CZWARTEK 26.03 : Wiosna jest wszędzie
zajęcie1.Temat: Ilustrowanie głosem i ruchem treści wiersza „Wiosenny wietrzyk” z przeznaczeniem do pamięciowego opanowania.
Rodzic prosi dziecko o uważne wysłuchanie wiersza i zwrócenie uwagi co robi wietrzyk? ( jeżeli dziecko mało zapamięta czynności należy przeczytać powtórnie podkreślając własnym głosem czasowniki). Następnie prosimy dziecko by głosem i ruchem naśladowało czynności wietrzyka w trakcie czytania.( po każdej linijce dać dz. chwilę na naśladowanie)
„Wiosenny wietrzyk”
Mały wietrzyk wiosenny dziecko wykonuje przysiad
ledwie w drzewach zaszumi naśladując szum wiatru
ledwie w krzakach zamruczy , mruczenie
jeszcze gwizdać nie umie, dziecko próbuje gwizdać
jeszcze się uczy.
Znalazł szczerbę w płocie- zaświstał... dz. podnosi się i śwista
znalazł listki- zapiał na listkach . naśladuje piszczenie
Czasem w suchych gałęziach trzeszczy. naśladuje trzeszczenie gałęzi
Czasem nuci , gdy zagra mu deszczyk, odgłosy padającego deszczu
albo szemrze w zeszłorocznej trawie,
albo szepce tak, że milczy prawie.
Ludzie mówią wtedy, że nie ma wietrzyka.
A on jest, ale słucha słowika. Naśladuje słuchanie śpiewu ptaka
Po południu i kolejne dni można utrwalać treść wiersza .
Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z butelką
po południu:
- karty pracy 3. s. 30 a rysowanie liter po śladzie i samodzielnie podpisywanie obrazków po śladzie
- karta pracy 3 s 29 b odczytaj szyfr . Napisz litery odpowiadające podanym symbolom i odczytaj nazwy kwiatów. Połącz linią podpisy ze zdjęciami.