Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
1 Zabawy i bale w karnawale – zapoznanie dzieci ze zwyczajami bali karnawałowych, z różnymi formami zabawy przy muzyce, wdrażanie do ekspresji twórczej , rozwijanie ruchu jako najważniejszego czynnika stymulującego rozwój sprawności, poznawanie różnych technik plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów, odwzorowywanie i odtwarzanie zbiorów (wg wzoru - tyle samo, tak samo).
2 Zdrowo się odżywiamy , o zdrowie dbamy – kształtowanie znajomości zasad właściwego żywienia; uświadomienie potrzeby zjadania owoców i warzyw bogatych w witaminy oraz innych produktów żywieniowych, np. nabiału; rozwijanie mowy powiązanej, słuchanie i rozumienie wypowiedzi kolegów ,klasyfikowanie- rozwijanie łańcuszka skojarzeń, wdrażanie do pracy w grupie i w zespołach.
3 Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy – zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymii specyfiką zawodu sprzedawcy, kształtowanie właściwych nawyków zachowania się w miejscach publicznych- sklepie, na ulicy, na spacerze -zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężkości, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia fonacyjne.
4 Podróżować każdy może, na rowerze na motorze – umożliwienie zdobywania wiedzy na temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania, rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne; wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości, pamięci wzrokowej; wdrażanie do zgodnej pracy w zespołach i w całej grupie.
Wiersz pt. „Rakieta” B. Lewandowskiej
Kolejami, samolotem
dobrze jeździ się po świecie
Ale ja wciąż marzę o tym
By pilotem być w rakiecie.
Stoi pojazd mój przed bramą
Ja po srebrnych wchodzę schodkach,
- Do widzenia tato, mamo !
Dziwów sto po drodze spotkam.
I w godzinę - albo krócej-
Księżyc gwiazdy w krąg objadę
I na ziemię potem wrócę
Aby w domu zjeść obiadek.
3 Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się ,gdy patrzę- wprowadzenie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenie słownictwa w tym zakresie, rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.