PONIEDZIAŁEK 15 .06
TEMAT : KOLORY LATA
1.Ćwiczymy z piłką w domu, #zostańwdomu i trzymaj formę z nami !!! https://youtu.be/CyJ76HFeIEo
2. Słuchanie piosenki pt . „ Po łące biega lato ” https://youtu.be/MaKPsYlzQkY
Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy:
Jaką mamy porę roku?
Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato
Po łące biega lato sł. B. Lewandowska, muz. K. Kwiatkowska
Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Rodzic zaprasza dziecko, aby powtarzało tekst piosenki wers po wersie i ilustrowało ruchem jego treść, rodzic podsuwa propozycje tych gestów. Dziecko próbują śpiewać piosenkę
3.Zabawa z ruchomym alfabetem „Obrazy lata” – dziecko układa z literek wyrazy , które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko, łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie. Następnie z każdym wyrazem mówi wymyślone przez siebie zdania np. Nad łąką latają motyle .
4.Ćwiczenia słownikowe – „ Letnie owoce ”
Rodzic zadaje pytania:
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)
– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)
– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki)
5. Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.
Rodzic odczytuje zdania:
1. Mieć dwie lewe ręce;
2. Mieć muchy w nosie;
3. Siedzieć jak na szpilkach;
4. Spać jak kamień.
Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dziecko odczytuje zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustruje przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.
6. Wycieczka do pobliskiego parku / lasu, obserwacja barw w przyrodzie, podawanie nazw kwiatów i innych roślin.
7.„Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Dziecko z rodzicem wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie mają wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach.