PONIEDZIAŁEK 15.06
TEMAT: GÓRY, MORZE, WIEŚ, JEZIORO, GDZIE RODZICE NAS ZABIORĄ
1.Słuchanie opowiadania pt. „Jak bezpiecznie spędzić wakacje?”
Wakacje to czas wypoczynku, zabawy, przygód. Każdy ma swój ulubiony sposób spędzania wolnego czasu. Jedni lubią wyjazdy nad morze, inni chętnie chodzą po górach. Niektórzy kochają kąpiele w jeziorze, a jeszcze inni wieś i spacery po łące. Część turystów wyjeżdża za granicę, aby poznać inne kraje. Wakacje są po to, aby odpocząć od nauki i pracy. Wypoczywając w różnych ciekawych miejscach musimy pamiętać o swoim bezpieczeństwie. Zuzia w tym roku była z rodzicami i rodzeństwem nad jeziorem. Pamięta jak wspólnie z mamą i siostrami przypominały jak należy zachować się nad wodą. Dzieci zawsze są pod opieką dorosłych. do wody wchodzą razem z rodzicami. Chronimy swoje ciało przed gorącymi promieniami słońca i pijemy wodę. Podczas spacerów nigdy nie zrywamy nieznanych roślin i nie dotykamy napotkanych zwierząt. Przestrzegając tych zasad bezpiecznie spędzimy wakacje. Wypoczniemy, poznamy nowych ludzi, zobaczymy ciekawe miejsca i pozostaną nam miłe wspomnienia.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Co to są wakacje?
- Co robimy podczas wakacji?
- Jak należy zachowywać się podczas letniego wypoczynku?
2.Zabawa ruchowa pt. „Wyprawa samochodowa” Pomoce:kartki,klocki w dwóch kolorach: czerwony i zielony. Dziecko porusza się po pokoju w określonym kierunku kiedy widzi klocek zielony: po zmianie kolorów – na czerwony, zatrzymują się.
3.Opowieść ruchowa pt. „Morskie opowieści”. Rodzic do dowolnej do muzyki wymyśla ruchy. Dziecko stara się wiernie je powtórzyć, np.:
– Tocz na pokład statku beczki z wodą.
– Szoruj pokład szczotkami na długich kijach.
– Ściągaj żagle.
– Wiąż węzły.
– Wiosłuj wiosłami, raz z prawej strony, raz z lewej strony.
– Stoisz na pokładzie w czasie sztormu, stawiaj czoła wielkiej wichurze.
Podczas przerwy w muzyce dziecko nieruchomieje.
4.„Wakacyjny kodeks postępowania” – układanie regulaminu bezpiecznego postępowania podczas letniego wypoczynku i zapisywanie przez rodzica na dużym arkuszu papieru.
5.Zestaw zabaw ruchowych. Do zabawy potrzebne będą balony.
„Baloniki ” - zabawa orientacyjno – porządkowa. Rodzic ma 3 baloniki w różnych kolorach. Dziecko reaguje na kolor balonika wykonując ćwiczenia. Czerwony balonik – zamienia się w klauna, niebieski balonik – zamienia się w baletnicę, zielony balonik – zamienia się w zawodnika sumo.
Dziecko otrzymuje napompowany balon :
- przekłada balonik z ręki do ręki z przodu i z tyłu
- przekłada balonik z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową
- unosi raz prawą raz lewą nogę i za każdym razem przekłada balonik pod kolanem
- w siadzie podpartym o nogach ugiętych balonik leży między stopami. Dziecko chwyta delikatnie balonik obiema stopami unosi go w górę, następnie odkłada na podłogę, ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
- ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę balonik puszczamy,
- w siadzie podpartym o nogach ugiętych między kostkami balonik - prostujemy i uginamy nogi w kolanach,
- postawa rozkroczna balonik między kolanami, wykonujemy niskie podskoki, balonik nie może nam wypaść i staramy się nie ściskać zbyt mocno tak, żeby nie pękł.