CZWARTEK 4.06
TEMAT: NASZE MARZENIA
1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.
2.Słuchanie piosenki „Moja fantazja”
YouTube -Fasolki- Moja fantazja-muzyka S. Kowalewski śpiew Kama i Maja
Ref.: Bo fantazja, fantazja,
bo fantazja jest od tego,
aby bawić . aby bawić się,
aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi,
na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki
i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można
dolecieć aż do gwiazdy.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można
z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref.: Bo fantazja,
Po wysłuchaniu piosenki Rodzic zadaje pytania:
- jakie było szkiełko z piosenki?
- co sprawiło, że można było dolecieć ,aż do gwiazd?
- jak inaczej możemy nazwać fantazję?
Ponowne słuchanie piosenki- dziecko stara się śpiewać refren.
Rodzic prowadzi dalej rozmowę n.t marzeń:
- co to są marzenia?
- czy ty masz jakieś marzenia?
- czy wszystkie marzenia się spełniają?
- czy marzenia są potrzebne?
Rodzic zwraca uwagę, że wszyscy mamy, ale nie wszystkie mogą się spełnić.
3.Zabawa taneczna z apaszkami „Taniec marzyciela”
YouTube: MARZENIA MIŁOSNE- Franz Liszt
4.Zabawa plastyczna „ Moje marzenia”
Z czasopism, gazet, kolorowanek dziecko wycina obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty do zabawy (np. piłki, skakanki, drabinki, itp.) i nakleja na kartę w formacie A4.Może dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolażu.
5.Zabawa ruchowa „Głowa, ramiona, kolana, pięty…
6.„Na wyspę marzeń zabiorę…”- ćwiczenia pamięci
Dziecko mówi na wyspę marzeń zabiorę… (podaje nazwę przedmiotu)
Rodzic powtarza całe zdanie dziecka i dodaje swoją nazwę .
Dziecko powtarza swoje, rodzica i dodaje kolejne swoje. Zabawa trwa do czasu, aż ktoś się pomyli.
7.Karty pracy s. 32 a, b
8.Zabawa sensoryczna „ Skarby z wyspy marzeń”
Rodzic do pudełka lub koszyka wkłada różne przedmioty. Zasłania apaszką dziecku oczy. Dziecko rozpoznaje przedmioty po dotyku. Podaje jego nazwę, dzieli na sylaby i próbuje wymyślić do niej rym.
Życzę twórczej zabawy!