ŚRODA : 25.03 – ZDROWIE NA WIOSNĘ

 

Wiosenne ptaki” - prowadzenie obserwacji przyrodniczych np. z okna lub   balkonu – utrwalenie nazw ptaków przylatujących do kraju : bocian , skowronek , słowik , wilga złocista , kos , jaskółka , kukułka, szpak  .

 „Zabawa w ogrodnika” sadzenie w warunkach domowych cebuli lub fasoli w ziemi lub  w słoiku na gazie  z wodą  przy pomocy rodzica    .

 

Zabawa ruchowa – ilustrowanie gestami treści wiersza

Dziecko wymyślają  gesty zgodne z treścią utworu

          

"Na zdrowie"

B. Lewandowska

 Doktor rybka niech nam powie

Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina,

Gimnastyką dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

Pod prysznicem, w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste

Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo

Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha czysta chustka

Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka

Na obrazku bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba

Tak zdrowy być jak ryba.

 

Rodzic  rozmawia z dzieckiem  na temat  treści wiersza:

Co trzeba robić, żeby być zdrowym?

Dlaczego wiosna zachęca nas do dbania o zdrowie?

Dzieci udzielają odpowiedzi na podstawie wiersza i własnej wiedzy.

 

„Części ciała” – tworzenie wyrazów z wykorzystaniem  ruchomego alfabetu – dziecko wykorzystuje ruchomy alfabet,  układa z kartoników z literami wyrazy będące nazwami części ciała człowieka. (np.: nos  , oko  , ucho  , głowa  , ręka , noga , plecy , udo , kolano ,broda , ).

 

Nasze zdrowie” – praca plastyczna dziecko wykorzystuje kolorowe gazety,  arkusz papieru, nożyczki, klej. Przygotowuje pracę  promującą  zdrowy tryb życia z wykorzystaniem ilustracji wyciętych z gazet. Na koniec dziecko prezentuje swoją pracę, opowiada, co jest przedstawione na pracy , i dlaczego.  

( Prosimy ,aby wszystkie prace plastyczne wykonane przez dziecko  były zbierane )

 

„Rytmy wiosny” – zabawa ruchowa do piosenki Idzie wiosna.

Rodzic prosi dziecko, by  obserwowało rodzica . Następnie pokazuje dziecku serię gestów, które dziecko wykonuje  w rytm piosenki, np. klaśnięcie w ręce, klaśnięcie w kolana; tupnięcie dwa razy lewą nogą, tupnięcie dwa razy prawą nogą; klaśnięcie w ręce, klaśnięcie lewą ręką w lewe kolano, klaśnięcie prawą ręką w prawe kolano, podskok. Dzieci wykonują serię powtórzeń tak, by się nie pomylić w sekwencji gestów.

https://www.youtube.com/watch?v=4yuKun2h2o4

 

 Praca z książką część 3 - ćwiczenie.33b – nazwanie części ciała, zapisywanie pierwszej głoski, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu. • KP3, ołówek, kredki