PONIEDZIAŁEK  11.05

 

TEMAT: INSTRUMENTY MUZYCZNE

 

1.Zabawa na powitanie „My klepiemy do rytmu”

Zamiast drewnianych pałeczek możesz wykorzystać drewniane łyżki.

https://www.youtube.com/watch?v=6jDCCOE-Hj4&list=TLPQMDgwNTIwMjCbx3tzjATw_w&index=2

 

2.Słuchanie wiersza Wojciecha Próchniewicza „Najlepszy instrument”

Rodzic zaprasza dziecko do słuchania wiersza. Przed przeczytaniem utworu prosi, aby dziecko zwróciło szczególną uwagę na to, w jakich sytuacjach może grać instrument, o którym pisze autor.

Jest taki instrument na świecie,

dostępny nawet dla dzieci.

Wygrywa wszystkie melodie

Najładniej, najłagodniej.

Gdy nutki wpadną do ucha,

On ucha bardzo się słucha.

Bo najgrzeczniejszy jest przecież,

Słucha się w zimie i w lecie,

W upał i gdy deszcz leje,

On wtedy nawet się śmieje!

Chodzi wraz z tobą wszędzie

już tak zawsze będzie.

Nawet za złota trzos

Nie zniknie – bo to TWÓJ GŁOS.

Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj.

Pamiętaj o nim – zaśpiewaj!

On się natychmiast odezwie

I zagra czysto i pewnie.

Opowie ci zaraz radośnie

Na przykład o słonku lub wiośnie.

Bo lubi i dobrze zna cię,

Twój wierny, dźwięczny przyjaciel.

 

Po wysłuchaniu treści wiersza, rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem:

Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem?

Czy każdy z nas ma taki instrument?

W jakich sytuacjach, według autora, możemy go używać?

 

3.Zabawa dydaktyczna „Instrumenty muzyczne”

Rodzic prezentuje dziecku różne instrumenty muzyczne (pobierz plik). Zaprasza dziecko do zabawy: Czy znasz nazwy tych instrumentów? Spróbuj podzielić ich nazwy na głoski. Powiedz, które instrumenty są do siebie podobne. Co je łączy? Czym się różnią? Jak można je podzielić? (pobierz plik)

 

4.Wprowadzenie małej i wielkiej litery h, H (drukowanej i pisanej) na wyrazie podstawowym: harfa. Rodzic prosi, żeby dziecko:

- podzieliło wyraz na sylaby (har – fa) i policzyło w nim głoski

- ułożyło schemat wyrazu z białych cegiełek – 5 prostokątów

- ułożyło model wyrazu z cegiełek czerwonych i niebieskich, przy czym cegiełki czerwone oznaczają samogłoski, które wymawiają się długo, a cegiełki niebieskie oznaczają spółgłoski, które wymawiają się krótko h – a – r – f – a

- dz. zapoznaje się z literą H, h w książce cz.4 str.16

*Do czego jest podobna?

*Czym różni się wielka litera od małej?

*Jakie znasz inne słowa rozpoczynające się głoską „h” (hak, herbata, helikopter, herb, hala, hasło, hamak, hulajnoga, harcerka, hamburger, Hel, Helena, Hubert, itd.)

- dz. kreśli literę „h, H” w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica lub rodzeństwa zgodnie z kierunkiem pisania litery

- następnie dziecko układa z ruchomego alfabetu napis – harfa

 

5.Karta pracy cz. 4 str.16a i 16b

 

6.Zabawa z wykorzystaniem ruchomego alfabetu

Dziecko układa z liter nazwy instrumentów muzycznych, np. flet, gitara, saksofon,   tamburyno, perkusja, akordeon, cymbałki.

 

7.Taniec ze wstążkami wg pomysłów dzieci do utworu Piotra Czajkowskiego

„Walc kwiatów”

https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA

 

8.Ćwiczenia „Motoryka mała i grafomotoryka” karta pracy nr 8