Piątek- 24.04
Temat: Wiem , jak chronić moją planetę.
Po porannej gimnastyce przy uchylonym oknie robimy 5 głębokich wdechów nosem i powoli wydmuchujemy powietrze ustami – z wdechem jednocześnie podnosimy ramiona w bok, z wydechem powoli opuszczamy.
1.Rozmowa nt. wiersza „Co to jest ekologia?” (D. Klimkiewicz, W.Drabik)
Posłuchajcie uważnie wiersza i zapamiętajcie słowa, których znaczenia nie rozumiecie.
Ekologia- mądre słowo,
A co znaczy- powiedz , sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko, w paru zdaniach,
O wzajemnych powiązaniach
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
- powiedziała mądra sowa…
Po wysłuchaniu wiersza rodzic prosi , by dziecko wymieniło słowa , których znaczenie nie jest dla niego do końca jasne. Następnie czyta wiersz ponownie i zadaje pytania:
- Co to jest ekologia?
- Czego dotyczy ta nauka?
- Co oznacza słowo szanować?
Zabawa rytmiczna utrwalająca pojęcie – ekologia. Dziecko rytmicznie wyklaskuje, wytupuje, wystukuję klockami fragment wiersza zgodnie z analizą sylabową.
To na- u -ka o zwie -rza- kach,
La - sach, rze - kach, lu- dziach, pta -kach.
Mó- wiąc krót -ko, w pa- ru zda -niach,
O wza-jem- nich po -wią -za -niach
Mię- dzy na- mi, bo to -wszys- tko
To jest na- sze śro- do- wis- ko.
2. Zabawa ruchowa przy piosence YouTube Równowaga-Wygibasy z naszej klasy
3. Zabawa matematyczna „Więcej czy mniej” (potrzebne 2 kartki , puste butelki, nakrętki lub guziki czy patyczki Alfabet). Rodzic mówi treść zadania , a dziecko układa liczmany zgodnie z treścią. (po 2- 3 przykładach dziecko może układać treść)
- W przedszkolu stały 2 kosze (kartki ). W jednym leżały 3 butelki, a w drugim 5 butelek. W którym koszu było więcej butelek? Rodzic kontynuuje zadanie;
- Wielka szuflada śmieciarki otwiera się szeroko w tę stronę , gdzie jest więcej śmieci. Jak myślisz, w którą stronę się otworzy?
- Teraz prosimy , by dziecko ułożyło odpowiednio zapis działania 3< 5
- Pani w przedszkolu ułożyła na jednej tacy 9 nakrętek, a na drugiej 6 butelek. Na której tacy jest więcej przedmiotów? Dziecko układa: 9 >6
- W przedszkolu dzieci jadły jogurty. Ala i Adam postanowili pozbierać tylko puste pudełka. Ala do swojego woreczka wrzuciła 7 pudełek, a Adam 8 pudełek. Kto znalazł więcej pudełek po jogurtach? 7 < 8
4. Improwizacja ruchowa przy piosence YouTube „Moja planeta”( dziecko dowolnie tańczy i śpiewa piosenkę)
5. Obejrzyj uważnie You Tube „Rady na odpady”- bajka edukacyjna, która pomoże tobie dobrze ułożyć historyjkę obrazkową
6. Karty pracy cz. 4 s. 4a, 4b
7. „Księga zabaw z literkami” s. 64, 65
8.Dla chętnych dzieci YouTube FILM „ Edukacja z Wodniczkiem” – oszczędzanie wody
9. Zabawy graficzne „ kropki, kreski ..”s 24
10. W sobotę i niedzielę podobno ma padać więc zapraszam do zbudowania z klocków elektrowni lub oczyszczalni