WTOREK 16.05
1.Słuchanie piosenki pt. “Po łące biega lato”. Dziecko podczas zwrotek prostym ruchem i gestem ilustruje tekst piosenki. Podczas refrenów maszeruje, klaszcząc miarowo w ręce.
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
1. Po łące biega lato, uwija się jak bąk,
„dzień dobry” mówi kwiatom i pieści każdy pąk.
Ref.: Kto chce się z latem spotkać, niech idzie z nami tam,
rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.
2.Zabawa ruchowa pt. „Raz, dwa, trzy” Mówimy głośno tekst, w tym czasie dziecko biega po pokoju . Kiedy skończymy mówić, dziecko staje nieruchomo, zamieniamy się rolami.
Raz, dwa, trzy, kto się ruszy , odpada z gry.
3.Zabawa pt. „Rodzinny wypoczynek” - z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk).
Cieszy się rodzina na to, - oburącz rysujemy serce na plecach dziecka,
że nadchodzi ciepłe lato: - ocieramy wierzchem dłoni czoło dziecka,
tato auto już maluje, - gest „zamiatania” dłonią po plecach,
mama rower poleruje, - masujemy piąstką wybrane miejsca na plecach dziecka,
ja zaś wolę leżeć w łodzi - całą dłonią rysujemy fale,
tam mnie wiatr najlepiej chłodzi. - dmuchamy na szyjkę dziecka.
4.Zabawa ruchowa pt. „Powódź”. Rozkładamy na dywanie poduszki, dziecko biega między nimi przy dowolnej muzyce, na hasło: Powódź – wskakują na „tratwy”(poduszki).
5.Zabawa z pokazywaniem pt.” Żmija”
– Pełza żmija polną dróżką, - dziecko ręką przed sobą wykonuje faliste ruchy adgarstkiem,
sss, sss - dziecko syczy, macha językiem znowu syczy,
nie porusza żadną nóżką, - dziecko porusza jedną, potem drugą nogą,
sss, sss - dziecko syczy, macha językiem jak żmija znowu syczy,
bo nóg nie ma żmija wcale, - dziecko przecząco kręci głową i wystawia dłonie przed siebie,
sss, sss - dziecko syczy, macha językiem jak żmija, znowu syczy,
choć się rusza doskonale, - dziecko ręką przed sobą wykonuje faliste ruchy nadgarstkiem,
sss, sss, - dziecko syczy, macha językiem znowu syczy
6.Praca plastyczna pt. „Wakacyjny pociąg” – ozdabianie pociągu kolejowego dowolną techniką (malowanie, wycinanie, wydzieranie z kolorowego papieru, gazet), Dziecko dostaje do wyboru różne materiały (farby, papier kolorowy, gazety) z nich ozdabia swój pociąg według własnego pomysłu.
https://drive.google.com/open?id=1Y6o14-kxxQTuFpc6E-meuDa1tGpVFtT-