ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1.MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ KRAJ
Dziecko: nazywa swoją miejscowość, wypowiada się na jej temat, rozpoznaje herb swojego miasta, wypowiada się zdaniami, rozróżnia na obrazkach miasto od wsi, wie, jak się nazywa nasz kraj, jego stolica i najdłuższa rzeka, rozumie znaczenie słowa ojczyzna, wymienia najważniejsze miasta Polski, rozpoznaje godło i flagę Polski.
2.MOI RODZICE
Dziecko: potrafi odczytać napisy: mama i tata oraz podzielić je na sylaby, wypowiada się na temat spędzania czasu z rodzicami, gra na instrumentach perkusyjnych, odtwarza rytm grany przez nauczycielkę, wie, jaką pracę wykonują jego rodzice i jak można im pomóc, zna upodobania i zwyczaje swoich rodziców, prezentuje swoje umiejętności przed rodzicami podczas występu.
3.WSZYSTKO MOŻE BYĆ MUZYKĄ
Dziecko: ilustruje utwór muzyczny przy pomocy instrumentów, reaguje ruchem na zmienny akompaniament, zna nazwy i brzmienie wybranych instrumentów muzycznych, realizuje na instrumentach perkusyjnych zaproponowany rytm, łączy ekspresję muzyczną z plastyczną, wie, co to są nuty i do czego się ich używa.
4.POZNAJEMY ZAWODY
Dziecko: rozpoznaje i nazywa wybrane zawody, dopasowuje atrybuty do poszczególnych zawodów, wie, czego krawcowa potrzebuje do swojej pracy i jakie są etapy powstawania ubrań, projektuje ubiór, wie, na czym polega praca fryzjera i strażaka i co jest im potrzebne w pracy.
„RAM, TAM, TAM”
1. Ram, tam, tam, ram, tam, tam,
jeżyk dziś dla mamy gra
Bum, bum, bum, bum, bum, bum,
Misiu także zagra tu.
Ref. Mamie zagram też i ja,
mama święto swoje ma.
Instrumenty poszły w ruch,
bo przedszkolak to jest zuch.
3. Tak, tak, tak, tak, tak, tak,
Mamie zagra dzisiaj skrzat,
puk, puk, puk, puk, puk, puk,
już drewienka poszły w ruch.
Ref. Mamie zagram też i ja...