PIĄTEK 27.03  temat: Szukamy wiosny.

 

Zajęcie 1. Wiosenne zagadki matematyczne

 

 Dziecko rozwiązuje zadania tekstowe , przelicza elementy i dodaje je do siebie układa zapis matematyczny . Rodzic zachęca dziecko do liczenia na palcach i układania zapisu matematycznego za pomocą cyfr i znaków :

-Wysoko na niebie fruwały 3 skowronki. Razem z nimi wesoło śpiewały 4 słowiki.

Ile ptaków śpiewało na cześć wiosny?

- 5 motyli fruwało nad wodą, a 3 przysiadły na kwiatach. Ile motyli witało wiosnę?

- Na łące zakwitło 5 białych i 5 różowych stokrotek. Ile kwiatów zakwitło?

- karta pracy 3 s. 29 a. rysowanie znaku dodawania po śladzie, obliczanie zadań graficznych

 

2. gimnastyka narządów mowy „Poszukiwanie wiosny”

 

Rodzic opowiada dziecku o języczku, który wybrał się na wycieczkę w poszukiwaniu wiosny. Prosi, aby dziecko we wskazanym momencie wykonało określone czynności.

 

Nadeszła wiosna. Za oknem słychać śpiew ptaków ( dziecko naśladuje śpiew ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu, jechał na koniu (  kląska, uderza językiem o podniebienie).Na łące zobaczył bociany (mówi kle, kle ). Zatrzymał się na leśnej polanie (mówi prrr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizuje wargi ruchem okrężnym).Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr ( wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze i długo wydycha je ustami).Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną ( oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydycha ustami).Języczek pochylił się i powąchał kwiaty ( wdycha powietrze nosem) i kichnął (  mówi apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża ( ziewa, przeciska język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu ( kląska, uderza językiem o podniebienie).

 

(zabawy z gimnastyką narządów mowy można prowadzić każdego dnia celem usprawniania narządów artykulacyjnych i aparatu mowy dziecka)

 

zajęcie 2.

temat: Zabawa rytmiczna przy piosence „Marzec Czarodziej” inspiracją do twórczej wyobraźni plastycznej. ( YouTube piosenki przedszkolaka)

 

MARZEC  – CZARODZIEJ Sł. Anna Berna Muz. Zbigniew Ciechan

Chodzi marzec -czarodziej
Po chmurach, po lodzie,
Aż tu nagle hokus-pokus:
I już pączki na patyku,
I już trawka na śnieżniku,
Och ten marzec –czarodziej!

Chodzi marzec – czarodziej
Po chmurach, po lodzie,
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki,
Że, aż mruczą bazie kotki.
Och, ten marzec – czarodziej

Chodzi marzec –czarodziej
Po chmurach, po lodzie,
Aż tu nagle hokus-pokus:
Przez kałużę skaczą kaczki,
Żółte kaczki przedszkolaczki.

Och, ten marzec  czarodziej

Rodzic prosi dziecko o wysłuchanie piosenki  i zwrócenie uwagi na zmiany w przyrodzie. Rodzic naprowadza dziecko na dłuższe wypowiedzi o zmianach w świecie przyrody ( pączki na drzewach, słońce mocniej grzeje, dni są dłuższe, a noce krótsze, kwitną pierwsze kwiaty np. krokusy, pierwiosnki, tulipany), ptaki wracają z ciepłych krajów, zakładają gniazda, ludzie zakładają lżejsze ubrania itp.), dziecko może wystukiwać rytm  piosenki na zmianę klepiąc w dłonie i kolana. 

 

 Dziecko wykonuje pracę plastyczną na temat wysłuchanej  piosenki dowolną techniką .

 

Po południu:

 - gra domino : „ kropkowo – liczbowe: utrwalenie znajomości liczb i umiejętności

    przeliczania

-  jeżeli w domu są stare reklamy dziecko może wycinać obrazki na temat wiosny,

    potem nakleić je na karcie i opowiedzieć o pracy innym domownikom

- utrwalać wierszyk „Wiosenny wietrzyk”

- przypominać przysłowia o wiośnie „W marcu jak w garncu”, „kwiecień plecień bo przeplata,   trochę zimy, trochę lata”,