PONIEDZIAŁEK  15 .06

 

TEMAT : KOLORY LATA

 

1.Ćwiczymy z piłką w domu, #zostańwdomu i trzymaj formę z nami !!! https://youtu.be/CyJ76HFeIEo

 

2. Słuchanie piosenki pt . „ Po łące biega lato ” https://youtu.be/MaKPsYlzQkY

Rodzic  zaprasza dziecko do rozmowy:

Jaką mamy porę roku?

Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?

Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?

Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato

 

Po łące biega lato sł. B. Lewandowska, muz. K. Kwiatkowska

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

 

Rodzic  zaprasza dziecko, aby powtarzało tekst piosenki wers po wersie i ilustrowało ruchem jego treść, rodzic  podsuwa propozycje tych gestów. Dziecko próbują śpiewać piosenkę

 

3.Zabawa z ruchomym alfabetem „Obrazy lata” – dziecko układa z literek wyrazy , które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko, łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie. Następnie z każdym wyrazem mówi wymyślone przez siebie zdania np. Nad łąką latają motyle .

 

4.Ćwiczenia słownikowe – „ Letnie owoce ” 

Rodzic  zadaje pytania:

– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)

– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)

– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki)

 

5. Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.

Rodzic  odczytuje zdania:

1. Mieć dwie lewe ręce;

2. Mieć muchy w nosie;

3. Siedzieć jak na szpilkach;

4. Spać jak kamień.

Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dziecko odczytuje zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustruje przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.

 

6. Wycieczka do pobliskiego parku / lasu, obserwacja barw w przyrodzie, podawanie nazw kwiatów i innych roślin.

 

 

7.„Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Dziecko  z rodzicem  wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic  za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie mają wydobywać dźwięki:

– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;

– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;

 – rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;

– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach.