WTOREK 2.06
TEMAT: DZIECI NA ŚWIECIE
1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.
2.Taki sam, a inny.
Rodzic zadaje pytania:
-czym różnisz się od swoich kolegów i koleżanek? ( np. płcią, kolorem skóry, oczu i włosów, wzrostem, wagą, tym co potrafię najlepiej i tym czego nie potrafię)
-a co lubią wszystkie dzieci? ( np. bawić się, śmiać, uczyć, smacznie jeść, lubią kochać i być kochane, lubią wygrywać, itp.)
-co powoduje że dana osoba jest wyjątkowa? ( np. bo szybko uczy się piosenek lub wierszy, potrafi czytać, jest lubiana w grupie, jest zawsze grzeczna, potrafi się wygłupiać, itp.)
-Rodzic pomaga zrozumieć dziecku, że wiele dzieci ma cechy i upodobania wspólne z ich własnymi.
3. Rozmowa nt. wiersza „Dzieci świata” Wincentego Fabera ( potrzebna mapa świata)
W Afryce w szkole na lekcji, śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk, że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos, też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył , że są na świecie gorące pustynie i palmy.
Afryki , ani Grenlandii my także dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce, w gorące pustynie, banany.
I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno
I wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną.
Rodzic rozmawia nt. wiersza i zadaje pytania, a miejsca zaznacza na mapie np. plasteliną, guzikiem, pionkiem do gry:
- z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego?
- gdzie mieszkają Eskimosi?
- o czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?
- co łączy dzieci na całym świecie?
4.Ćwiczenia gimnastyczne z apaszkami ( z ubiegłego tygodnia)
5.YouTube/ Dzieci świata-cykl reportaży M. Figiel odc.1. „Jane- mała Masajka”
Dziecko wypowiada się w czym Jane jest podobna , a czym się różni.
Rodzic zadaje pytania:
- jak możemy pomóc tym dzieciom, które wyglądają na smutne ?
- Rodzic podaje informacje: Wiele dzieci mieszka w krajach biednych. Muszą pracować , aby pomóc rodzicom w utrzymaniu rodziny. W Ameryce Południowej dzieci pracują w kopalniach, pchają ciężkie wózki załadowane węglem. Mali Afrykanie spędzając czas na pastwiskach, pasąc bydło.
-Rodzic podpowiada, by pomóc dzieciom z biednych rejonów świata można kupować produkty ze specjalnym znaczkiem, akcje charytatywne, zbieranie darów, itp.
6. kp. 30a,b
7. Powtórz piosenki:
YouTube- 26Moja wesoła rodzinka
YouTube : Śpiewające Brzdące- Kocham Cię TI AMO JE TAIME
8. „Mój portret”- Przyjrzyj się w lusterku: zwróć uwagę na długość i kolor włosów, oczu , uczesanie; cechy charakterystyczne (pieprzyk);zaobserwuj różne miny ( radość, smutek, złość, zdziwienie, strach). Zwróć uwagę na części głowy, twarzy, szyję i ramiona. Portret podpisujemy swoim imieniem.
9.Po południu zapraszam do zabawy ALFABETEM:
Ułóż imię „ KAROLINKA” – tylko z tych liter ułóż jak najwięcej wyrazów i zapisz je na kartce (np. Karol, kara, lina, linka, rola, rolnik, rak, rok, itp.)
10. Pamiętaj, by zrobić coś miłego dla rodziców!
11. Dla Rodziców:
YouTube: Najbardziej NIEZWYKŁE dzieci na świecie cz3
CUDOWNEGO KOLEJNEGO DNIA!