Ref.: Tu motylek…