ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
1.Jak powstaje książka ?- poszerzanie słownictwa dziecka o nazwy zawodów związanych z powstawaniem książek ( pisarz, autor, ilustrator, grafik, redaktor, drukarz) oraz o rodzaje ( np. bajki, encyklopedie, atlasy); rozwijanie umiejętności planowania i myślenia przyczynowo- skutkowego podczas układania historyjki obrazkowej; rozwijanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby i cyfry 9 w trzech aspektach; rozumienie potrzeby dbania o książki ; rozwijanie wrażliwości muzyczno- ruchowej;
2.Na łące:poznawanie ekosystemu łąkowego ( zwierzęta i rośliny np. mrówki, motyle, biedronki, świerszcze, żuki, trzmiele, skowronki, stokrotki, itp ); doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego oraz udzielania logicznej odpowiedzi; rozwijanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby i cyfry 0 w trzech aspektach; doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi; doskonalenie ogólnej sprawności fizycznej; zabawy wg. metody I. Majchrzak- zapoznanie z dwuznakami : sz, cz, ś, ć, ą, ż, rz,
3.Moja rodzina: poszerzenie wiedzy nt. pracy wykonywanej przez rodziców; poznanie roli i wartości rodziny; rozwijanie zainteresowania światem techniki- domowe urządzenia elektryczne- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa; rozwiązywanie zagadek słownych i słuchowych;
4.Moje zwierzątko: zapoznanie z nazwami i wyglądem zwierząt domowych oraz sposobem opiekowania się nimi; zapoznanie z pracą weterynarza i rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; rozwijanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby 10 w trzech aspektach; kształtowanie wartości dotyczącej miłości do zwierząt; wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spotkania z obcymi zwierzętami;
Przygotowanie do czytania i pisania:
- zabawy wg. metody I. Majchrzak- zapoznanie z dwuznakami i zmiękczeniami : sz, cz, ś, ć, ą, ę, ż, rz, ź, ch,
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej
- układanie i czytanie wyrazów z liter, sylab
- kreślenie szlaczków i elementów literopodobnych po śladzie i samodzielnie w szerokiej liniaturze i w zwężonej
- odtwarzanie podanych wzorów z figur geometrycznych, wełny, plasteliny, palcem
- odtwarzanie rytmów ruchem, dźwiękiem,
- przetwarzanie liczb i liter na obrazki np. zwierząt , kwiatów itp.
- układanie podpisów do obrazków
- cięcie obrazków na części i ponowne ich składanie
- zabawy ortofoniczne i logorytmiczne usprawniające aparat mowy
- zabawy ruchowe z elementami celowania, rzutu, biegu, skoku, podskoku, wspinania,czworakowania, równowagi,
Rozwijanie pojęć ilościowo- jakościowych :
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg. podanego kryterium;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się monetami
- zabawy ruchowe z elementami mierzenia np. krokami, klockami, dłońmi;
- układanie treści zadania do zapisu matematycznego i odwrotnie
- zabawy logiczne: sudoku, tangramy, gry planszowe
Wiersz do nauki: „ Ważne słowo”
Jest takie słowo, słowo jedno,
przy którym inne słowa bledną.
Słowo – jak słońce jaśniejące,
co wszystkie inne słowa gasi.
Słowo z muzyki i uśmiechu,
z zapachu kwiatów i nut ptasich.
Słowo, co nigdy nie zawodzi,
wierne i czułe do ostatka.
Najbliższe sercu, najpiękniejsze.
jedno, jedyne słowo:
Matka!