ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1.MAJOWE ŚWIĘTA

 Kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom, wdrażanie  do kulturalnego zachowania się wobec innych osób, zachęcanie do uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, poznanie symboli narodowych, zapoznanie  z mapą Polski oraz symbolami i herbami najważniejszych miast, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz słuchu fonematycznego, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz z gwarą/dialektami, wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i niektórych państw członkowskich, ćwiczenie logicznego myślenia i aparatu mowy.

 

2.OD POMYSŁU AŻ PO DACH

Uważne słuchanie nauczyciela, uświadamianie roli współpracy w osiągnięciu celu, zachęcanie  do współpracy podczas zabaw, integrowanie grupy, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, plastyczno-technicznych, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, utrwalanie stosunków przestrzennych oraz cech wielkościowych.

 

3.ŚWIĘTO RODZINY

Uświadamianie wartości, jaką jest rodzina, w tym rodzeństwo i budowanie wypowiedzi na jego temat, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami, rozpoznawanie uczuć, uświadomienie roli rodziców w życiu dzieci, podkreślanie wartości, jaką jest rodzina, rozwijanie percepcji wzrokowej i kreatywności, poszerzanie słownika czynnego o pojęcie „drzewo genealogiczne”, uświadomienie, że członkiem rodziny może być także zwierzę, układanie przedmiotów zgodnie ze wzorem, przygotowywanie upominków dla najbliższych.

 

4. JAK POWSTAJE…?

Zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania, uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze poprzez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy, poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rośliny, z jakiej  są wykonane, zapoznanie z różnego rodzaju materiałami i przyborami krawcowej, wdrażanie  do  kształtowania umiejętności współdziałania w grupie, rozpoznawanie i nazywanie przetworów mlecznych oraz zapoznanie z etapami ich produkcji, wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych, utrwalanie umiejętności matematycznych (przeliczanie, dodawanie, odejmowanie na konkretach, odwzorowywanie), poszerzanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych, wzbogacanie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta (pieczywo, makarony itp.), zapoznanie z zawodem piekarza, poznanie powiedzenia „masz babo placek”.

 

 

 „Mazurek Dąbrowskiego”

 1. Jeszcze Polska nie zginęła,

     kiedy my żyjemy 

     Co nam obca przemoc wzięła,

     Szablą odbierzemy.

Ref. Marsz, marsz Dąbrowski 

     Z ziemi włoskiej do Polski

     Za twoim przewodem 

    Złączym się z narodem.