ŚRODA 3.06     

 

TEMAT: Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW

 

1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.

 

2.Rozmowa nt. wiersza S. Daraszkiewicz „Kolorowy pociąg”.

(rodzic przygotowuje 5 wagoników, z których każdy oznaczony jest flagą innego państwa oraz ilustracją dzieci różnych narodowości; następnie czyta wiersz)

 

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie, czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek - chińska herbata.

łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Na zielonym stepie, stado wołów pasam,

Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

 

Rozmowa nt. wiersza:

- jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?

- jak nazywają się kraje z których pochodziły?

- kto wszedł pierwszy?

- kto ostatni?

- jak myślisz, kto przyjechał na wielbłądzie?

- kto je ryż pałeczkami?

- jak spędza dzień dziecko w Argentynie?

- z czego słynie Francja?

- co możesz powiedzieć o dziecku z Polski- jak wygląda, co lubi robić, co jeść?

- czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same?

- czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

(rodzic zwraca uwagę, że w wierszu dzieci są przedstawione w bardzo uproszczony sposób. W rzeczywistości niezależnie od regionu świata, który zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów itp.)

 

3.Zabawa językowa „Kraje i ich mieszkańcy”

Z ALFABETU dziecko układa nazwy państw i ich mieszkańców ( Polska- Polak, Anglia- Anglik, Francja- Francuz, Turcja- Turek) Jeżeli układanie tych nazw dla dziecka jest za trudne, rodzic pisze na osobnych kartkach nazwy, a dziecko odczytuje i łączy w pary.

 

4.karty pracy s. 31a, b

 

5.Słuchanie piosenki youtu.be-Majka Jeżowska – Kolorowe dzieci

- w trakcie refrenu dziecko klaszcze rytmicznie raz w dłonie, raz w kolana

 

6.Zabawa z kostką „Dziecięce skarby”

- rodzic pisze przy dziecku na paskach papieru wyrazy 2-3-4-5-6- literowe

 (to skarby) . Przy dowolnej muzyce dziecko tańczy; przerwa muzyczna- dziecko rzuca kostką, liczy kropki i szuka wyrazu z tyloma literami; poprawnie odczytuje rodzicowi.

 

7. Po południu dla chętnych dzieci

YouTube/ Dzieci świata-cykl reportaży M. Figiel odc.3

www.gogle.com/search-kolorowanki matematyczne do10 do druku

 

 Wesołej zabawy!