ŚRODA 17.06    

 

 

TEMAT : TĘCZA PO DESZCZU

 

1.Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa https://youtu.be/2BQCcIjudZ8

 

2. Słuchanie piosenki  pt. „ Tęcza cza, cza, cza  ”sł. Anna Bernat, muz. Aleksander Pałac  https://youtu.be/LmBK0xFkhH

 

Koleżanko, kolego

popatrz czasem na niebo.

Czasem zdarzyć się może,

cud, zjawisko w kolorze.

  • Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza,

czarodziejska wstążka ta.

Wiąże niebo z ziemią,

o, jaki kolorowy splot.

Tęcza, tęcza cza, cza, cza,

czarodziejska wstążka ta.

Przez tę tęczę cały świat

kolorowy uśmiech ma.

 

Narysuję tę tęczę

 i na zawsze ci wręczę.

By ci było tęczowo

tęczę noś kolorową.

  • Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…

Śpiewaj z nami o tęczy,

Kiedy nuda cię dręczy.

W domu, w szkole,

po burzy Tęcza

minę rozchmurzy.

  • Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…

Po zakończeniu piosenki  rodzic   prosi  dziecko  o wymienienie kolejno nazw kolorów, które tworzą tęczę. Aby pomóc dziecku w tym zadaniu możemy  pokazać  zdjęcie tęczy.

 

3. „Zapamiętaj kolory” – zabawa językowa. Rodzic  prosi dziecko  o przypomnienie nazw kolorów, które tworzą tęczę  w odpowiedniej kolejności.  Dziecko  określa  głoskę w nagłosie tych nazw np. zielony – głoska z . Rodzic  zachęca dziecko  do tego, by tworzyło zdania, które ułatwią zapamiętanie kolejności kolorów tęczy(pierwsze głoski kolejnych słów odpowiadają pierwszym głoskom nazw kolor

 

 

4. Zabawy badawcze – rodzic  zaprasza dziecko do zrobienia tęczy

„Tęcza w wodzie” – dziecko nalewa wody do miski i wkłada do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwuje  tęczę.

„Jak sprowadzić tęczę?” – dziecko kładzie  na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzyma  szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza. Rodzic  pyta dziecko:

 Jak myślisz skąd się wzięła tęcza? Rodzic wyjaśnia, że wiązka światła białego odbija się od lustra. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje także we mgle wodnej przy wodospadach i fontannach. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują

 

5. „Tęcza” – praca plastyczna. Dziecko maluje  tęczę na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek, wycina  elementy z papieru kolorowego i nakleja  pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz .

 

6. Praca z KP4.40a – rysowanie wyniku przeprowadzonego eksperymentu.

 

 

7. Praca z KP4.40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem.