Czwartek 23.04

 

Temat: Skąd się bierze prąd?

 

Jeżeli już poćwiczyliście możemy przystąpić do dalszych zadań.

 

1.Zapraszam do oglądania filmu YouTube „Nie taki prąd straszny”

Po filmie odpowiecie na następujące pytania:

-Jakie mamy źródła prądu ?   (w domu– kontakt, w przyrodzie- pioruny)

-Jak chronić się w terenie przed porażeniem pioruna? ( nie kłaść się na ziemi, nie stawać pod drzewami, nie dotykać płotów i słupów ze znakiem ostrzegawczym ( trójkąt z piorunem)

-Jakie mamy rodzaje elektrowni?  (tradycyjne na ropę, gaz i węgiel; ekologiczne- wiatrowe, wodne i słoneczne)

-Jak oszczędzać energię w domu? (zakręcać kran, używać kubeczka do wody, wyłączać światło wychodząc z pokoju, wyłączać urządzenia elektroniczne z których nie korzystamy,)

-W domu prąd też jest niebezpieczny. Jak należy postępować?  (w łazience nie należy używać suszarek ,bo woda też przewodzi prąd, ani wilgotnymi rączkami, niczego nie wkładać do kontaktu, po zauważeniu wyrwanego gniazdka powiadomić dorosłego, zapamiętać numer alarmowy 112

 

2. Zabawa taneczna z apaszką przy piosence YouTube „Moja planeta”

 

3. Zabawa plastyczna  „ Bezpieczne dzieci” .Kartkę A4 złóż na pół i jeszcze raz na pół. Przetnij wzdłuż załamanych linii. Masz 4 karteczki. Na każdej z nich narysuj obrazek nt. zasad korzystania z domowych urządzeń. Przyczep je np. taśmą samoprzylepną w odpowiednie miejsca na kilka dni – za zgodą Rodziców!

 

4. Zabawy graficzne  KP4 s.3b

 

5. Dla chętnych dzieci zabawy językowe: z liter ALFABETU ułóż słowo PLANETA. Wykorzystując tylko te litery (przekładaj kolejność, zastępuj innymi, dokładaj)

utwórz nowe słowa, zapisuj je; jestem ciekawa ile słów ułożycie?

 ( np. TA, TEN, PLAN, PAN, PANA, TAN, LEN, PAL, NELA, LATA, PALNE, PALNA, ALE,  itp.)

To samo ćwiczenie z wyrażeniem ZIEMIA TO DOM  (np. MA, MAM, MIM ,TA, TAM, MODA, DAM, DAMA, TAMA, IZA ) – nie wyczerpałam wszystkich możliwości, Zachęcam do cierpliwego działania!

Powodzenia!