PONIEDZIAŁEK  20.04

 

Temat tygodnia: Dbamy o naszą planetę

Temat :Eko-przyjaciele.

 

1.Po 2 dniach wypoczynku zapraszam dzieci do porannej gimnastyki:

 - „Witamy się” z rodzicem i rodzeństwem: dłońmi, ramionami, łokciami kolanami, pośladkami, czołem, itp.

 - „Poranek na wsi” – leżenie na brzuchu z rękoma pod głową, na klaśnięcie podnosimy  jednocześnie wyprostowane ręce i złączone nogi nad podłogę na kilka sekund i odpoczywamy, ćw. Powtarzamy 4-5 x

 - „Kotki spacerują”- czworakowanie na stopach i całych dłoniach, głowa podniesiona; kotki   śpią- dziecko zwija się w kłębuszek; koci grzbiet- dziecko oparte na całych dłoniach i stopach, głowa w dół między ramionami, podnosi   plecy wysoko        do góry; 3-4x

 - „Koniki” – dziecko biega po pokoju uderzając piętami o pośladki

 - „Sadzimy w polu”- pozycja stojąca w rozkroku; skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi , wyprost; powtarzamy 4x

 - „Zwierzęta piją wodę”- siad skrzyżny; skłony tułowia w przód, dotykamy czołem podłogi , prawego i lewego kolana na zmianę; 4x

 -„Zwierzęta do stodoły” – dzieci naśladują chód wybranych zwierząt ( króliki skaczą obunóż, krowy- czworakują, kaczki- idą na ugiętych nogach, konie- podnoszą wysoko nogi)

 

2.Zapraszam do obejrzenia na YouTube „Ekokultura- film edukacyjny dla dzieci. Po filmie odpowiecie na pytania, by zasłużyć na miano EKOPRZYJACIELA:

 

- co robimy wychodząc z pomieszczenia? / gasimy światło/

- czym jedziemy na spacer ?  / rowerem, autobusem/

- jak dbamy o wodę?  /zakręcamy kran/

- jakie torby używamy na zakupy? / eko-torby- z materiału/

- co pielęgnujemy w domu i w ogrodzie? /rośliny/

- jak wykorzystujemy kartki do rysowania? / z obu stron/

- co robimy ze śmieciami? / segregujemy/

 

3 „ Czas dla ziemi” – zabawa ruchowa

Dziecko staje przy ścianie, na przeciwległej rodzic przyczepia ( można położyć na podłodze) duży symbol kuli ziemskiej i zegar .Jeśli nie dbamy o planetę, jej czas się kurczy. Aby była w dobrej kondycji, a dzięki niej wszyscy ludzie, musimy pamiętać o ekologicznych nawykach. W zabawie będziemy mogli wydłużyć czas naszej symbolicznej ziemi .Jeśli powiem zdanie prawdziwe – dziecko skacze raz do tyłu, zdanie fałszywe- 2 skoki do przodu. Zabawa kończy się, gdy dziecko dotrze do sylwety Ziemi. Przykładowe zdania:

 

- Czyste powietrze jest potrzebne nie tylko ludziom, lecz także zwierzętom

- Rower nie produkuje spalin

- Torebki foliowe szybko się rozkładają i nie szkodzą środowisku

- Woda w morzu może być brudna, to nikomu nie szkodzi

- Wylewnie ścieków z fabryk do rzeki szkodzi rybom

- Ludzie mogą się zatruć, jedząc ryby pływające w ściekach

- Autobus jest bardziej ekologicznym środkiem transportu, niż samochód,którym jedzie tylko jedna osoba

 

4. Zabawa językowa „ z- jak zegar”

Dziecko wymyśla jak najwięcej słów zaczynających się głoską Z , dzieli na sylaby klaszcząc w dłonie , liczy kolejne głoski na palcach ( np. zegar, zero, Zuzia, zając, zagon, znak, zebra, zamek) Teraz rodzic zadaje zagadki „Jakie to słowo” wypowiadając je głoskami. Dziecko ma je wypowiedzieć  i wskazać gdzie jest głoska „Z” w środku, na początku, czy na końcu ( np. koza, wazon, zapałka, mazak, zapałka, muzyka, zguba)

Teraz rodzic pokazuje dziecku kształt litery Z z drukowanej i pisanej, oraz kierunek pisania. Dziecko kreśli literę w powietrzu, potem na dywanie lub stole, układa jej kształt ze sznurka.

 

5.Zabawa ruchowa: YouTube Skaczemy, biegniemy-Wygibasy z Naszej Klasy

 

6.Karty pracy część 4 s. 1 a, b

 

7.Po południu : kp 4 s. 10

 

8.Zabawy z Alfabetem- układanie i czytanie sylab ( za, ze, zi, zo, zu, zy, az, ez, oz, uz, yz)