PIĄTEK 5.06
TEMAT : NASZE EMOCJE. CO ZROBIĆ ZE ZŁOŚCIĄ?
1.Na powitanie – ćwiczenia poranne ;
YOUTUBE : FIT KIDS- TRENING CARDIO dla rodziców z dziećmi – Wolak Dance Studio. https://youtu.be/VgBp1eu8xUM
2 Rodzic. odczytuje wiersz „Zły humorek” dodatkowo dziecko może obejrzeć Dorota Gellner - "Zły Humorek" (odc. 31) https://youtu.be/2ZiqVi5muTE
Zły humorek
Jestem dzisiaj
zła jak osa!
Złość mam w oczach
i we włosach!
Złość wyłazi
mi uszami
i rozmawiać
nie chcę z wami!
A dlaczego?
Nie wiem sama.
Nie wie tata,
nie wie mama…
Tupię nogą,
drzwiami trzaskam
i pod włos
kocura głaskam.
Jak tupnęłam lewą nogą,
nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam -
taka zła okropnie byłam.
Mysz wyjrzała
z mysiej nory:
- Co to znowu za humory?
Zawołałam:
- Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło,!?
Wyszłam z domu
na podwórze,
wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
wcale nie jest mi wesoło…
Nagle co to?
Ktoś przystaje.
Patrzcie!
Rękę mi podaje!
To ktoś mały,
Tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
kocur się przytulił do mnie,
mysz podała mi chusteczkę:
- Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
ale za to
złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została,
NIE BĘDĘ JEJ SZUKAŁA!
3. Rozmowa z dzieckiem tym co robię kiedy jestem zły/ ła?.....
Rodzic opowiada dziecku, że wyrażanie złości jest bardzo ważne, bo trzeba się jej pozbyć. Jeśli dziecko nie pozbędzie się złości to będzie niegrzeczne, sprawi komuś przykrość, uderzy itp. Rozmawiamy o to tym jak można pozbyć się złości w akceptowany, bezpieczny sposób
- (kącik złości – uderzamy w poduchy krzycząc jednocześnie )
- drzemy i gniemy stare gazety,
- malujemy na kartce naszą złość, potem możemy pogiąć i zniszczyć ten rysunek, wyrzucić do kosza łącznie z naszą złością.
4. Zabawa ruchowa „Podróż do krainy: złości, radości i smutku” – dziecko razem z rodzicem lub rodzeństwem ustawiają się w pociąg i jadą do tajemniczego kraju, najpierw pociąg zatrzymuje się w krainie złości , tutaj ludzie chodzą obrażeni i są źli i zagniewani, tupią nogami, rzucają się na ziemię, potrząsają głowami, zaciskają dłonie w pięści i krzyczą. Następnie pociąg rusza dalej i zatrzymuje się w krainie smutku. Tutaj ludzie chodzą markotni, płaczą, siedzą przygnębieni obok siebie. Znowu pociąg nas wzywa musimy jechać dalej. Pociąg zatrzymuje się, dotarliśmy do końcowej stacji. Jesteśmy w krainie radości, ludzie którzy tu mieszkają są zawsze uśmiechnięci, cieszą się od samego rana, przeciągają się z zadowoleniem i witają się z nami serdecznie. Na koniec pociąg wraca do sali. Dzieci wypowiadają się w której krainie podobało im się najbardziej.
5. Gra mimiczna - Do każdego wypowiedzianego przez rodzica zdania dziecko ma zrobić odpowiednią „minę”, wyrażającą ich uczucia. Rodzic czyta:
„ Ewa dostała prezent od babci”,
„ Bartek zgubił swój ulubiony samochód”,
„ Za oknem pada zielony śnieg”,
„ Zobaczyłem groźnego, dużego psa”,
„ Mama kupiła mi lody”,
„ Rozdarła się moja ulubiona bluzeczka”,
„ Jadę na rowerze i nagle ona zaczyna się unosić”, itp.
6. Praca z KP4.23b – pisanie po śladzie nazw wybranych emocji
7. Praca z KP4.28b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą.
8 „Jak to wygląda?” – tworzenie ilustracji do wiersz „ Zły humorek ”