ŚRODA 3.06
TEMAT: Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW
1.Jesteś po ćwiczeniach porannych to zapraszam do kolejnych działań.
2.Rozmowa nt. wiersza S. Daraszkiewicz „Kolorowy pociąg”.
(rodzic przygotowuje 5 wagoników, z których każdy oznaczony jest flagą innego państwa oraz ilustracją dzieci różnych narodowości; następnie czyta wiersz)
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.
Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko
W niskim ukłonie, czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.
Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek - chińska herbata.
łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Na zielonym stepie, stado wołów pasam,
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.
Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.
Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.
Rozmowa nt. wiersza:
- jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?
- jak nazywają się kraje z których pochodziły?
- kto wszedł pierwszy?
- kto ostatni?
- jak myślisz, kto przyjechał na wielbłądzie?
- kto je ryż pałeczkami?
- jak spędza dzień dziecko w Argentynie?
- z czego słynie Francja?
- co możesz powiedzieć o dziecku z Polski- jak wygląda, co lubi robić, co jeść?
- czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same?
- czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?
(rodzic zwraca uwagę, że w wierszu dzieci są przedstawione w bardzo uproszczony sposób. W rzeczywistości niezależnie od regionu świata, który zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów itp.)
3.Zabawa językowa „Kraje i ich mieszkańcy”
Z ALFABETU dziecko układa nazwy państw i ich mieszkańców ( Polska- Polak, Anglia- Anglik, Francja- Francuz, Turcja- Turek) Jeżeli układanie tych nazw dla dziecka jest za trudne, rodzic pisze na osobnych kartkach nazwy, a dziecko odczytuje i łączy w pary.
4.karty pracy s. 31a, b
5.Słuchanie piosenki youtu.be-Majka Jeżowska – Kolorowe dzieci
- w trakcie refrenu dziecko klaszcze rytmicznie raz w dłonie, raz w kolana
6.Zabawa z kostką „Dziecięce skarby”
- rodzic pisze przy dziecku na paskach papieru wyrazy 2-3-4-5-6- literowe
(to skarby) . Przy dowolnej muzyce dziecko tańczy; przerwa muzyczna- dziecko rzuca kostką, liczy kropki i szuka wyrazu z tyloma literami; poprawnie odczytuje rodzicowi.
7. Po południu dla chętnych dzieci
YouTube/ Dzieci świata-cykl reportaży M. Figiel odc.3
www.gogle.com/search-kolorowanki matematyczne do10 do druku
Wesołej zabawy!