CZWARTEK 26.03  : Wiosna jest wszędzie

 

zajęcie1.Temat: Ilustrowanie głosem i ruchem treści wiersza „Wiosenny wietrzyk” z przeznaczeniem do pamięciowego opanowania.

 

Rodzic prosi dziecko o uważne wysłuchanie wiersza  i zwrócenie uwagi co robi wietrzyk? ( jeżeli dziecko mało zapamięta czynności należy przeczytać powtórnie podkreślając własnym głosem czasowniki). Następnie prosimy dziecko by głosem i ruchem naśladowało czynności wietrzyka w trakcie czytania.( po każdej linijce dać dz. chwilę na naśladowanie)

 

 

„Wiosenny wietrzyk”

 

Mały wietrzyk wiosenny                                                dziecko wykonuje przysiad

ledwie w drzewach zaszumi                                          naśladując szum wiatru

ledwie w krzakach zamruczy ,                                      mruczenie

jeszcze gwizdać nie umie,                                             dziecko próbuje gwizdać

jeszcze się uczy.

 

Znalazł szczerbę w płocie- zaświstał...                        dz. podnosi się i śwista                     

znalazł listki- zapiał na listkach .                                 naśladuje piszczenie

Czasem w suchych gałęziach trzeszczy.                      naśladuje trzeszczenie gałęzi

Czasem nuci , gdy zagra mu deszczyk,                        odgłosy padającego deszczu

albo szemrze w zeszłorocznej trawie,

albo szepce tak, że milczy prawie.

Ludzie mówią wtedy, że nie ma wietrzyka.

A on jest, ale słucha słowika.                                       Naśladuje słuchanie śpiewu ptaka               

 

Po południu i kolejne dni  można utrwalać treść wiersza .

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z butelką

 

 po południu:

- karty pracy 3. s. 30 a rysowanie liter po śladzie i samodzielnie podpisywanie obrazków po śladzie

- karta pracy  3 s 29 b  odczytaj szyfr . Napisz litery odpowiadające podanym symbolom i odczytaj nazwy kwiatów. Połącz linią podpisy ze zdjęciami.