WTOREK  2.06

 

TEMAT: DZIECI NA ŚWIECIE

 

1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.

 

2.Taki sam, a inny.

Rodzic zadaje pytania:

-czym różnisz się od swoich kolegów i koleżanek?  ( np. płcią, kolorem skóry, oczu i włosów, wzrostem, wagą, tym co potrafię najlepiej i tym czego nie potrafię)

-a co lubią wszystkie dzieci?  ( np. bawić się, śmiać, uczyć, smacznie jeść, lubią kochać i być kochane, lubią wygrywać, itp.)

-co powoduje że dana osoba jest wyjątkowa? ( np. bo szybko uczy się piosenek lub wierszy, potrafi czytać, jest lubiana w grupie, jest zawsze grzeczna, potrafi się wygłupiać, itp.)

-Rodzic pomaga zrozumieć dziecku, że wiele dzieci ma cechy i upodobania wspólne z ich własnymi.

 

3. Rozmowa nt. wiersza „Dzieci świata” Wincentego Fabera ( potrzebna mapa świata)

W Afryce w szkole na lekcji, śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk, że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos, też w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył , że są na świecie gorące pustynie i palmy.

Afryki , ani Grenlandii my także dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce, w gorące pustynie, banany.

I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno

I wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną.

 

Rodzic rozmawia nt. wiersza i zadaje pytania, a miejsca zaznacza na mapie np. plasteliną, guzikiem, pionkiem do gry:

- z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego?

- gdzie mieszkają Eskimosi?

- o czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?

- co łączy dzieci na całym świecie?

 

4.Ćwiczenia gimnastyczne z apaszkami  ( z ubiegłego tygodnia)

 

5.YouTube/ Dzieci świata-cykl reportaży M. Figiel odc.1. „Jane- mała Masajka”

Dziecko wypowiada się w czym Jane jest podobna , a czym się różni.

Rodzic zadaje pytania:

 

- jak możemy pomóc tym dzieciom, które wyglądają na smutne ?

- Rodzic podaje informacje: Wiele dzieci mieszka w krajach biednych. Muszą pracować , aby pomóc rodzicom w utrzymaniu rodziny. W Ameryce Południowej dzieci pracują w kopalniach, pchają ciężkie wózki załadowane węglem. Mali Afrykanie spędzając czas na pastwiskach, pasąc bydło.

-Rodzic podpowiada, by pomóc dzieciom z biednych rejonów świata można kupować produkty ze specjalnym znaczkiem, akcje charytatywne, zbieranie darów, itp.

 

6. kp. 30a,b

 

7. Powtórz piosenki:

    YouTube- 26Moja wesoła rodzinka            

    YouTube : Śpiewające Brzdące- Kocham Cię TI AMO JE TAIME

 

8. „Mój portret”- Przyjrzyj się w lusterku: zwróć uwagę na długość i kolor włosów, oczu , uczesanie; cechy charakterystyczne (pieprzyk);zaobserwuj różne miny ( radość, smutek, złość, zdziwienie, strach). Zwróć uwagę na części głowy, twarzy, szyję i ramiona. Portret podpisujemy swoim imieniem.

 

9.Po południu zapraszam do zabawy ALFABETEM:

Ułóż imię „ KAROLINKA” – tylko z tych liter ułóż jak najwięcej wyrazów i zapisz je na kartce  (np. Karol, kara, lina, linka, rola, rolnik, rak, rok, itp.)

 

10. Pamiętaj, by zrobić coś miłego dla rodziców!

 

11. Dla Rodziców:

YouTube: Najbardziej NIEZWYKŁE dzieci na świecie cz3

 

                   CUDOWNEGO KOLEJNEGO DNIA!