PIĄTEK 15.05
TEMAT: JAK DBAĆ O SŁUCH?
1.Zabawa na powitanie „Ja lubię tańczyć”
https://www.youtube.com/watch?v=XvuDlPP0qS4
2.„Co słychać w hałasie?”
Rodzic prosi dziecko o przeczytanie zdań z „KSIĘGA ZABAW Z LITERAMI”
str. 70 – 71. A rodzic w tym czasie zakłóca mu czytanie np. głośną muzyką. Po kilku minutach prosi dziecko by opowiedziało co przeczytało. Dalsza część rozmowy prowadzi do wniosków w czym nam przeszkadza hałas.
3.Słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica pt. „Hałasowanie” Grzegorza Kasdepke
Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to w muzeum!
– Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum.
Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie ucho.
– Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar.
– Nie martwcie się, za moich czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!…
Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je sobie w uszy.
– Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię Joasię. –
Zawsze był taki kulturalny…
– Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia.
– To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba.
Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no i trzeba
było zająć się zemdloną bileterką.
4.Po wysłuchaniu treści opowiadania, rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem:
Dokąd wybrali się Kuba i Buba? Kto im towarzyszył?
Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił?
Jak należy zachować się w miejscach publicznych?
5.Karta pracy cz.4 str. 19b
6.Zabawa badawcza „Grająca woda”
Przed dzieckiem stoi butelka z woda i 4 kieliszki na nóżce. Dziecko trzyma mocno za nóżkę kieliszek i suchym palcem wodzi po brzegu kieliszka. Rodzic zadaje pytanie, czy słyszy jakiś dźwięk. Następnie dziecko wykonuje tę samą czynność mokrym palcem. Powinno usłyszeć dźwięki. Do kieliszka dziecko nalewa wody i ponownie, mokrym palcem próbuje na nim grać. Do kolejnych kieliszków nalewa różną ilość wody i porównuje dźwięki. Dziecko sprawdza od czego zależy wysokość dźwięku.
7.Zagadki słuchowe „Jaka to melodia?”
https://www.youtube.com/watch?v=rVXa2D0M_9A
8. językowa z wykorzystaniem ruchomego alfabetu „Układamy sylaby”
Rodzic prosi dziecko o wyjęcie z alfabetu liter h, H oraz samogłosek (o, a, e, i, u, y) i zaprasza do zabawy. Mówi różne słowa, które rozpoczynają się głoską h. Zadaniem dziecka jest ułożenie pierwszej sylaby, którą usłyszysz w tych słowach i układanie sylab jedna pod drugą, aby można było łatwo sprawdzić poprawność wykonania zadania. (Przykładowe słowa: hałas, hamak haki, huba, Helena, hipopotam, huragan…)
9.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z kubeczkiem (12.05)
Pliki do pobrania: