ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  

1.MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ KRAJ

 Dziecko: nazywa swoją miejscowość, wypowiada się na jej temat, rozpoznaje herb swojego miasta, wypowiada się zdaniami, rozróżnia na obrazkach miasto od wsi, wie, jak się nazywa nasz kraj, jego stolica i najdłuższa rzeka, rozumie znaczenie słowa ojczyzna, wymienia najważniejsze miasta Polski, rozpoznaje godło i flagę Polski.

 

2.MOI RODZICE

Dziecko: potrafi odczytać napisy: mama i tata oraz podzielić je na sylaby, wypowiada się na temat spędzania czasu z rodzicami, gra na instrumentach perkusyjnych, odtwarza rytm grany przez nauczycielkę, wie, jaką pracę wykonują jego rodzice i jak można im pomóc, zna upodobania                     i zwyczaje swoich rodziców, prezentuje swoje umiejętności przed rodzicami podczas występu.

 

3.WSZYSTKO MOŻE BYĆ MUZYKĄ

Dziecko: ilustruje utwór muzyczny przy pomocy instrumentów, reaguje ruchem na zmienny akompaniament, zna nazwy i brzmienie wybranych instrumentów muzycznych, realizuje na instrumentach perkusyjnych zaproponowany rytm, łączy ekspresję muzyczną z plastyczną, wie, co to są nuty i do czego się ich używa.

 

4.POZNAJEMY ZAWODY

Dziecko: rozpoznaje i nazywa wybrane zawody, dopasowuje atrybuty do poszczególnych zawodów, wie, czego krawcowa potrzebuje do swojej pracy i jakie są etapy powstawania ubrań, projektuje ubiór, wie, na czym polega praca fryzjera i strażaka i co jest im potrzebne w pracy. 

 

 

 

„RAM, TAM, TAM”

1. Ram, tam, tam, ram, tam, tam,

jeżyk dziś dla mamy gra

Bum, bum, bum, bum, bum, bum,

Misiu także zagra tu.

Ref. Mamie zagram też i ja,

mama święto swoje ma.

Instrumenty poszły w ruch,

bo przedszkolak to jest zuch.

3. Tak, tak, tak, tak, tak, tak,

Mamie zagra dzisiaj skrzat,

puk, puk, puk, puk, puk, puk,

już drewienka poszły w ruch.

Ref. Mamie zagram też i ja...