CZWARTEK 26.03 – WIOSNA W SZTUCE

 

Rozmowa  rodzica z dzieckiem na temat :

Czy muzyka jest lub może być o czymś?

 A czy muzyka instrumentalna taka, którą grają tylko instrumenty może być o czymś?

Czy muzyka może opowiadać o zjawiskach w przyrodzie, o porach roku, zwierzętach, kwiatach?

 

Jeżeli dziecko nie jest  przekonane, rodzic  wyjaśnia: Że istnieje taki rodzaj muzyki instrumentalnej, która jest o czymś, o czymś opowiada. Kompozytor często podpowiadał, o czym będzie utwór w tytule kompozycji. Taka muzyka czasami jest tak napisana, żebyśmy mogli odgadnąć, co chciał nam przekazać kompozytor, nawet gdy jej nie znamy. Rodzic proponuje dziecku  zabawę w rozpoznawanie utworów: wysłuchanie prze dziecko dwóch fragmentów utworów. Po każdym z nich dziecko opowie  co słyszało  i  z czym kojarzy mu się muzyka.  Na koniec rodzic podaje tytułu utworów , zachęca do interpretacji utworów ruchem.

 

 

 

www.youtube.com › watch

 

www.youtube.com › watch

 

 

 Rodzic  zachęca  dziecko do wysłuchania   wiersza  pt. „Kaczeńce ” Janina Halagarda

 

Usiadły kaczeńce kępami i patrzą złotymi oczkami:

 na żabki zielone, skaczące, motylki fruwające.

Przysiadły motyle – na chwile, rosę z kwiatków strząsały,

i znów się wzbiły do nieba i poleciały…

A szary pajączek widział, co robi motyl i żabka.

Chociaż cichutko siedział pod małym listkiem kwiatka.

 Namaluj wiosnę farbami: kaczeńce, żabki, motyla, biedronkę i pająka:

Spójrz! Jaka piękna łąka!

 

Po  wysłuchaniu wiersza  rodzic pokazuje zdjęcia kaczeńcy np. z Internetu , dzieci opisują ich wygląd.

 

Praca plastyczna - „Kwiatowa łąka dziecko wykonuje pracę wybraną techniką np.
Malowanie – na białej kartce należy namalować kwiaty , po czym wypełnić farbą całą powierzchnię kartki, tworząc tło.

Wydzieranie – na  kartce są wydrukowane szkice kwiatów, które należy wypełnić  małymi kawałkami kolorowego papieru.

Wycinanie z kolorowego papieru kwiatów i przyklejanie ich  na białą  kartkę

Stemplowanie –za pomocą plastikowych nakrętek od butelki lub lub przy pomocy patyczków do uszu maczanych w farbie wykonywanie drobnych punktów

Rysowanie

 

  „domino wyrazowe” – zabawa językowa z wykorzystaniem  ruchomego alfabetu

Dziecko układa wymyślony wyraz z kartoników z literami, rodzic  układa wyraz rozpoczynający się taką literą, jak ostatnia litera w wyrazie ułożonym przez dziecko . Rodzic  może ogłosić konkurs na najdłuższe domino wyrazowe – najdłuższy ciąg wyrazów ułożonych zgodnie z zasadą. Dzieci odczytują kolejne wyrazy w ciągach, dzielą je na sylaby, wyklaskują je lub wytupują.

 

Praca z książką część3 ćwiczenie - 3.34a – przeliczanie elementów na ilustracji, wpisywanie właściwych liczb. • KP3, ołówek •

 

Praca z książką część3 ćwiczenie - 3.34b – wskazywanie obrazków zapamiętanych z poprzedniej strony, wpisywanie liczb, rysowanie wzoru po śladzie. •

 

„Kolory wiosny” – zabawa ruchowa.

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju  w rytm dowolnej muzyki. Na hasło rodzica – podanie dowolnego koloru – dziecko szuka  przedmiotów w tym kolorze i dotykają go. Rodzic prosi dziecko o powiedzenie, jaki to przedmiot i w jakim kolorze, np. czerwona piłka, zielony samochód, żółta koszulka. Na hasło .: Kolory wiosny! dziecko ponownie porusza się swobodnie po pokoju .

 

 

utrwalanie piosenki - Idzie wiosna 

https://www.youtube.com/watch?v=4yuKun2h2o4

 

Codzienne utrwalanie poznanych liter - doskonalenie technik czytania