CZWARTEK 4.06
TEMAT : JAK POZBYĆ SIĘ STRACHU ?
1.Zabawa na powitanie - taneczny zawrót głowy / taniec połamaniec - Klub Kaczki Niedziwaczki https://youtu.be/8nqo-WtZ5Kw
2.Słuchanie bajki pt.” Bajki do podusi Strach i Odwaga 2019024 ” - https://youtu.be/c9pTYyG8RJg
3. Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat treści bajki :
- jacy byli bohaterowie bajki ?
- jakie zwierzęta hodowali gospodarze ?
- jak nazywał się kundelek , który pilnował gospodarstwa ?
- kto wkradł się na gospodarstwo ?
- kto okazał się wielkim bohaterem w bajce ?
4. Burza mózgów – boję się ,kiedy .............
Rodzic na kartce pisze pytanie – boję się , kiedy ................ – zadaje to pytanie dziecku następnie zapisuje wszystkie odpowiedzi udzielone przez dziecko .
5. Interpretacja ruchowa do wiersza M. Bennewicza „Lisi ogon” ( 2-3x)
Bo strach to tylko przebranie (rozłożenie rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)
I groźne zakłada maski (przesuwanie dłońmi od czoła do brody)
lecz zadaj sobie pytanie, (rozłożenie dłoni na zewnątrz)
na jakie czeka oklaski? ( składanie dłoni jak do oklasków)
Stres karmi się strachem ( podnoszenie dłoni do ust)
Jak gołąb na dachu bułką, ( pokazuje gest jedzenia)
Wystarczy jednym zamachem (gest zrzucenia czegoś z półki jedną
Przegonić go jak kurz z półki (następnie drugą ręką)
6. Praca z KP4.22b – kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania.
7.Praca z KP4.23a – kreślenie drogi w labiryncie, pisanie wyrazów po śladzie
8.„Nie rozśmieszaj mnie” – dziecko i rodzic siadają naprzeciwko siebie. Jedno z nich usiłuje być poważne i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać. Drugie ma za zadanie rozśmieszyć partnera. Kiedy mu się to uda, następuje zamiana ról. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. Po zakończeniu ćwiczeń w parach dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:
- Co czułeś/czułaś w trakcie tego ćwiczenia?
- Czy łatwo było zachować powagę?
- Co ci w tym pomagało, a co utrudniało to zadanie.
9. Praca plastyczna dowolną techniką na temat – „ Jak wyobrażam sobie strach .”