CZWARTEK  4.06

 

TEMAT: NASZE MARZENIA

 

1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.

 

2.Słuchanie piosenki „Moja fantazja”

YouTube -Fasolki- Moja fantazja-muzyka S. Kowalewski śpiew Kama i Maja

 

Ref.:  Bo fantazja, fantazja,

bo fantazja jest  od tego,

aby bawić . aby bawić się,

aby bawić się na całego.

 

To szkiełko wszystko potrafi,

na każde pytanie odpowie.

Wystarczy wziąć je do ręki

i wszystko będzie różowe.

 

Wystarczy wziąć je do ręki,

dosypać ziarnko fantazji

i już za chwilę można

dolecieć aż do gwiazdy.

 

Ref.: Bo fantazja, fantazja...

 

To szkiełko nigdy nie płacze,

Zawsze jest w dobrym humorze.

To szkiełko wszystko rozumie,

Każdemu chętnie pomoże.

 

Wystarczy wziąć je do ręki,

Ziarnko fantazji dosypać

i już za chwilę można

z panem Kleksem w świat pomykać.

 

Ref.: Bo fantazja,

 

 Po wysłuchaniu piosenki Rodzic zadaje pytania:

- jakie było szkiełko z piosenki?

- co sprawiło, że można było dolecieć ,aż do gwiazd?

- jak inaczej możemy nazwać fantazję?

 

Ponowne słuchanie piosenki- dziecko stara się śpiewać refren.

Rodzic prowadzi dalej rozmowę n.t marzeń:

- co to są marzenia?

- czy ty masz jakieś marzenia?

- czy wszystkie marzenia się spełniają?

- czy marzenia są potrzebne?

Rodzic zwraca uwagę, że wszyscy mamy, ale nie wszystkie mogą się spełnić.

 

3.Zabawa taneczna z apaszkami „Taniec marzyciela”

YouTube: MARZENIA MIŁOSNE- Franz Liszt

 

4.Zabawa plastyczna „ Moje marzenia”

Z czasopism, gazet, kolorowanek dziecko wycina obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty do zabawy (np. piłki, skakanki, drabinki, itp.) i nakleja na kartę w formacie A4.Może dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolażu.

 

5.Zabawa ruchowa „Głowa, ramiona, kolana, pięty…

 

6.„Na wyspę marzeń zabiorę…”- ćwiczenia pamięci

Dziecko mówi na wyspę marzeń zabiorę… (podaje nazwę przedmiotu)

Rodzic powtarza całe zdanie dziecka i dodaje swoją nazwę .

Dziecko powtarza swoje, rodzica i dodaje kolejne swoje. Zabawa trwa do czasu, aż ktoś się pomyli.

 

7.Karty pracy s. 32 a, b

 

8.Zabawa sensoryczna „ Skarby z wyspy marzeń”

Rodzic do pudełka lub koszyka wkłada różne przedmioty. Zasłania apaszką dziecku oczy. Dziecko rozpoznaje przedmioty po dotyku. Podaje jego nazwę, dzieli na sylaby i próbuje wymyślić do niej rym.

               Życzę twórczej zabawy!