CZWARTEK 18.06

 

1.Opowieść ruchowa Ewy Kalinowskiej pt. „Wycieczka w góry”. 

Pewnego dnia dzieci wybrały się w góry. Wszystkie bardzo się cieszyły (dziecko ukazuje radość: podskoki, uśmiechy na twarzy). Szły w szeregu bacznie obserwując, co dzieje się z prawej (patrzy w prawo) i lewej strony (patrzy w lewo). Doszły do podnóża góry i zaczęły wspinaczkę (naśladuje wspinaczkę: unosi wysoko nogi z jednoczesnym ruchem rąk, które są w górze – zmiany na przemian). Ze szczytu roztaczały się piękne widoki (dziecko przykłada rękę do czoła i podziwia). Kiedy schodziły zobaczyły małego zajączka, który kicał pomiędzy drzewami (naśladuje skoki zająca). Niedaleko płynął strumyk, aby dostać się na drugą stronę musiały przeskakiwać po kamieniach (dziecko przeskakuje z nogi na nogę). Dalej ścieżka była taka wąska, że mogły przejść tylko pojedyńczo. Kiedy zeszły w dół (marsz), były bardzo zmęczone, usiadły na polanie, aby odpocząć (dziecko siada), a niektóre nawet się położyły (dziecko się kładzie). To była fajna wycieczka w góry.

 

2.Zabawa ortofoniczna pt. „Co to za pojazd?” – naśladowanie odgłosów różnych pojazdów.  Wyobraźcie  sobie, że znaleźliście się nagle w środku dużego miasta, a po ulicach jeżdżą różne pojazdy. Dziecko wymienia znane mu pojazdy, próbuje naśladować odgłosy przez nie wydawane. Potem naśladują wspólnie, 

– mały samochodzik: brum, brum, brum (szybko);

– stary samochód: par, par, par, par;

– samochód jedzie szybko: iiiiiiiiiiii (powtarzanie na zmianę wysoko i nisko);

– ciężarówka: dumdumdumdum;

– motocykl: żżżżżżżż;

– rower: tuktuktuktuk;

– karetka pogotowia: i-uu, i-uu, i-uu;

– autobus: dżdżdżdż;

– pojazdy trąbią: ti-tit, ti-tit, ti-tit.

Następnie  podajemy nazwę pojazdu, a dziecko naśladuje jego odgłos.

 

3.Opowieść ruchowa pt. „Zabawa na plaży”. Do dowolnej muzyki dziecko

wykonuje  czynności opisywane przez rodzica:

– Przychodzicie na plażę i rozkładacie kocyki.

– Smarujecie się olejkiem do opalania.

– Bawicie się piłką plażową, odbijając do siebie w parach, w kółku.

– Wbiegacie do morza, podskakujecie z falami.

– Pochylacie się i zbieracie muszelki.

 

4.Ćwiczenia logopedyczne pt. “ Statki”

• Szum morza. Dziecko naśladuje szum fal: szszszuuu… szszszuuu… szszszuuu…

• Rybki. Dziecko chodzi  po statku, wygląda za burtę i przygląda się rybkom pływającym w wodzie: naśladuje ruchy ich pyszczków (otwieranie i zamykanie ściśniętych ust) oraz płetw (machanie palcami, ręce zgięte w łokciach i przylegające do ciała).

• Marynarskie okrzyki. Dziecko naśladuje marynarzy, wołając: Ahoj! Ahoj! Ahoj! Naśladuje także głos mew i rybitw: piii, piii, piii…

 

5.Zabawa pt.” Złota rybka - rodzic jest złotą rybką, która spełnia marzenia. Dziecko opowiada o swoich marzeniach. Złota rybka mówi: Spełnię twoje marzenia…

 

6.Wykonaj zadania- karty pracy https://drive.google.com/open?id=1uP5FpeabBIV4a6wTnLFriYNENJ0KDsG7