Piątek- 24.04

 

Temat: Wiem , jak chronić moją planetę.

 

Po porannej gimnastyce przy uchylonym oknie robimy 5 głębokich wdechów nosem i powoli wydmuchujemy powietrze ustami – z wdechem jednocześnie podnosimy ramiona w bok, z wydechem powoli opuszczamy.

 

1.Rozmowa nt. wiersza „Co to jest ekologia?” (D. Klimkiewicz, W.Drabik)

 Posłuchajcie uważnie wiersza i zapamiętajcie słowa, których znaczenia nie rozumiecie.

 

 Ekologia- mądre słowo,

 A co znaczy- powiedz , sowo?

 Sowa chwilę pomyślała

 I odpowiedź taką dała:

 „To nauka o zwierzakach,

 Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

 Mówiąc krótko, w paru zdaniach,

 O wzajemnych powiązaniach

 Między nami, bo to wszystko

 To jest nasze środowisko.

 Masz je chronić i szanować”

- powiedziała mądra sowa…  

 

Po wysłuchaniu wiersza rodzic prosi , by dziecko wymieniło słowa , których znaczenie nie jest dla niego do końca jasne. Następnie czyta wiersz ponownie i zadaje pytania:

- Co to jest ekologia?

- Czego dotyczy ta nauka?

- Co oznacza słowo szanować?

Zabawa rytmiczna utrwalająca pojęcie – ekologia. Dziecko rytmicznie wyklaskuje, wytupuje, wystukuję klockami fragment wiersza zgodnie z analizą sylabową.

 

 To na- u -ka o zwie -rza- kach,

 La - sach, rze - kach, lu- dziach, pta -kach.

 Mó- wiąc krót -ko, w pa- ru zda -niach,

 O  wza-jem- nich po -wią -za -niach

 Mię- dzy na- mi, bo to -wszys- tko

 To jest na- sze  śro- do- wis- ko.

 

2. Zabawa ruchowa przy piosence YouTube Równowaga-Wygibasy z naszej klasy

 

3. Zabawa matematyczna „Więcej czy mniej” (potrzebne 2 kartki , puste butelki, nakrętki  lub guziki czy patyczki Alfabet). Rodzic mówi treść zadania , a dziecko układa liczmany zgodnie z treścią. (po 2- 3 przykładach dziecko może układać treść) 

- W przedszkolu stały 2 kosze (kartki ). W jednym leżały 3 butelki, a w drugim 5 butelek. W którym koszu było więcej butelek? Rodzic kontynuuje zadanie;

- Wielka szuflada śmieciarki otwiera się szeroko w tę stronę , gdzie jest więcej śmieci. Jak myślisz, w którą stronę się otworzy?

- Teraz prosimy , by dziecko ułożyło odpowiednio zapis działania   3< 5

- Pani w przedszkolu ułożyła na jednej tacy 9 nakrętek, a na drugiej 6 butelek. Na której tacy jest więcej przedmiotów?    Dziecko układa:  9 >6

 - W przedszkolu dzieci jadły jogurty. Ala i Adam postanowili pozbierać tylko puste pudełka. Ala do swojego woreczka wrzuciła 7 pudełek, a Adam 8 pudełek. Kto znalazł więcej pudełek po jogurtach?  7 < 8

 

4. Improwizacja ruchowa przy piosence YouTube „Moja planeta”( dziecko dowolnie tańczy i śpiewa piosenkę)

 

5. Obejrzyj uważnie You Tube „Rady na odpady”- bajka edukacyjna, która pomoże tobie dobrze ułożyć historyjkę obrazkową

 

6. Karty pracy cz. 4 s. 4a, 4b

 

7. „Księga zabaw z literkami” s. 64, 65

 

8.Dla chętnych dzieci YouTube FILM „ Edukacja z Wodniczkiem” – oszczędzanie wody

 

9. Zabawy graficzne „ kropki, kreski ..”s 24

 

10. W sobotę i niedzielę podobno ma padać więc zapraszam do zbudowania z klocków elektrowni lub oczyszczalni